Waar valt jouw mond van open? Deel 9

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Oooo wacht ik las 3 a 4 jaar, maar ik zie nu driekwart jaar

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    Executeur is naar mijn idee vooral een hoop werk, maakt je aandeel in de erfenis voor zover ik weet niet groter.

Syane vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Toch heb je in aardig wat families dat men t niet vertrouwd en als de dood zijn dat ze wat mislopen en erbovenop willen zitten....

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Nou dat eerste ben ik het niet zo mee eens eigenlijk :)
    Als je werkt als ambulant hulpverlener in de jeugdzorg dan kan je heel veel via beeldbellen of de telefoon doen. Het risico wat je koopt bakt echt heel erg mee hoor. Politie, onderwijs en supermarkt bijv loopt veel meer risico. En die hebben dit niet gekregen. En wat denk je van al die partners van de mensen in risicoberoepen, die lopen ook veel risico. Niet dat ik het Ier en haar collega’s niet hun, dat staat er los van. Maar het is wel erg krom soms.
    Zoals sommigen hier al met voorbeelden aangeven. Ik ben het er mee eens dat het enkel naar verplegend en verzorgend personeel had moeten gaan.
    Of naar echt iedereen die risico liep in alle beroepsgroepen.
    En ja, ook ik heb me de blubber gewerkt door alles wat geregeld moest worden. Maar dat waren heel veel mensen met mij. En wij hebben ook allemaal niks extra’s gekregen. Nu hoeft dat ook niet perse. Maar de redenatie die soms gehanteerd wordt bij het aanvragen (iedereen in onze zorgorganisatie heeft zich ingezet) daar vind ik wel wat van ja. Want heel de samenleving heeft zich ingezet.

Lafayette, Sado, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Misschien onderschat je andere zorg beroepen?
    Ik werk zelf in de ambulante hulpverlening en heb ook constant door gewerkt. Videobellen werk bij mijn clienten (psychiatrie en verslaving) niet. Heb juist veel extra gewerkt omdat de cliënten het erg moeilijk hadden met de pandemie, dagbesteding dicht, alles gesloten. Daarnaast heb ik veel clienten die zich totaal niet aan de maatregelen houden en die wel gewoon bij mij in de auto moeten zitten om naar een afspraak te gaan. Met clienten door de test straat gegaan zelfs. 1,5 meter valt niet te handhaven. Het is een wonder dat ik nog geen corona heb gekregen.

Angeliquek en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    #1806 Syane, 12 dec 2021
    Laatst bewerkt: 12 dec 2021
    Zeker onderschat ik die niet. :)
    Ik heb er zelf zeer lang in gewerkt en werk nu ergens waar ik het hele veld overzie. Ik ken het dus van binnen en van buiten.
    Hetgeen jij aangeeft over jouw ambulante beroep geldt voor lang niet alle ambulante jeugdhulpberoepen. Over het hele veld genomen is dit een klein deel wat zo werkt. Zoals ik al aangeef had het dan naar iedereen moeten gaan dus risico liep. Wat denk je van de politie die reanimaties doet, die lijfelijk in contact zijn bij arrestaties, en meer van dat soort dingen. Heel krom dat zij en anderen die ook veel risico liepen het niet krijgen. Sommigen hebben trouwens wel iets gekregen maar dat ging dan vanuit de organisatie zelf. Dus niet vanuit de overheid. Dat maakt ook nog verschil vind ik.
    En dat vele anderen die wel officieel in de zorg werken maar totaal geen risico hebben gelopen het wel krijgen.
    Vind je dat zelf ook niet scheef? Dat de mevrouw van de administratie die thuis werkt het ook krijgt terwijl jij wel echt risico loopt. En het heeft niks te maken met gunnen, want ik gun het iedereen.

Lafayette, Sado, Neuzeke en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Klopt dat is zeker scheef. En ook ik ken mensen die gewoon thuis werkten en toch de zorgbonus hebben gekregen.
    Maar ik lig er niet wakker van.
    Persoonlijk vind ik dat de beloning in de zorg sowieso omhoog moet. Als ik kijk hoe hard er gewerkt wordt in de zorg en hoeveel er van medewerkers gevraagd wordt en hoe hoog de werkdruk is....mag wat mij betreft de beloning flink omhoog.
    In deze pandemie blijkt maar weer hoe onmisbaar de zorgmedewerkers zijn.

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.146
    12.144
    113
    Vergeet niet de verantwoordelijkheid die de mensen dragen.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Klopt, executeur regelt als eerst de uitvaart, zorgt dan dat de boedel verdeelt/ verkocht wordt, eventueel het huis ( als ze daar nog wonen), betaald de nog losstaande rekeningen en eventuele schulden. Van wat er dan over is moet je aangifte doen bij de belasting ( erfrecht belasting) , als dat betaald is krijgt de executeur 1% ( officieel) van wat er nog is als " loon" ( hoef ik niet te hebben) en daarna verdeel je het overgebleven geld onder de erfgenamen.

Daarnaast zal de executeur beslissingen moeten nemen wanneer mijn ouders leven maar door b.v hersenbloeding , dementie, etc niet meer zelf kunnen beslissen.

Er is dus best wat op mijn schouders terecht gekomen maar snap de keuze van mijn ouders wel heel goed

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Jeetje waar maakt ze zich druk om. Ik ben het ook maar was het zelfs vergeten, tot het gesprek er per toeval van de week op kwam :roflmao:

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.710
    113
    Uiteraard had het beter naar iedereen moeten gaan die risico loopt maar dat is niet het geval het is een zorgbonus, dat is het van het begin al. Voor de rest moet je bij de overheid zijn. Toevallig weet ik dat iertje net wat concider zegt ook naar mensen toe moet. Dus ja dan vind ik het voor haar logisch dat ze het krijgt.

