Dat is mijn ervaring niet (toen ik nog gelovig was) , ik kon mijn keuzes en overtuigingen namelijk prima uitleggen en logisch verklaren. Beter dan 'we mogen niet voor God spelen zegt God'. Dat is nietszeggend en kopie-gedrag. Beetje: 'Mijn moeder zegt dat je dat niet mag doen.' Ja, oke leuk, maar ik ben niet geïnteresseerd in wat jouw moeder vindt. Als jij thuis bent omdat je gelooft dat dit het beste is voor jullie gezin dan zal (bijna) niemand daar commentaar op hebben. Ben je thuis omdat je zegt : "God zegt dat.." ja, dan gaat mensen stijgeren. Je moet namelijk iets doen omdat JIJ het wil, niet omdat een religie of godheid dat zegt. In veel ogen (ook in de mijne) laat je je dan namelijk vrijwillig onderdrukken. 'We mogen niet voor God spelen' , waarom niet? 'omdat God dat zegt' .. ja, daar heb je niks aan. Die mening slaat in deze context nergens op en zal niemand overtuigen of doen nadenken.
Over religie: je hebt je in Nederland ook aan de wet te houden, dus op moment dat iemand een dier laat lijden omdat het Gods wil is, is er de wet om dieren te beschermen (en dan kan de dierenarts een melding maken) Zelfde als ouders uit hun ouderlijke macht gezet kunnen worden omdat ze medische behandeling weigeren het voor hun kind omdat het de wil van God is dat kind geen bloedtransfusie krijgt na een ernstig ongeluk... Religie is een groot goed en ik ben groot voorstander van religies maar ben wel blij dat er wel wetten zijn om diegene zonder stem te kunnen helpen Overigens mag de dierenarts in noodgevallen besluiten tot euthanasie. Poekie is aangereden en ernstig gewond, en door iemand anders binnen gebracht, eigenaar is niet bekend of niet bereikbaar dan is de dierenarts verplicht om dier te helpen (dus ook inslapen als het moet). Ook als dier in de kliniek is en eigenaar niet te bereiken en dier gaat ineens heel hard achteruit, mag dierenarts handelen naar wat hij beste vind voor het dier. Is ook wettelijk geregeld
Ik snap wat je bedoelt ja. Ik ben op m'n 20e bekeerd tot het christendom (toch vrij gangbaar in Nederland dacht ik...) en ik heb heel vaak het gevoel gehad dat alles wat ik deed/zei/kleding die ik aanhad etc onder een vergrootglas lag. Dat we jong trouwden was vast omdat we seks wilden dat het gewoon uit liefde en vrije wil was, ging er bij veel mensen niet in. Of ik moet ineens overal een mening over hebben. Bijvoorbeeld wat ik van homoseksualiteit of de schepping vind
Wat vervelend dat dit voor jou zo voelt Ik ben na het lezen van dit bericht blij dat ik vriendschappen heb met zowel gelovige als ongelovige mensen en dat ik geen herkenning vind in je verhaal.
Vwb. die eerste zin: dat zijn jouw woorden. Vwb. de rest: misschien even mn uitgebreidere reactie lezen als je dat niet al gedaan hebt. En ook mn andere antwoorden hier.
Ach als afvallige ligt je leven ook onder de loep hoor haha, werd erop aangesproken zelfs (zelfs terwijl ik gewoon aan het werk was! En tijdens boodschappen doen) er zijn altijd wel mensen die wat er van vinden. Gelukkig was mijn zus al voorloper in het niet laten dopen van kinderen, zij heeft t best pittig gehad want zo kwamen ze immers niet in de hemel pfff Ik trouwde in de kerk, niet voor de kerk. Was ook bingo 95 procent vond t mooi, de overige 5 vond t het maar slecht. Tja ik trouwde met een atheïst dus dat hij in de kerk wou trouwen voor mij vond ik al wow En arbeidsongeschikt zijn met een Drs. in de pocket hebben mensen ook wel een beeld van hoor. Ach. Heb er weinig last van. Laatste keer had ik een cursus en hij vroeg: wie is er mantelzorger..mijn man stak zijn hand op..begint er 1 keihard te lachen en zei: je weet vast niet eens wat mantelzorger is! kenden de hele groep al jaren. Lachen verging haar snel hoor Samengevat, ik ga naar de hel, zal geen gelukkig leven hebben want ik heb de Here niet meer aan mijn zijde en ben nog een luie uitkeringstrekker ook! En vrouw haha
TS vraagt heel duidelijk wanneer andere hun dier zouden laten inslapen, dan geeft ze aan waar haar grens ligt en dan vraagt ze nogmaals hoe anderen hier in staan. Lijkt mij duidelijk een vrijbrief aan anderen om hun mening te mogen geven. Als het haar alleen om begrip ging had ze haar topic anders moeten starten. Dat je mijn moeilijke situatie gebruikt om je punt te kunnen maken, daar viel mijn mond dan weer van open. Je hebt me daar verder niet mee gekwetst ofzo, maar het is gewoon zo niet nodig.
TS vraagt idd wat de grens is, maar bij haar is er geen grens want ze doet het sowieso niet. Bovendien geeft TS al aan dat er mensen commentaar op hebben, ik vind een reactie als in: "ik zou het niet doen want ik wil niet voor God spelen" dan ook echt overbodig, het besluit nemen om je dier in te laten slapen is al pijnlijk genoeg. Zij mag uiteraard een andere mening hebben, maar reageer dan gewoon niet.
