Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Spreken over 12 jaar terug is wel wat anders he dan spreken over het nu.. :rolleyes:
    Toen waren webwinkels ook nog helemaal niet zo gebruikelijk als nu (toen zo rond de 5.000 en nu rond de 40.000).

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat klinkt alsof dit jonge meisje al een heel leven vol bagage erop heeft zitten met gescheiden ouders, vervolgens moeten wonen bij oma, oma die overlijd en vervolgens weer moeten wonen bij haar gescheiden ouders (van naar ik aanneem ze soms bij de 1, soms bij de ander is?), om over het grote verdriet van waarom haar ouders kennelijk in eerste instantie na de scheiding niet voor haar konden zorgen nog maar niet te spreken :(

Ik zou aan de bel trekken bij een opvoedpoli oid.

Syane, Gewooniemand, Kipsate en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. ColaLight1

ColaLight1 Niet meer actief

:eek: Ja.. je komt het overal wel tegen. Je hoort ook weleens dat het flink mis gaat op het voetbalveld.
    What was i thinkingo_O.. het was eigenlijk gewoon te "rooskleurig" gedacht van mij, dat volwassen mensen volwassen met elkaar omgaan. o_O Blijf het een tegenvaller vinden.

Gewooniemand, DQueen, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik kan alleen voor mezelf spreken he: ik val er niet over dat een webshop dicht is vanwege religieuze redenen.
    Ik val er over dat je niet kunt bestellen bij sommige webwinkels op zondag, terwijl het bestellen an sich een geautomatiseerd proces is en je er dus 0 mensen voor nodig hebt.
    Die twee dingen hebben naar m.i. niks met elkaar te maken. Maar misschien begrijp je dat alleen als je niet gelooft en niet als je wel gelooft. Dat is verder prima.

Zullen we het verder weer aardig gaan houden hier dames in het algemeen?

Edit: zo'n webwinkel waarbij de winkel voor het bestellen an sich dus geen fysieke personen nodig heeft en een bakstenen winkel waarbij dat wel nodig is zijn dan ook niet te vergelijken. En ik snap daarom ook niet dat mensen dit erbij hebben gehaald.

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nee hoor.
    Ik kom daar voor al mijn baby spullen en loop daar in mijn spijkerbroek en dergelijke naar binnen en word altijd netjes geholpen.
    Ze kijken me ook nooit raar aan.

Babydump is tegenwoordig van Babypark trouwens dus niet zo gek dat die ook op zondag gesloten zijn.

De Babypark stand was zelfs op de 9 maandenbeurs gesloten op zondag.

Gewooniemand en Whoopy vinden dit leuk.
  6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Daar heb je gelijk in, maar ook toen vond ik het al gek dat een webwinkel na sluitingstijd van de fysieke winkel dicht was.

En ik ben echt niet zo dat ik vind dat gewone winkels op zondag ook open moeten zijn. Natuurlijk maak ik er soms dankbaar gebruik van, maar dat is echt maar soms. En ik zou er prima mee kunnen leven als het niet meer zo is. Sowieso winkelen wij eigenlijk nooit op koopzondagen, niet vanwege geloof maar gewoon omdat we er geen behoefte aan hebben. Hooguit dus heel soms naar de supermarkt voor iets dat vergeten is. Ik denk dan weleens van ‘goh, mogen die mensen die in een winkel werken niet een dag in de week standaard rust hebben’. Maar hé, ze moeten helemaal zelf weten of ze open gaan hoor. En er zijn vast ook genoeg mensen die wel willen werken (tieners die zo mooi extra verdienen). Maar er zijn ook vast winkelmedewerkers die eigenlijk ook liever op zondag standaard vrij willen zijn, maar nu eenmaal toch regelmatig moeten werken omdat dat er tegenwoordig nu eenmaal ‘bij hoort’. Maar dat is een andere discussie.

Ik vind het dan weer wel raar (en dat is dan mijn mening hè, een ander mag er anders over denken) dat een webwinkel gesloten kan zijn op bepaalde dagen/ dagdelen. Omdat het om een automatisch proces gaat, zoals eerder ook al gezegd. Niemand hoeft zich daar op zondag mee bezig te houden, de verwerking van de orders vindt gewoon de eerstvolgende werkdag plaats.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha :p

Ik zal hier maar geen polletje openen met of men mij dan geschikt vind want ik heb hier vandaag niet veel vrienden gemaakt geloof ik :roflmao:

Straks laat ik nog mensen hun mond open vallen omdat ik zo'n vraag durf te stellen :roflmao:

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Fijn voor hen :)

9. ColaLight1

ColaLight1 Niet meer actief

Haha in dat geval zal je wel geschikt zijn!
    In de MR hoor je je mening te geven en niet mee te praten met de rest, daar hebben ze niks aan ;)

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :eek:

Hier nog geen kindjes op de basisschool, maar vraag me opeens af of er een regel bestaat over wie er verantwoordelijk is voor (het gedrag van) de kindjes zodra ze op het schoolplein zijn. Zijn dat dan de ouders zodra die erbij zijn, of is dat te allen tijde de school omdat de kindjes nou eenmaal op hun grondgebied staan?
    Iemand die dit weet?

11. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ze willen op zondag helemaal geen commerciele activiteiten ondernemen (gaat verder dan fysiek aan het werk zijn dus) en trekken dus 1 lijn in hun fysieke en online winkel.

Gewooniemand en Whoopy vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat hebben ze ook hoor. Sowieso zijn er veel winkels standaard maandag- of dinsdagochtend gesloten om zo hun medewerkers toch nog wat vaste vrije momenten te geven. En daarnaast heeft vrijwel iedere (iig. bakstenen) winkelmedewerker 1 of meerdere vrije dagen doordeweeks.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahahaha daar zeg je me wat.
    Vinkje 'geschikt' gaat aan :D

ColaLight1 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Valt op zich wat voor te zeggen om de lijn tussen fysieke en online winkel gelijk te trekken.

Gewooniemand, Whoopy en momwithcamera vinden dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik ga niemand quoten, maar kunnen we de discussie zondag/winkels/websites/gesloten/enz laten voor wat het is? En ook niet soms stiekem tussendoor een balletje erover opgooien? Voor we het weten gaat het weer de geloofs/religie kant op en weet je? Ik heb daar gewoon hélemáál geen zin in. En niet omdat beheer het gaat sluiten, maar omdat ik het irritant begin te vinden om daar telkens weer op uit te komen. Het moet toch ook zonder kunnen? Tussen de eerste opmerking over een website die gesloten is of een winkel op zondag (ik weet niet eens meer wie het startte of wat het precies was), hebben er nog dames geprobeerd iets anders tussendoor te plaatsen, maar toch komen enkele leden er weer op terug. Gewoon niet doen???

Gewooniemand, djennes, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Geen idee of er een officiële regel voor is, maar als leerkracht zijnde; zodra ze op het schoolplein zijn en mijn/onze pleinwacht begint, dan is het mijn verantwoordelijkheid. Ik spreek dus ook regelmatig leerlingen op gedrag e.d. aan terwijl ouders er gezellig bij staan te kletsen met andere ouders. Heb er in al die jaren nog nooit iets negatiefs over gehoord trouwens haha!

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vanmiddag had ik een eerste afspraak bij de fysiotherapeut.
    Ze heeft werkelijk waar alleen maar gekletst over vanalles en nog wat.
    Heb braaf 3 kwartier op een stoel gezeten en geluisterd.
    Benieuwd hoe de volgende afspraak verloopt, anders ga ik weer op zoek naar een andere. :roflmao:

Heb vele fysiotherapeuten gehad in de afgelopen 4 jaar. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt...

Gewooniemand, Ysabella en Iertje81 vinden dit leuk.
  18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Ook daar heb je gelijk in, maar supermarkten zijn natuurlijk niet op maandag of dinsdag, al dan niet een dagdeel, gesloten. En natuurlijk weet ik dat dat niet betekent dat die mensen 7 dagen per week moeten werken. Maar ik gun ze gewoon standaard op zondag vrij. Ik ben waarschijnlijk gewoon heel ouderwets daarin ;) Want er zijn vast ook mensen die het juist fijn vinden om op een andere dag in de week standaard vrij te zijn. Die hebben er helemaal geen behoefte aan om standaard op zondag vrij te zijn. En natuurlijk zijn er ook nog beroepsgroepen (zoals zorg, politie e.d.) die al sinds jaar en dag ook op zondagen moeten werken. En dat vinden we heel gewoon. Het zal hem wel zitten in het feit dat die zondagsopening van winkels toch nog relatief nieuw is en ik dus blijkbaar ergens nog best ouderwets ben :p Maar dan weer wel op zondag online kunnen winkelen als ik daar zin in heb. Lekker consequent :D

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb ik ook weleens meegemaakt op het schoolplein. Sta met iemand te praten en er komt een ander bij en dan inderdaad een rug naar je toe. Echt ronduit onbeschoft. Was in mijn beginjaren, ik zie het schoolplein nu enkel als de ophaalplek van mijn dochter en maak echt weleens een praatje met iemand maar dat zijn ook de moeders die er ook zo over denken en geen zin hebben in al die kletspraatjes die nergens over gaan, kan niet wachten tot mijn dochter zelfstandig naar school zal gaan maar dat zal pas ergens groep 6 worden hihi , nog even doorzetten ;)

ColaLight1 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik vermoed dat dit voor kleinere winkels die daarnaast een webshop hebben misschien nog een voorraad technisch probleem is. Niet aan elke webshop hangt een voorraad tel systeem. Als er opeens op zondag 6 jurken besteld worden waarvan er 3 op voorraad zijn en er niemand is die daar zicht op kan houden geeft dit de winkel een slechte naam.

Deel Deze Pagina