Iedereen werkt zich de blubber in deze tijd, zelfs mijn man die fiscalist is. Hoeveel bedrijven hij wel niet op de been heeft gehouden in deze tijd. Maar deze bonus is voor mensen die direct contact hebben met anderen wat moest. Dus dan vind ik de bonus goed terecht komen. Niet bij mijn schoonmoeder uiteraard.

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.745
    2.421
    113
    Mijn man was ook executeur na het overlijden van zijn vader begin dit jaar. Zijn moeder leeft nog dus veel van wat jij nu noemt was niet aan de orde. Maar ook wat er nu moest gebeuren was al heel wat werk wat je niet even in een paar weken afhandelt.

Overigens is hij de jongste van 3 en zijn oudere broers hebben er echt niet moeilijk over gedaan dat zijn ouders hem hiervoor gevraagd hebben. Ze doen allemaal wat ze kunnen en het was prima dat mijn man deze taak had. Er is ook veel samen overlegd, samen met hun moeder, over de keuzes die gemaakt moesten worden. Het is echt niet zo dat mijn man dat allemaal alleen besloten heeft. Jammer dat je zus het er blijkbaar moeilijk mee heeft.

13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dat mijn hele gezin besmet is met corona en ik niet.

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.983
    15.021
    113
    Of dat voordeel of nadeel is, is altijd een afweging.

Voordeel is dat tenminste 1 iemand niet beroerd is mocht de rest op te vegen zijn, nadeel is dat je quarantaine ff kan duren of dat je helemaal de boot mist en op een qr code zat te wachten.

Vind t ook wel een raar virus hoor, je zouballes of niks verwachten en toch hoor je vaak dat een of meerdere gezinsleden "overgeslagen worden".

Je zou ook vooral verwachten dat moeders hem t eerste krijgen van de kids aangezien die doorgaans dichter op zieke kinderen zitten dan de vaders. (in onze kennissen en familie kring althans)

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Fijn dat dat zo kan, mijn zus is meer het type dat alles op haar manier moet en nu dus voor het feit komt te staan dat ik " eindverantwoordelijk " ben. Heb haar ook gezegd maak je niet druk want ik ben helemaal niet van plan om deze beslissingen zonder overleg te maken. Maar ze valt er heel erg over dat haar naam niet in de documenten staat.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.360
    113
    Hier 6 van de 7 :rolleyes: alleen kleuter blijft negatief testen thuis. Morgen toch nog de 3 kleintjes via ggd laten testen maar de meisjes hadden wel positieve zelftest op de dag dat ze ook koorts hadden.
    (We zaten erg in twijfel, wel of niet testen bij hun 3, ze zaten al in quarantaine dus voor school en geen gevolgen. Alleen puur de quarantaine zelf die wat langer zou duren)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Heel veel beterschap, hopelijk voelt iedereen zich niet al te beroerd

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.176
    1.849
    113
    Zorg bonus en thuiswerken.
    Keer de gedachten om.

Die op kantoor werken krijgen stroom en drinken van de baas.
    Ook de gezelligheid van collega's.
    Die thuis werken niet.

Maar het is wel dubbel.
    Die in het front staan hadden het max moeten krijgen.
    Thuis werken is wel heftig er vergt wel motivatie en plannen.

Op kantoor heb je geen afleiding van thuis.

19. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Dat is een zeer goede vraag, eentje waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen van school. Van de een op de andere dag was hij niet meer welkom in de klas. Een aantal zaken waren voor aanvang van dit schooljaar bekend, bijvoorbeeld dat hij ondersteund zou moeten worden bij de executieve vaardigheden. En er waren een aantal hiaten die weggewerkt moesten worden (zoon is in 1x twee leerjaren versneld). Ik heb zo vaak gevraagd hoe het ermee stond, en kreeg elke keer als antwoord dat ze het onder controle hadden. Terwijl er in de praktijk niks gebeurde. Hiaten werden totaal vergeten, het uurtje één op één ondersteuning dat voorheen één keer in de week plaatsvond werd nooit opgestart (of stopgezet, geen idee).
    Ik kwam er na een aantal weken tijdens een open dag achter dat zijn werk helemaal niet werd nagekeken.. alle vakken. Alles stond vol met fouten terwijl er een specifieke afspraak lag over het nakijken, dat de juf dat goed in de gaten moest houden. Als zijn werk niet wordt nagekeken, kan er ook niet gezien worden wat hij fout doet en waar extra aandacht naar uit moet gaan. Niet heel gek dat hij dan bij voor hem nieuwe stof geen voldoendes haalt. Ik heb aangegeven dat ik een gesprek wilde (o.a. hierover) en een dag later leek het hen beter hem voorlopig thuis te houden??! (dit is het verhaal in het kort).
    We zijn inmiddels bijna 6 weken en tig gesprekken verder en geen iota opgeschoten omdat er om de hete brij wordt heen gedraaid. Hoe moeilijk kan het zijn zou je denken? Om moedeloos van te worden.. Ze willen hem niet terug in de klas maar niemand vertelt me wat er dan gebeurd is waardoor hij opeens niet naar school zou kunnen. o_O:cry::mad:

20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Nahhhh wat een bizar verhaal :eek::eek: Ze hebben het recht niet om zomaar je kind naar huis te sturen zonder verdere uitleg. Er moet eerst een dossier zijn opgebouwd. Iedere school heeft een vertrouwenspersoon voor ouders, heb je hier al contact mee gezocht? Misschien dat die persoon je verder kan helpen. Of de leerplichtambtenaar inschakelen, inspectie desnoods. Pffff wat ontzettend naar voor jullie en je zoon!!

Deel Deze Pagina