Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Nou, als ouder zijnde voel/ vind ik mezelf verantwoordelijk voor mijn eigen kind wanneer ik er nog bij ben op het schoolplein voor en na school. Waarbij ze zich uiteraard wel aan de regels van school moeten houden over wat er wel of niet mag op het schoolplein. Ik zal mijn kind dus zelf in de gaten houden, maar mocht ik om wat voor reden toch iets missen, dan hoop ik dat een leerkracht mijn kind er op aanspreekt. Want ik wil namelijk graag dat hij zich gedraagt en zo niet, dat hij erop aangesproken wordt. Maar ik kan me zo voorstellen dat je soms ook van die ouders hebt die, zodra ze op het schoolplein komen, denken ‘niet meer mijn verantwoording’ en hem/haar maar laten gaan. Lijkt me reuze irritant.

Zomerbloem, hummeltje5, Zwierezwaai en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yup...

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    Dus zeuren dat het niet van deze tijd is en opdringerig is mag wel gezegd worden, daarop reageren niet?
    Mag jij irritant vinden, maar als er zulke dingen worden geroepen mag er toch best op gereageerd worden lijkt mij.

Gewooniemand en Whoopy vinden dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Maar het is toch geen spelletje van ‘als zij het doen, doe ik het ook?’
    Soms kun je ook gewoon iets naast je neerleggen en denken: ze weten niet beter. Maar geloof/religie ligt zo gevoelig hier en dat maakt dat je al snel in discussies verzandt.

Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    Het is een forum... Daar reageert men nou eenmaal op elkaar!

Whoopy, SAARC, Marbloempje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Ik denk dat Iertje bedoelt dat je linksom of rechtsom toch weer in een geloofsdiscussie belandt. En daar kom je gewoon niet uit. Iedereen heeft daarover zijn eigen gevoel / mening. En juist dit onderwerp is zo gevoelig dat het heel lastig is om tot elkaar te komen. Tuurlijk mag je op elkaar reageren. Maar je kunt er wel op letten dat je niet in een oeverloze discussie komt die de oorspronkelijke bedoeling van het topic voorbij schiet

Zonnestralen, Marbloempje, Ysabella en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. rums

rums Niet meer actief

Ik verbaasde mij er vorige week over dat er een nieuw zwemgroepje is begonnen tijdens de zwemles van mijn oudste. Op zich niet zo vreemd. Maar die kinderen hebben zwemles van 17.15 tot 18.45 en het merendeel is 4 jaar.
    1,5 uur zwemles prima maar niet op zo'n tijdstip.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Oh nou mijn zoontje van 5 kreeg zwemtijden van 19:15 tot 20u :cry: en ik was de enige ouder die erover klaagde...:confused:

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pfoeh er wordt wel heel serieus op mijn amish opmerking in gegaan. Er staat zelfs deze > :roflmao: nog achter.
    Jullie begrijpen volgens mij best wel wat ik bedoel ;)
    Maar goed, Tuc verwoord prima wat ik ook bedoel. Ik vind het opdringen van hun principes en geloof, en daar ben ik allergisch voor.
    Prima hoor, het mag (helaas) allemaal van de grondwet. Gelukkig mag ik er ook wat van vinden.

tuc, Ysabella, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    En andersom dring jij dan toch jouw principes op, daar word ik met gemak een beetje zat van. Maar ik stop met reageren want begreep dat dit niet mag in dit topic

Gewooniemand, Whoopy en Mamafiets vinden dit leuk.
  11. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Mijn mond valt bijna dagelijks open van de opvoedpraktijken, of beter gezegd het gebrek daaraan van sommige ouders. Kinderen die zomaar de straat opvliegen, die door de supermarkt rennen, die spullen uit de rekken trekken, die duwen/ slaan/ voorkruipen in de speeltuin etc. Allemaal dingen die mijn kinderen ook wel eens hebben gedaan, maar ik stond er dan bij en sprak ze aan. Deze ouders lopen 3 meter verder te kletsen of zitten op hun telefoon en hebben het niet eens door. En als ik dan een kind aanspreek omdat dat kind mijn kind omver rent/ slaat/ duwt dan staat de ouder ineens naast me dat het hun kind is en hun opvoeding o_O

Ysabella en Gewooniemand vinden dit leuk.
  12. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat was altijd het tijdstip van zwemles van zoon, vind het niet zo gek.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bijzonder. Verwacht je niet echt bij een Mac Donalds.

14. DQueen

DQueen Niet meer actief

Niet alleen in dit topic, 1 van de regels op zp is dat er helemaal geen geloofs discussies gevoert mogen worden.

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nou toen ik tussen de 120 dagen Ronald MC Donald huis en naast de couveuse zitten bij mijn ernstig zieke dochters slechts 1 dagje naar huis was om dingen te regelen en hoogst noodzakelijke dingen kopen een bestelling wilde plaatsen vond ik het niet echt mensenlievend dat ik toen net niet terecht kon, omdat wat ik echt nodig had echt nergens verder kon vinden en daar niet eens op de site kwam.
    Al laat je andere de bestelling plaatsen, maar laat je het afrondingsproces pas verder gaan op maandag.
    Verder werken er wel vreselijk lieve meelevende mensen is mijn ervaring. Vragen iedere keer naar mijn dochters als ik daar langsga.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Precies.
    Terwijl degene die de post over de winkels startte en ikzelf en enkele anderen die reageerden helemaal niet over religie begonnen, werd dit er door anderen bij gehaald.
    Ik kan me dus goed vinden in de post van Iertje om weer terug te keren naar inhoudelijke reacties op de topictitel. Was niet voor niets dat ik vroeg om het weer gezellig te houden hier. Was iig. van mij uit geenzins de bedoeling om de geloofskant op te gaan.
    Ik laat het dan ook hier bij.

17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.770
    113
    Vrouw
    Dat had ik onlangs bij de kapper.
    Ik kwam binnen en ze is beginnen vertellen over haar kind die naar school ging en dat het zo drama was en blablabla.
    Al een geluk dat ik de kans kreeg om te zeggen wat ik wou dat ze deed.
    En al goed dat ze geweldig kan knippen.

De vorige kapster net hetzelfde.
    Ik was daar nog nooit geweest en ze begon te vertellen over haar miskraam en hun traject.
    De haren van de jongens trokken dan nog op niets ook

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En om dan on topic te blijven, daar valt mijn mond dus van open. Dat op een forum een discussie hebben met elkaar gelijk staat aan niet mogen, slecht, snel geraakte zieltjes. Ik vind discussies juist rete interessant. Ook over geloof. En zolang je elkaar niet verrot scheld snap ik dat probleem zelf nooit zo.

Maslov, NiVa0230, MyMiracle en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Jammer. Want ik vind het vaak juist interessant. Wat gelooft iemand, en waarom. Zeker als daar gebruiken of tradities bij komen die bij ons 'nuchtete Nederlanders' bizar overkomen.

Het wordt pas vervelend als er dertig keer hetzelfde wordt gezegd, en de een de ander gaat kleineren of belachelijk maken

Marbloempje, Gewooniemand, Whoopy en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

O ik moet even lachen.... De MCD is niet de Macdonalds. Maar een supermarkt

Ik snap je verwarring hoor. Maar ik vond 'm wel heel grappig :D;)

Deel Deze Pagina