Maar zo ging het niet! Ze begon niet met ik doe het niet, want ik wil niet voor God spelen. En dan nog is dat dus haar mening/zienswijze en mag die gegeven worden. Edit: Ik ben het overigens met je eens dat een mening/zienswijze niet altijd verkondigd hoeft te worden.
Waar mijn mond van open valt, hoeveel vrouwen nog verbaasd zijn dat ze zwanger raken als ze seks zonder anticonceptie hebben. Dat het dan totaal onverwacht komt en ze niet snappen hoe dat kan. Als ik door rood rijd en ik kreeg een bekeuring, is dat toch ook een logisch gevolg? Ook al zou ik 10 keer geen bekeuring krijgen, de 11e keer kan wel bingo zijn. (En dan bedoel ik niet de stellen die onvruchtbaar verklaard zijn of die gesteriliseerd zijn wat blijkbaar niet goed is gegaan of mensen met een beperking die daadwerkelijk de biologieles niet hebben gehad).
Maar waarom niet dan? TS heeft er niet zoveel aan? Ok. Maar de horde leden die erover vallen en beginnen met hoe walgelijk haar mening wel niet is, daar heeft TS net zo weinig aan. Als de rest er niet op had gereageerd, was het ook niet zo "ver" gekomen, maar nee, die gaan nog steeds, al een aantal pagina's lang door en sturen het hele onderwerp andere kant op, terwijl Lizzie niet eens meer in dat topic reageert. Maar omdat zij wel in de hele issue zelfde mening delen, mogen zij wel reageren. Vind het gewoon pest gedrag van volwassen vrouwen. Dat iemand een mening heeft die bij jouw er niet in gaat, prima, maar moet je dan echt zo tekeer gaan en je eigen mening opdringen? Alsof Lizzie (en anderen die haar ideeën delen) daarvan haar mening en standpunt zal veranderen.
Ja dit dus, maar dan halen ze vaak ook nog eens het geloof erbij naar mijn ervaring. Over dat laatste hè, doet me denken aan een Marokkaanse vriendin (meerdere HBO studies afgerond en één universitaire opleiding) die kennis kwam maken met haar nieuwe buurvrouw. "Ik heet Ans. Dat schrijf je zo: aa en es!"
Hahahaha neeeeee, en had haar de hele tijd Aa en es genoemd hahaha Ik kreeg zelfs te horen dat mijn kind tekort komt omdat ik a verminderd mobiel ben en b. Thuis zit. Heb subtiel gevraagd naar haar opleiding en gezegd: ooooohhh zou mij dan eerder zorgen maken om jouw kind. Mijn kind heeft tenminste nog een universitaire geschoolde moeder. Echt wat een doos. (En opleiding boeit mij echt niet: maar ik zet die van mij wel in op het moment dat de ander zo op mijn neerkijkt om t af te straffen)
Nou dan is mijn ervaring toch echt anders helaas. En veel kennissen van mij trouwens ook hoor. Ze zeggen vaak dat gelovigen snel het geloof erbij halen maar naar mijn ervaring was het eerder andersom, mensen begonnen er juist vanzelf over bij mij. En ik ben blij dat ik wat dat betreft hier wat normaler kan leven dan in Nederland.
Dat begrijp ik ook echt nooit.. maar dan echt nooit. Waar ben je zo verbaasd over? je gebruikt geen ac!? Echt.. ik niet snap.
Haha, goedemorgen aa en es, hoe gaat het met je aa en es? Vreselijk! Ik heb zelf ass maar dat werd er bijna nooit bij gezegd vreemd genoeg. Blijkbaar is moslim zijn erger dan autist zijn.
Ik maak mij vast niet populair met onderstaande maar toch. Er is idd in Nederland een vrijheid van meningsuiting. In het topic wordt idd gevraagd naar ieders grens. Dat heeft ze gedaan, prima. Maar sorry, deze mening is zo walgelijk. Dat je als persoon tot zoiets in staat bent he.. Ik kan daar niet bij. En als ik dit ooit ook maar zie, dan heb ik er geen problemen mee om dit aan te geven bij de politie. Je maakt een keuze voor iemand, in dit geval een dier, die dat zelf niet kan. Dat is mishandeling en bij wet verboden. Prima dat iemand zijn of haar mening wil delen, maar verwacht niet van mij dat ik die mening accepteer en er dus maar niet op reageer. Dit kan ik niet zomaar voorbij laten gaan. En als ze dan nog met een zinnig uitleg kwam met waarom ze dat zo ziet, maar dat komt niet. Dan krijg je stampij.
Echt totaal mijn ervaring niet. Het kon niemand wat schelen dat ik geloofde. Zowel in Nederland niet als hier in Frankrijk niet. Nu geloof ik niet meer en dat kan ook niemand wat schelen.
Op het kinderfeestje van Y was het stralend weer en zouden we de hele middag naar buiten gaan. Ik had de avond vantevoren alle ouders geappt met het verzoek ze ingesmeerd af te leveren. Er was er 1 ingesmeerd bij aankomst, van de 6! Er stond een grote fles factor 30 op tafel zodat ouders ze eerst nog ff konden insmeren. Ik ga echt geen verbrande kleuters afleveren na een feestje!
Mijn vriendin belde mij op; ik weet niet hoe het kan, ik ben zwanger! Ik snap er niets van! (Dit was niet gelijk na het testen, maar ruim een week later toen het besef er al was) Beide universiteit afgerond.... 'zucht' Nee ik ook niet.... Zij van de pil af allang en hij geen condoom. Naaaaa jaaaaaaa hoe kan dat toch???? Als ze erover verteld is het nog steeds met verbazing hahaha ipv 'we waren gewoon erg laks'