Waar valt jouw mond van open? Deel 9

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Ik heb laatst ook super lang op de droomdeken moeten wachten. Na een tijdje ben ik gaan bellen en toen bleek het garen op te zijn (terwijl ik in de pre order al besteld had). Niet dat ze dan ff een mail sturen ofzo.... ben er laatst live geweest en van al die mooie gekleurde bolletjes word ik toch altijd weer vrolijk (en hebberig).

Mamafiets vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    En een briefje van de Sint? Dat hij al een grote jongen is en zelf naar de wc kan gaan. Dat hij dat ook moet doen als hij aandrang voelt en ook naar papa en mama moet luisteren? Naast misschien een hoop leuke/positieve dingen in dat briefje.

3. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Dat onze dochter eergisteren haar eerste dickpick heeft gekregen.
    En in de eerste instantie nog niet helemaal geloofd werd door de leraar ook nog he. Nou is het ook een heel raar verhaal
    We spreken over kinderen van 8 jaar he...

Het verhaal:
    Dochter had met haar groepje aardrijkskunde aan tafel. 4 personen in totaal
    Ze zaten ieder op hun eigen I pad.
    Fluistert dat joch opeens: "Hey H! Kijk eens wat ik voor je heb" , en duwt zo de I pad onder haar neus, waarop dus een foto van zijn geslachtsdeel te zien is.
    Dochter schrok zich kapot, en stond op om naar de onderwijsassistente te gaan.
    Zegt dat joch:
    "Haha, ze gaan je lekker toch niet geloven. Ik heb m al gewiiihiiist"
    Dochter durfde niet naar de leraar te lopen zonder bewijs, en de andere kinderen aan haar tafeltje hadden ook niet door wat er gaande was.

Nou, dat vertelde ze eergisteren dus toen we naar huis fietsten, en voordat ik met een kwaaie kop actie wilde ondernemen, besloten we het eerst ook aan papa te vertellen.
    Die stuurde de leraar een berichtje met wat er gebeurd was, en daarbij gelijk de tip dat als het waar was wat er gebeurde, de foto hoogstwaarschijnlijk nog wel ergens bewaard stond.
    Heel de dag geen reactie van de leraar.

S' morgens vroeg, gisteren dus kregen we een bericht terug.
    Dat de leraar niks heeft gevonden op de I pad. Niks op foto's, niks in prullenbak en niks in downloads
    En het verhaal was toch wel heel onwaarschijnlijk, want hoe had dat kind een foto kunnen maken van zijn geslachtsdeel? De I pads mogen niet de klas uit. En de onderwijsassistent zat er vlakbij. Dus een beetje een raar verhaal.
    (Even voorbij gaan aan het feit dat de I pads meegegaan zijn naar huis toen de klas in quarantaine moest en thuisonderwijs kreeg) Maar he...
    Wel goed dat dochter had verteld dat haar iets dwarszat hoor. Niemand zal weten wat ze gezien heeft, maar waarschijnlijk geen penis... En zonder bewijs houdt het op...

Nou, papa stond op zijn werk, en las het bericht.
    Die werd dus heel boos, en berichte terug dat dat kind dan wel heel erg goed met een I pad overweg kon, en dat wij vierkant achter dochter stonden. En haar no matter what geloofden. Sowieso omdat ze het verhaal bleef volhouden, en dit niet verzon! En dat er toch wel een andere oplossing moest komen

De leraar heeft toen actie ondernomen en de interne begeleidster ingeschakeld.
    Die berichtte ons dat ze met een hoop bluffen van haar kant het kind zover kreeg dat ie de waarheid uiteindelijk vertelde.
    Het was dus wel waar.
    Dat kind is schoorvoetend naar dochter gegaan, heeft zijn excuus gegeven en de belofte dat dit nooit meer zou gebeuren.
    Uiteraard waren we heel blij dat de interne begeleidster zo haar best heeft gedaan voor dochter.
    Die kent haar ook langer dan vandaag, en weet dat ze dit niet verzint.

Bericht van leraar gekregen, met excuus, dat ie echt flink geschrokken was.
    En dit in zoveel jaar onderwijs nog nooit heeft meegemaakt.
    En nu echt wel zeker wist wie hij vanaf nu in de gaten zou houden.

