Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Wat een leuk topic! :p Mag ik zeggen dat ik het stoer vind dat een aantal dames toegeven inderdaad een grote maat te hebben, en niet meteen aangevallen terug reageren? :thumup: Ja gewoon, vind ik cool :p

Maar wat een verschillende opvattingen he over talloze onderwerpen? Ook typisch Nederlands natuurlijk. Ja, ik fiets sinds kort op een bakfiets met een kleuter en een peuter vastgesnoerd in de stoeltjes, en zomenteen met óók nog een baby erbij (die dan in de maxi cosi vastgeboden in die bak mee moet). Ik fiets maar korte stukjes in een rustig dorp. Maar ik ben zo'n panisch type dat overal gevaar in ziet.. Ik heb de bakfiets beplakt met reflecterende stickers, ik draag zo'n oranje reflecterend hesje en extra lampjes.. :oops:

Ojee.. en ik ben zo'n zeur over gezonde traktaties.. :| Mijn oudste (kleuter) is een kleine eter en reageert heel snel op alles buiten haar normale 'schema'.. als die op school een cakeje of chips heeft gekregen, heeft ze én gelijk buikpijn, verschrikkelijk gedrag en gaat haar lunch er niet meer in.. o_O.. ik zie in onze peuter nu al een heel andere eter, dus ik denk dat het per kind verschillend is? Ik verbied andere ouders niet dat ze cakejes en chips uitdelen, maar de juf weet inmiddels dat onze kleuter dat niet mag hebben. :thumup: Dus ze krijgt 9 van de 10 keer niks bij traktaties.. ja sneu.. maar tis niet anders .. ik deel dan wel weer altijd gezonde traktaties uit.. dan voel ik me gelijk opgelaten..:oops:

Marbloempje, Gewooniemand, 2de leg en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik hoop toch niet. Ik denk dat maatje 36 voor de happy few is weggelegd. De rest van ons moet toch eerder richting 40/42 ivm bouw, lengte... Noem maar op. Zwaarder of grotere maat is natuurlijk niet per definitie omdat ieder pondje door het mondje gaat.
    Maat 36 is gewoon een mode ideaal die voor 80% van de mensheid onhaalbaar is met alle gevolgen van dien. Je kunt ook gewoon maar 40/42 hebben en gezond zijn.

baby90, Krekel, Peppabig en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Deels mee eens, al is een BMI niet helemaal goed als meter bij bijvoorbeeld topsporters / mensen met veel spiermassa.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Bakfietsmoeder

Bakfietsmoeder Niet meer actief

Ik zat vanmiddag te kijken op de site van een camping waar de caravans/chalets van de particuliere eigenaren verhuurd worden

Stond een chalet bij :
    Kinderstoel en box aanwezig
    Roken toegestaan

(Nee heb niks tegen rokers maar kan me niet voorstellen dat je met een kleintje in de box binnen gaat zitten roken of met kleintje huisje boekt waar binnen gerookt is )

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Dat lijkt mij wel heftig hoor, aankomen zonder dat je er iets aan kan doen door een trage schildklier. Het lijkt mij wel een hele opluchting dat je weet waardoor dat komt en dat het niet door je levensstijl komt.

Overigens, vind ik overgewicht hebben door een medische reden niet bij mijn stelling horen.

DQueen vindt dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik had een vriendin en die was echt veel te zwaar (130 kilo) en dan zei ze dat ze aan het afvallen was, maar wel 3 gebakken eieren eten met heel veel mayo om vervolgens in de avond naar een all you can eat restaurant te gaan. :roflmao: Daar viel mijn mond ook open van.

