Je mag sowieso elke medische handeling weigeren. En zolang je geen koorts hebt maakt het toch geen verschil of de meting 100% precies is?
Mij niet gezien hoor. Vind het ergens wel een beetje onbeschoft dat ze wil kijken "of je het goed doet". Beetje privacy voor de kraamvrouw
Ik heb in de zorg geleerd dat er geen correctie op rectaal temperaturen moet. Oraal (0,3) en onder de oksel (0,5) wel. Misschien dat het beleid tegenwoordig aan is gepast. Hoeveel correctie moet er op plaatsvinden dan?
Haha gebeurt mij ook niet weer! Was te overdonderd door alles om mij ook maar af te vragen: wat gebeurt er? En daarna dacht ik: zal wel zo horen... Na de kraamweek was het; hmmm ze had moeten vragen haha
Mijn mond viel open van hoe snel zoon net zowel mijn bed onderspuugde als daarna het bad onderpoepte terwijl hij vlak voor bad al op de wc had gepoept. In minder dan 5 minuten. Best knap! En nee hij heeft geen buikgriep
Ik heb ook nog nooit gehoord van correctie op rectaal meten. Ik heb altijd geleerd dat rectaal de enige betrouwbare meting geeft door direct correct is zonder bij op te moeten tellen.
Dat mijn buurvrouw de laatste tijd vaak keiharde housemuziek opzet met de speakers tegen onze muur omdat ze vindt dat ze last van ons heeft... (zij middelbaar echtpaar zonder kinderen, wij 3 kleine kinderen...)
Dat ik deze dubieuze hobbel Winnie op marktplaats tegen kwam en ik al bij de gedachte hard moet lachen als er een kind Winnie gaat berijden hahaha Hoe hebben ze dit ontwerp bedacht?
Tja, buren... Ik vind altijd; je kan net met en niet zonder ze. Wij hebben langs de ene kant een echt nieuwsgierig Aagje wonen, maar als er iets is of ze moet op de kinderen passen staat ze altijd voor ons klaar. Andere kant is net zo’n stel als dat je bij De Rijdende Rechter weleens ziet. Zij mogen alles doen, maar o wee als wij eens wat doen. Waren laatst om 21.30 nog aan het voeren. M’n dochter werd er wakker van en raakte in paniek van het geluid. Ik erheen. Ze keken me aan alsof ik niet goed bij m’n hoofd was toen ik vroeg of het nog lang zou duren en de situatie uitlegde van mijn kind. Of ik niet snapte dat ze dit just ‘s avonds moesten doen ivm werk, maar dat ze waarschijnlijk over een half uur klaar waren
Mij is geleerd om er rectaal 0,5 vanaf te trekken. However ik temp niet rectaal(behalve bij mijn baby) maar dat was wel duidelijk geloof ik
Maar is dat in de zorg tegenwoordig of geleerd van moeder ofzo? En dat rectaal temperaturen je hobby niet is was mij wel duidelijk
Hier net zo geleerd, overal zou een correctie op moeten, behalve rectaal. Dat is de enige correcte manier. Iemand zei dat dit achterhaald is, ik zou niet weten waarom.