Dochter is vooral opgelucht dat ze geloofd werd, en voor haar is de kous ook af.

Papa en ik waren vooral boos vanwege het feit dat dochter het gevoel had alleen te staan.
    Geen bewijs
    Geen getuigen en no way dat dat andere kind er zo mee weg zou komen
    We zijn zo trots op haar dat ze het ons vertelde.

Nogmaals... Kinderen van 8.
    Lieve help

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    @Kat1981 :eek: arme meid die zal zich rot schrikken. Ik dacht dat je bedoelde een willekeurig plaatje maar had hij echt van zich zelf een foto gemaakt?:eek:

Blij dat ze je dochter eindelijk geloofde zou inderdaad ook heel boos worden.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    @Kat1981 arm kind zo onverwacht met zoiets geconfronteerd worden en dan ook nog een leraar die je niet gelooft. Gelukkig staan jullie vierkant achter haar en heeft de IB-er wel doortastend geweest.

Fijn dat ze het nu je de gaten gaan houden. Weet je ook of de ouders van het andere kind ook op de hoogte zijn gesteld? Want hij heeft het wel ergens " geleerd"

6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    #1546 Shay25, 4 dec 2021
    Laatst bewerkt: 4 dec 2021
    Ja hoor, wordt ook weinig mee gedaan, wat ik hoor; het zijn altijd dezelfde, worden vaak geschorst maar nooit verwijderd helaas.
    Natuurlijk moet mijn zoon ook leren zich staande te houden, het is lastig!
    Ik zie mijn kind gewoon veranderen met veel boosheid..

7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Dat moet wel bij dit soort incidenten, zeker nog hij hoort straf te krijgen (denk zelfs aan schorsing).
    Helaas weet je dat niet in het kader van avg mogen ze daar geen informatie over geven.

Goede actie van jullie ouders, daar leert het kind jullie van vertrouwen! <3

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    @Kat1981 , typische #Metoo situatie :( Zijn woord tegen die van haar, het slachtoffer wordt niet geloofd.
    Gelukkig dat de waarheid uiteindelijk wel uit is gekomen. En super dat je dochter naar jullie toe is gekomen, daar zou ik haar echt voor prijzen!

9. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Dank jullie wel voor de lieve reacties. Alhoewel ze heel erg geschrokken was, omschreef ze het hele voorval ook als " nou, ik vond het gewoon zeer onsmakelijk"
    Papa heeft gelukkig gisterenavond nog een heel gesprek met haar gevoerd over dat ze zoiets nooit hoeft te accepteren, en dat ze zich altijd met respect moet laten behandelen.

Weet je...ik ben eigenlijk nog niet eens zo boos over dat hij dat heeft laten zien. Heel domme keuze, en zeer onrespectvol. we zijn vooral boos dat hij haar zo stiekem in zo'n rotpositie heeft gebracht, zeker aangaande haar pestverleden tot zeer kort geleden.
    Ik vind het zo zielig dat ze zich zo alleen voelde.

En ik heb eigenlijk geen idee of d ouders op de hoogte zijn. Ik kan het alleen maar hopen, al is het maar vanwege het omgaan met Social media en jezelf leren begrenzen wat betreft je lichaam. Ook hoop ik dat pa of ma een stevig gesprek met het kind houden over respectvol met meiden omgaan.

We zijn zo trots op haar, en ze vond het heel fijn dat ze wist dat we altijd achter haar staan. Ik kan alleen maar hopen dat we een basis hebben gelegd voor de toekomst. Dat ze altijd, altijd naar ons toe mag komen.

Zeebra, Bellybell, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    We denken inderdaad van wel. Heel veel kinderen uit die klas zaten in die week met hun i pad thuis, en er werd weinig begeleid door de ouders. Dat bleek uit elkaar de hele tijd bellen terwijl er gewoon huiswerk moest worden gemaakt, en elkaar bestoken met berichtjes.
    We denken dat in die week de foto is gemaakt.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Wat heftig! Ook van die jongen die met 8 nog geen idee heeft dat dit hemzelf ook kan schaden. Ik zou zijn ouders benaderen dat ze in de prullenbak van de telefoon moeten kijken. Dat vergeten de kids wel te legen

Kat1981, femkes en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Wat een opvallende gedachte van een jongen van 8:eek:

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.707
    2.384
    113
    Hier een inmiddels 9-jarige die nog niet zindelijk is. Het verhaal lijkt wel een beetje op dat van jou, behalve dan dat hij wel iets minder onverschillig was. Maar bleef ook gewoon in natte broeken rondlopen. Hij is ook een tijdje perfect zindelijk geweest en toen hij een tijdje op school zat begon het en werd het van kwaad tot erger. Wij dachten dus ook 'hij kan het wel' dus het komt wel weer goed. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Op een gegeven moment (ik geloof in groep 3) toch fysio geprobeerd. Die oefeningen deed hij goed, bewees weer dat hij het wel zou kunnen maar het hielp niets. Uiteindelijk zijn wij ruim 1,5 jaar geleden naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar de plaspoli. En daar bleek dat er toch wel iets aan de hand was: hij heeft een te kleine, overactieve blaas. Ook hier eerst begonnen met oefeningen om zijn blaas te vergroten. Die hielpen niet echt. Toen heeft hij medicijnen gekregen om zijn blaas te vergroten. Alleen dat ene medicijn hielp niet echt. Vervolgens heeft hij voor deze zomer een combi gekregen van 2 soorten medicijnen. En dat gaf al heel snel verbetering. Nu eindelijk zien we dus resultaat. We zijn er nog niet, maar het gaat een stuk beter. Zijn blaasinhoud is in ieder geval bijna wat het moet zijn voor zijn leeftijd. Natte broeken worden minder frequent en als ze nat zijn, niet meer zo doornat.

's Nachts is hij ook nog niet droog, maar we hebben de afspraak dat we eerst aan overdag werken. Toevallig deze week nog wel over gehad met de begeleidster van de plaspoli of hij hier toch wel behoefte aan had om er al mee te beginnen, maar hij geeft zelf aan dat hij zich ook eerst op overdag wil concentreren. Prima, doen we dat.

Ik denk weleens dat we eerder de stap naar de plaspoli hadden moeten zetten i.p.v. blijven aanmodderen in de overtuiging dat hij het moest kunnen. Aan de andere kant had hij er dan denk ik zelf niet voor open gestaan. Nu was hij op dat moment (dat was zo eind groep 4) zover dat hij zelf ook meer wilde proberen.

Overigens is mijn man vroeger ook lang een broekplasser geweest. Volgens mijn schoonmoeder vooral als hij aan het (buiten)spelen was, dan had hij er gewoon geen aandacht voor. En ook lang in zijn bed geplast. Bij mijn zoon merken we overigens ook dat het ook een aandachtsdingetje is: te druk met iets en dan geen aandacht voor dat hij moet plassen. Maar dat is het dus niet alleen, er was wel meer aan de hand.

14. Novi

Novi Niet meer actief

Ik hoor net op editie nl een item over een bonus voor vrouwen die tijdens hun zwangerschap stoppen met roken. Wie verzint zoiets idioots zeg :eek: Wat voor een moeder ben je als je niet voor de gezondheid van je kind stopt, maar het wel kan/wil als je er geld voor krijgt.

Zeebra, TotalBella, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Naja zeg. En vooral omdat de meeste niet stoppen omdat 'de stress schadelijker is dan de peuk' :rolleyes: als je ze geld geeft is de stress opeens weg zeker haha

Sado, Novi en Gewooniemand vinden dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    :eek: en wie gaat dat dan controleren? Of na de zwangerschap weer verder roken zeker.

Belachelijk als ze daar een bonus voor geven.

Nellie4 vindt dit leuk.
  17. Novi

Novi Niet meer actief

Ja precies! En wie gaat het betalen?

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Mag hopen de tabaksindustrie :roflmao:

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    De overheid .. Nou ja eigenlijk de andere burgers.

Maar goed ik snap best dat het zeer moeilijk is om er af te konen maar ik ga er van uit dat je eerst stopt en dan denkt aan zwangerschap maar goed dat is denk ik niet passend bij de doelgroep. Dat is denk ik eerst doen en dan denken. :|

20. Novi

Novi Niet meer actief

Ja dat laatste denk ik ook. Maar dan nog, waarom zou geld dan wel voldoende stimulans zijn om te stoppen en de gezondheid van je kind niet? Als dat de doorslag geeft vind ik diegene al ongeschikt als ouder.

Deel Deze Pagina