Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.604
    4.019
    113
    Vrouw
    Mensen in de straat hebben hun huis verkocht en hebben binnenkort de sleuteloverdracht. Gister waren ze bezig om alle planten met kluit en al uit de voortuin te halen en op een aanhanger te zetten.
    Dit verbaasde me wel, je verkoopt je huis toch met tuin en al? o_O

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dan hoop ik voor ze dat het specifiek benoemd was in de lijst van zaken, anders hoort het vaste in de tuin (dus niet losse potten) volgens mij achter te blijven. Maar je kan die dingen dus wel opnemen als je ze perse mee wilt nemen (misschien hebben ze bepaalde planten geplant bij specifieke gebeurtenissen en zit er waarde aan voor ze?).

Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  3. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.604
    4.019
    113
    Vrouw
    Dat waren mijn gedachten dus ook inderdaad. Als ik ze nog zie voordat ze verhuizen, ga ik het vragen :thumup:

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    On principe, maar in overleg kan je dat natuurlijk meenemen. Hebben mijn ouders ook gedaan toen ze gingen verhuizen, en de nieuwe bewoner vond dat geen probleem.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Dat kan als ze daar afspraken over hebben gemaakt met de kopers. Misschien zijn het wel bijzondere planten, of hebben de kopers toch al aangegeven dat ze die planten weg gaan halen.

6. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ga helemaal niet uit van het slechtste, ik zeg alleen dat je niet weet of haar gedrag van haar autisme afkomstig is. Net zo goed dat je niet weet of het niet zo is. Ik zeg enkel dat je geen conclusies moet trekken omdat je toevallig van haar weet dat ze asperger heeft. En ik zeg dat mocht dat wel het geval zijn dat geen excuus is.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Helaas gebeuren dit soort dingen vaak, het heeft geen verband met elkaar en persoonlijk merk ik dat als er iets is over moslims/islam/‘buitenlanders’ of vluchtelingen of sowieso iets wat maar in dat rijtje thuis past dat daar erg lang over wordt door gegaan en dat er ook veel leugens verteld worden helaas, ik zie zo vaak van zulke dingen voorbij komen het is gewoon verdrietig om te zien afentoe want het gaat nergens over maar het is alleen maar haat zaaierij:( waarom niet leven en laten leven denk ik dan, zelf heb ik al veel dingen hierover geblokkeerd maar helaas blijf je het tegen komen

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.244
    113
    .
    Niet mee eens, zij heeft net zoveel recht om daar te staan als ieder ander kind.

Shakes, Whoopy en columbella vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Geen enkel kind hoort daar zo te staan vind ik, maar al helemaal niet 1 die de gevolgen zelf niet kan overzien.
    Greta Thunberg behoort tot een kwetsbare doelgroep, ik heb zelf ook 2 kinderen die tot zo'n doelgroep behoren. Ik weet dat dat voor jou ook geldt en snap dat het je daarom aanspreekt.
    Ook die kinderen moeten kunnen doen en laten zoals elk ander kind, maarin sommige gevallen moeten wij als ouders binnen die grenzen optreden, om je kind te beschermen.
    En ja dat wordt veel moeilijker als ze ouder worden, dat merk ik nu ook.
    Maar ik vind dit echt een enorm slechte beslissing van de ouders ten koste van Greta.

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.244
    113
    je weet dan ook dat elke ouder van een kind met moeilijkheden de beste keuzes probeert te maken. Misschien niet onze keuzes maar dat maken hun keuzes niet fout. We weten hun motivatie van deze keuze niet tenslotte.. Want misschien zien zij dat hun dochter zeer gepassioneerd is en zij maken de keuze om dat niet te remmen. Hetzij omdat zij ook geloven in waar zij voor staat, of misschien omdat ze zien hoe belangrijk dit voor haar is. Waarom kunnen wij als mede-mens niet gewoon aanhoren en filteren wat ze bedoelt ipv hoe ze het uit. Waarom moeten we meteen veroordelen? 'Zij moet weten..' , 'haar ouders moeten weten..'. Waarom mag zij niet zijn zoals ze is? Met de nu ongetwijfeld vergaarde kennis om meer te leren over zichzelf en anderen. Hoe beter te communiceren in de toekomst.

Waarom een kind en/of haar ouders zo hard veroordelen op het gebied waar ze al zoveel moeite heeft/hebben.

Marbloempje, hummeltje5, MyMiracle en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Dat leren communiceren doe je mi niet door je kind meermaals op internationale tv te laten zien.
    Ik zou dat dus idd anders aanpakken ja.

Evanesco, Gewooniemand, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.244
    113
    Dat leren gebeurd ook daarnaast.
    Ipv te veroordelen kan je ook proberen te begrijpen. En als je het niet begrijpt dat moet je het misschien gewoon respecteren en tegen jezelf zeggen dat je het niet weet en daarom geen harde mening neerzet op het internet.
    Dat doe ik ook. Mijn keuze zou het ook niet zijn denk ik, maar ik heb dan ook geen 16 jarige met zo'n gepassioneerd gevoel voor onrecht. Als ik die wel zou hebben dan zou mijn keuze misschien anders zijn, dat weet ik niet.

Marbloempje, hummeltje5, Ansel en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Boedah

Boedah Niet meer actief

Mijn mond valt open van een zwangere die een paar slokken uit een glas champagne drinkt
    ‘omdat ze toch al 39 weken is’ :cry::cry:

Evanesco vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Vreselijk! Gebeurt echt nog veel te vaak helaas.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Logisch toch! Met 39 wkn is het dus een (bijna) volgroeide baby, en kan je die baby best een beetje dronken voeren :confused::eek::mad:

Kolibrie2, Evanesco en Gewooniemand vinden dit leuk.
  16. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    :eek: dat meen je niet..

17. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het was geen alcoholvrije champagne?

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Om mij te plagen heeft mijn man witte crocs gekocht :eek: daar zet hij de prullenbak mee buiten enzo :D:roflmao:

Mijn mond viel open gister..

Marbloempje, hummeltje5, Kolibrie2 en 10 anderen vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.524
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat ik zo enorme last heb van drie wijntjes die ik gisteren bij de buren heb zitten drinken. Ik was min of meer gewoon flink aangeschoten en vandaag gewoon een kater. Moest er ook weer vroeg uit en daarom vanmiddag even lekker een half uurtje op bed gelegen en daar knap je dan toch best van op.

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Dat het huis van de buren verkocht voor meer dan de vraagprijs van €650.000, door een alleenstaande moeder!
    Hoe dan?! Volgens mij moet ik een andere baan zoeken want zo'n hypotheek zou ik denk ik nergens krijgen.

Deel Deze Pagina