Mijn mond valt ervan open dat ik bang ben dat dit topic gesloten gaat worden ivm geloofsdiscussie. Het schiet zo heen en weer; van netjes tot fel tot beledigend tot aannames. En aangezien Beheer hier vaak niet van houdt gaat ie misschien zo dicht. En ik dacht echt vanavond; valt je mond daar nou echt van open? En toen dacht ik; ja! Want ik vind het echt zo’n leuk topic! Goed idee trouwens van de bedenker hiervan
Tja, dat was wel een te verwachten vraag natuurlijk En weet je? Om niet een hele discussie uit te gaan lokken met mijn antwoord, wat in sommige gevallen goed zal vallen bij de één en niet bij de ander, ga ik er geen antwoord op geven Ik vertelde in dit geval alleen een situatie die zich bij ons voor heeft gedaan en daar laat ik het bij
Dat bedoelde ik ook, dat moeder dat dan, zodra het bekend is, kind uitlegt waarom de papadagen niet doorgaan/verschuiven.
Dat denk ik dus niet, ik denk wel dat er iets is voor bepaalde zielen/mensen enz maar kan er de vinger niet op leggen wat het dan moet zijn.
Oh ja en daarna verwachten we allen een samenvatting en je conclusie @Ysabella (mis nu een kus emoticon).
@citroenrasp wil je alleen hier nog op reageren. dus het lesmateriaal zelf, wie de echte aanbieder dan ook is. Het word aangeboden als (extreem) islamitisch. en dan vooral het stuk wat de doen met ongelovigen. Jij herkent het niet maar het bestaat helaas. Snap jij dit vanuit jouw geloof? Je herkent het gelukkig niet maar deel je met mij dat als dit lesmateriaal word versprijd op minimaal 50 moskeen dat je kunt spreken over extremisme en dat dit nooit goed te praten is? Na jouw reactie hierop stop ik ook met deze discussie omdat ik niet wil dat het topic gesloten moet worden.
Dat zou ook zonde zijn! Discussies over religie zijn inderdaad niet toegestaan. Dus laten we weer teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp: waar valt jouw mond van open?
Zorgelijk zeg. Ik vraag me nu af waarom er in nederland, met al die regeltjes en wetten, kennelijk geen toezicht is op de teksten die in de lesboeken van kinderen komen...
Maar de keuze van kleding is vrij, dus ik kan me niet voorstellen dat er bij ons op school bezwaar zou zijn tegen dat soort dingen, mits het uit vrije keuze is. Maar dan nog, we hebben het hier over kinderen van basisschoolleeftijd. Die kunnen hun hele leven nog dat soort dingen dragen. Juist wel fijn dat dat op dergelijke leeftijd in elk geval op school niet opgelegd wordt.
En dat is je goed recht . Ik veroordeelde niemand, ik reageerde alleen sec op de onduidelijkheid over de vraag...
Ik ben nogal bleu op dit vlak dus vergeef me als ik nu een dom overkomende vraag stel, maar klopt mijn aanname dat het verplicht emigreren naar een islamitisch land verplicht is vanaf de volwassenen tijd, vanaf 18 jaar dus?
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel over middelbaar onderwijs had. Basisschool vind ik zo'n verbod niet zo'n ramp. Ik weet wel dat er middelbare scholen in België zijn die naast de hoofddoek ook lange rokken hebben verboden (onder het mom van veiligheid maar pas nadat moslimmeiden het waren gaan dragen), dat vind ik wel erg ver gaan. Aan een rok zie je in principe niet of en zo ja welk geloof iemand belijdt. Moet wel zeggen dat ik überhaupt niet zo'n fan ben van het Franse onderwijssysteem (dat hebben ze waar wij wonen ook), maar dat terzijde.
Wow! ik ga een avond werken en er zijn een heleboel bladzijden met reacties bij gekomen! Ik voel niet meer de behoefte om op elke reactie te reageren. Ik denk dat ik alles meermalen heb gezegd. Ik denk wel dat het afschaffen van het bijzonder onderwijs in Nederland niet zomaar gaat gebeuren. Het is vastgelegd in de grondwet en die zou dan aangepast moeten worden. Ik ben heel blij met onze basisschool die perfect aansluit bij onze levensovertuiging ( mijn geloof is niet mijn hobby die ik op vaste tijdstippen beoefen, mijn geloof bén ik in alle aspecten van mijn leven en dat gun ik mijn kinderen ook). De school groeit ook enorm. Vorig jaar zijn er 5 gezinnen bij gekomen die hun kinderen eerst op een andere school hadden zitten en dit schooljaar weer 8 gezinnen! en daarnaast veel nieuwe aanmeldingen van nieuwe gezinnen wiens eerste kind op school komt. Zij ervaren het klimaat op onze school als een warme deken waar respect is voor iedereen. Na het lezen van dit topic snap ik veel beter wat ze daarmee bedoelen! Wat een vijandigheid en onbegrip lees ik hier door sommige forumleden. Daarbij scoort de school op alle fronten bovengemiddeld goed en zijn we al jaren op rij een excellente school. Het is dus zeker niet zo dat christenen een uitstervend ras zijn en er geen behoefte meer is aan bijzonder onderwijs.