Den Haag bomenbuurt

Discussie in 'De lounge' gestart door Mop81, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

    Mijn hele leven woon ik al in Amsterdam.
    Mijn vriend kan een goede baan krijgen in Den Haag. En ik werk thuis dus voor mij maakt de woonplaats niet uit. School van zoon zijn we niet tevreden over, erg prestatie gericht, dus wilden hem toch al op een andere school zetten.

    We denken er dus over om naar Den Haag te verhuizen. Vrienden van ons wonen in de bomenbuurt en dit vinden wij ook een leuke buurt. Maar we kennen ook niet heel veel meer buurten.
    Wat zijn nog meer leuke buurten? En welke scholen in de bomenbuurt hebben jullie goede ervaring mee?
    Bedankt alvast!
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hi! De bomenbuurt is zeker wel leuk wonen, winkelstraat vlakbij en eettentjes. Gezellige buurt. Ik heb er een studiotje gehad een poosje voor ik ging samenwonen.
    Zelf woon ik in het wateringse veld; nu nog dan,ik vertrek deze zomer naar Coevorden.
    Wateringse veld is oke maar ik vind het niet echt gezellig. Ik kom zelf niet uit den haag dus ken t niet ontzettend goed, woon hier nu 9 jaar.
    Laakkwartier zou ik iig niet aanraden, statenkwartier is erg leuk, Mariahoeve, vruchtenbuurt. Iepenburg ook leuk wonen. Mijn man komt uit den haag, dus als je vragen hebt kan ik t voor je stellen aan hem!
    Wellicht als je rustiger wilt wonen, t westland is ook leuk wonen.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Bomenbuurt is inderdaad erg leuk, bloemenbuurt ook. Verder kan ik je aanraden:

    - Vogelwijk
    - Regentessekwartier
    - Statenkwartier
    - Duinoord
    - Archipelbuurt
    - Sommige straten in Valkenboskwartier (valkenboskade bijv.)
    - Vruchtenbuurt

    Qua scholen vind ik lastig want mijn kinderen hebben er nooit op school gezeten (toen waren we al verhuisd) maar we hadden wel een schoolkeuze gemaakt en dat was de Galvanischool. Daar hoor ik nu nog steeds wel positieve verhalen over van vrienden met kids die daar wel naartoe gaan.

    Oh en ik ken nog een goede aankoopmakelaar mocht je dat zoeken.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Bomenbuurt is prima wonen net als vruchtenbuurt. Vogelwijk, statenkwartier, archipel zijn wat duurdere wijken. Andere kant op vind ik zelf Loosduinen en delen van Houtwijk leuk.
    Waar je beter niet kunt wonen is schilderswijk, transvaal, moerwijk, molenwijk, spoorwijk, laak.
    Ik kom zelf uit den haag maar woon nu al 15 jaar in westland. Ben wel binnen den haag heel vaak verhuist en heb in veel buurten gewoont
     
  5. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedankt voor je reactie! En als ik nog vragen heb dan weet ik jou (je man) te vinden :thumup:
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedankt! Die school hoorde ik die vrienden ook al over. Wel een hoop yuppen zeiden zij maar zeker niet allemaal. Moet maar eens langs gaan en wat afspraken op verschillende scholen regelen.
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Mariahoeve zou ik niet per se aanraden. Veel gedateerde sociale huur. Bezuidenhout daarentegen is al veel mooier. En je kan ook naar Voorburg kijken, is ook mooi wonen. De wijken "not to be" staan hier al genoemd.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  8. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik sluit me aan bij Voorburg, heb er 9 jaar gewoond met heel veel plezier.Met het ov zat ik zo in de stad, in de drukte zeg maar en weer terug in Voorburg was het een stuk rustiger.Ik woonde vlakbij een klein winkelcentrum ,alles was op loopafstand, heerlijk!
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Hier ben ik het mee eens :)
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Redelijk veel yuppen in de bovengenoemde wijken. Maar er zijn ook goede multiculti scholen.

    Ik kom uit het Regentessekwartier. Mijn basisschool was heel wit (Duinoord), mijn ouders hebben mijn broertje en zusje expres van school verwisselt (naar een basisschool randje Regentessekwartier / Segbroek ) want een gemixte school is gewoon beter. Vind ik dan hè.
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Mijn man is Hagenees, maar we zijn bewust in Zeeland gaan wonen (waar ik zelf vandaan kom). Hij vond het er, ongedacht de wijk, totaal niet fijn wonen. Al vindt hij Den Haag altijd nog net wat minder erg dan Rotterdam of Amsterdam. (Mochten we ooit weer naar Nederland terug moeten, dan zal het zeker ook weer Zeeland (of west-Brabant) worden. Absoluut geen randstad.) Zelf heb ik ook even in Den Haag gewoond en vond het ook niets.
    Maar dat is erg persoonlijk, genoeg Hagenezen die hun stad geweldig vinden natuurlijk.
     
  12. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bedoel je minder erg dan Rotterdam en Amsterdam qua drukte?
     
  13. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ben het daar helemaal mee eens ja. Een multiculti school vind ik ook beter. Is een weerspiegeling van de maatschappij. Maar is toch altijd lastig te vinden. Regentessekwartier/segbroek vond je dat een leuke buurt?
     
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Onder andere, ook qua mentaliteit van de mensen die er wonen. Waarschijnlijk ook wel omdat ze in Amsterdam/Rotterdam erg van het voetbal zijn en daar heeft mijn man een pesthekel aan :roflmao:
     
  15. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb ook niks met voetbal. Maar kom dus ook niet op plekken waar het gekeken wordt dus merk er nooit iets van.
     
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Heel leuk! Ik ben er geboren en opgegroeid. Ik kan het echt aanraden. Er zijn veel parkjes, speeltuintjes. Je zit natuurlijk ook super dicht bij het strand, de duinen, en het bos. OV naast de deur, goede fietspaden, veel winkeltjes en restaurantjes, genoeg scholen om uit te kiezen. Voor ieder wat wils. Echt het voordeel van wonen in de stad.

    Enige nadeel: de huizenprijzen zijn echt insane nu!
     
    Mop81 en rocketscience vinden dit leuk.
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Nou dit idd :| Een kennis van ons woont in Den Haag, huurt een kleine oude eengezinswoning voor bijna anderhalf duizend euro per maand :cry: Verhuizen naar bv Delft is geen optie omdat hij dichtbij zn werk moet wonen.
     
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Nu jij dit schrijft.. Delft is wel echt superleuk wonen!!
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  19. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ja in de wijk van mijn ouders gaan etages weg voor €400.000 , huizen in zijstraten voor meer dan een miljoen :|
     
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    :|:|
     

Deel Deze Pagina