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    [/QUOTE]

Zulk soort dingen kun je via bv ticketveiling of vakantieveilingen een stuk voordeliger doen. Wij zijn deze vakantie met z'n 4en voor nog geen 100 euro naar Julianatoren, Het land van Jan Klaassen en Monkey Town (incl eten en knuffel) geweest en hebben we bij een leuk pannenkoekenrestaurant gegeten met een mooie speeltuin. Alleen bij het land van Jan Klaassen moesten we nog 5 euro parkeren betalen :)

DQueen, NiVa0230 en suus1983 vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Met maat 40/42 heb ik een gezond gewicht hoor. Dus wat mij betreft hoeven we niet allemaal naar maat 36 om gezond te worden.

baby90 en Syane vinden dit leuk.
  9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik weet niet hoe je het precies bedoelt maar ik heb zelf maatje 48/50, ik voel me op zich daar niet echt ongelukkig over dus op dat vlak omarm ik mezelf wel gewoon, MAAR ik ben het wel eens met elk pondje gaat door het mondje (echte uitzonderingen zijn er altijd), elk jaar opnieuw is mijn voornemen om af te vallen, in september begin ik er weer aan... Dus ik zie het niet als 'normaal' maar ben wel blij dat er meer winkels zijn die kledij aanbieden...

Krekel, Gewooniemand, Elsss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou ja ik zelf wel, ik had vast ook wel gezonder kunnen eten en het blijft ongezond, dus ik wil het er ook af.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113

Edit:
    Ik ben 1.79 en met maat 40 zit ik rond de 70 kilo, wat een prima gewicht is voor mij. Voor een gezond gewicht moet ik onder de 78 kilo zitten namelijk.
    En daarbij slanker is niet altijd gezonder!
    Zusje is 72 kilo bij 1.88 en eet super ongezond.

baby90 en Niveah vinden dit leuk.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik bedoel ermee, dat wij als maatschappij geacht worden het als normaal te moeten gaan zien. Terwijl maatje 46 niet gezond/normaal is. We zijn ontzettend bezig met gezonde traktaties op school want te dik worden mag niet, maar aan de andere kant moeten we allemaal accepteren dat maat 46 ook gewoon “ moet kunnen.”

Maar, natuurlijk vind ik dat er voor iedereen leuke kleding moet zijn en dat je je niet hoeft te schamen om je gewicht, het is alleen ontzettend belangrijk dat je lichaam gezond is en dat geldt voor dun en dik.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, maar pas sinds 3 dagen en heb gehoord dat het wel een jaar kan duren voordat je goed ingesteld bent. Door de vreselijke vermoeidheid en aanhoudende buikpijn (moet nog uitslag echo krijgen) is sporten momenteel ook niet echt een optie. Voelt gewoon lekker k*t op dit moment allemaal. Gaat thuis ook heel gezellig daardoor.

14. DQueen

DQueen Niet meer actief

heel veel sterkte gewenst voor je! Hoop dat het instellen mee zal vallen en je je sneller beter gaat voelen dan pas over een jaar.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Och ja, jij had zo’n last van je darmen ook dat nog. Hopelijk krijg je een uitslag van de echo waarmee je iets kunt. Je hebt wel dubbel pech zeg.

suus1983 vindt dit leuk.
  16. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    We hebben ze op vakantie leren kennen, ze deden er heel laconiek over, en ze waren verbaasd dat we er zo over door bleven gaan...

DQueen vindt dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Met die edit ben ik het eens hoor. Mijn zus is een gezondheidsfreak en komt niet onder maat 38 en ik eet wekelijks vettigheid snoep elke dag en let niet (meer) op mijn eten en ik kom geen grammetje aan. Al weet ik zeker dat zij wel gezonder is dan mij.

baby90 en suus1983 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113

19. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Oh dan ben ik het eens met je... Is alleen zo'n moeilijk evenwicht... Op mijn twaalfde ging ik naar de diëtiste : ik 'wist' echt wel wat gezonde keuzes waren maar het weten en er ook voor kiezen.. Tja...

Ik was amper 7 jaar toen ik vriendjes vroeg om tijdens de speeltijd een lekkere koek mee te brengen voor mij, want ik kreeg dat niet mee omdat ik ook wel 'aanleg'heb... (herinner ik me niets meer van maar is eens uitgekomen tijdens een schoolfeest)

Wat ik wil zeggen... Een evenwicht is zo moeilijk, niet te veel maar ook niet helemaal niets...

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Gelukkig geld dit niet voor iedereen ... ik kan je verhalen vertellen daar lusten de honden geen brood van. Was er nog maar wat spontaniteit ... 0 komma 0 ... en het ergste is je wordt zelf ook zo ... simpelweg omdat je niet anders kan en nieuwe vrienden of familie is niet zo voor de hand liggend helaas.

Deel Deze Pagina