Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.744
    113
    Ouder staat dan gewoon voor meer ervaren. Klinkt een stuk leuker :D

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Hier ook 35 en waar ik bij mijn oudste de jonste moeder was, ben ik bij de jongste gemiddeld. Maar hier zie ik ook genoeg moeders van 40+ bij de kleuters. Het kan allemaal wel volgens mij.
    Mijn oudste is wel altijd heel trots dat hij de jongste ouders heeft haha (al weet ik niet zo goed waarom hoor).

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    1. zeker
    2. dat heb je mooi gezegd en sluit ik me ondanks m'n mening bij aan
    3. dat doe ik ook zeker!

Whoopy vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.744
    113
    Misschien fijn om te weten dat het per klas echt wel kan verschillen. Dat hele ‘luizenmoeder gedoe’ heb ik echt alleen gehad bij jongste dochter. Bij oudste dochters ging het er allemaal veel gemoedelijker aan toe. Minder geroddel, minder gedoe om wie klassenouder mocht zijn, etc.
    Dus met een beetje geluk valt het bij je dochters klas gewoon mee.

hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  5. DQueen

DQueen Niet meer actief

absoluut :D;)

Adje vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Daar dacht ik dus ook vanmiddag aan!

tuc vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.783
    113

:roflmao::roflmao::roflmao:

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.783
    113
    Precies... Die zijn juist zwaar anti evangeliseren.

9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Leeftijd is ook maar een getalletje. En of je 20 of 46 bent met een kleuter, die ukkies houden je wel jong en fit! En ik denk dat het ouder zijn als moeder van een kleuter voordelen heeft. Meer levenservaring, andere dingen belangrijk vinden daardoor. Ik wilde vroeger altijd jong moeder worden en geen oude moeder voor mijn kinderen zijn. Maar ik weet zeker dat ik nu bij dochter als 35 jarige een leukere kleutermoeder ben dan dat ik als begin twintiger bij mijn zoon was. Ik besef nu hoe snel alles gaat en geniet daarom nu veel bewuster van alles dan dat ik toen deed.

Sherbet, Zwierezwaai en Jet2018 vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.783
    113
    Wat is precies de definitie van 'van deze tijd'?

Gewooniemand vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.783
    113
    Tja, dat heb ik met mijn kleding ook zo vaak gehad bij de AH.

Marbloempje en Gewooniemand vinden dit leuk.
  12. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Ja, dat OR/MR ploegje, oh wat vinden ze zichzelf belangrijk! Ze zijn ook allemaal klassenmoeder, hebben allerlei voorrechten (denken ze) en de rest van de moeders is niet belangrijk (genoeg) voor hun.

Ik heb een half jaar wat verloren bij het hek staan wachten tot er een 'nieuwe' moeder ook wat verloren bij me kwam staan. Bij elke nieuwe moeder op het plein maakten wij ruimte om er bij te komen staan, praten etc. Ik zal nooit mijn rug naar iemand toekeren, wat een naar gevoel! Kan er ook heel slecht tegen. Ik zei 4 jaar lang stug goedemorgen ook naar de moeders die hun wenkbrauwen naar me ophaalden, maar ik laat me niet kennen.
    Ik kom hier niet vandaan, ben 'import' en zo wordt je ook behandeld, je zult er nooit bijhoren en je kinderen ook niet. Te idioot voor woorden.

Die eerste nieuwe moeder is nu mijn beste vriendin, koffiemaatje, uitlaatklep, alles wat je kunt wensen. Onze kinderen zijn dit jaar beiden naar een andere school gegaan om diverse redenen, maar onze koffieochtenden gaan gewoon door. Heerlijk!

Marbloempje, Zwierezwaai, dreumesje en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

In deze situatie? Dat niet alles om het geloof draait. Niet meer de tijd van verzuiling zoals vroeger wanneer geloven geen keuze was maar gewoon een feit.

Mensen kiezen (hier in NL) heel bewust om te geloven, niet omdat het moet. En de samenleving is ook niet helemaal meer ingericht volgens Christelijke principes zoals de zondagsopening op zondag. Niemand verwacht van een Christelijk persoon dat je op zondag je eenmanszaakje open gooit.
    Maar wanneer je handel bedrijft onder de vlag van een grote keten zul je daarin mee moeten. Misschien niet in de fysieke winkel maar zeker wel online.

Aszz en hummeltje5 vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dat zijn ook wel weer hele algemene aannames.
    Ja ik zit in de OR en ben ook nog eens klassenmoeder bij beide kinderen. Niet omdat ik mijzelf belangrijker vind dan een ander hoor, maar omdat veel andere ouders te druk met werk zijn en er geen tijd voor maken. Wees maar eens blij met zulke ouders op school anders zouden de helft van de activiteiten niet doorgaan;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik.ben het volkomen met je eens. Maar ze doen dit al jaren en blijkbaar moeten ze dus niet. En blijkbaar kost het ze niet te veel klanten en/of geld anders hadden ze niet overeind gebleven als winkelketen.

hummeltje5 en Ysabella vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben het half met je eens.
    Vwb. dat speelgoed ben ik van mening dat de mens zelf door de tijd heen is gaan bedenken dat poppen voor meisjes zijn en auto's voor jongens (om maar even de simpelste voorbeelden te nemen). Misschien dat dat nog voortkomt uit de vroegere tijden waarin rolverdeling etc. meer een rol speelde?
    Met de rest ben ik het eens.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat blijkt

18. DQueen

DQueen Niet meer actief

Hier ook klassenouder geweest een aantal jaar van zoon zijn klas. Nu klassenouder in de di/vrij groep van dochter haar psz maar dat stelt niet zo veel voor. Zowel voor de psz als de basisschool gevraagt voor de OR maar ik pas ervoor puur door het gedrag van de moeders die er wel in zitten. Ik wil niet daarmee geaccosieerd worden en leuk tegen mensen doen die ik eigenlijk helemaal niet leuk vind.

19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat bedoelde ik dus ook in mijn post dat ik dus geen speelgoed ken dat niet genderneutraal is. Het is maar hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Ik snap je redenatie, maar is dat aan de andere kant dan geen gemiste kans? Om eens een frisse wind te laten waaien in de OR?

hummeltje5, ColaLight1, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina