Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.506
    21.919
    113
    Dat is dan een kwestie van interpretatie. Zo las ik het iig niet.

Iertje81 vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.506
    21.919
    113
    Er is mij vaak genoeg geroepen dat ze m'n keel wel zullen opensnijden "zoals jullie dat zelf ook doen", dat vind ik wel weer een bedreiging.

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Oké, daarin verschillen we dan van mening.

Naar een leidinggevende vragen is overigens niet altijd een optie.

De enige leidinggevende die ik heb is de arts zelf.
    En daar zal ik je niet mee doorverbinden.

Ik kan je casus overleggen, en zien wat de arts daar van zegt.

Maar dat gezegd hebben, ik mag hopen dat ik in het geval van iertje haar gewoon op de juiste manier te woord sta.

4. Evanesco

Dit hoor ik ook vaak genoeg idd.

Keel doorsnijden, over de balie trekken, thuis opzoeken...

Ik heb in mijn werk als assistente ontzettend veel nieuwe scheldwoorden en toewensingen geleerd.

5. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.402
    1.180
    113
    Hier viel ook echt mijn mond van open van de week. En de boeren de schuld geven, terwijl er flink gesjoemeld (is dit een nl woord?) word.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar overleggen met de arts is juist wat de vraag was. Dus daarmee zou er geen issue zijn geweest.

7. Evanesco

Dat is dan een wijze van interpreteren.

Voorbeeld

Mijn ex belde laatst, ik zei hem niet binnen te laten.

Wat hij toen zei was "ik zorg zelf wel dat ik binnen kom"

Volgens de politie was dit geen bedreiging omdat hij niet specifiek vermelde hoe binnen trachtte te komen.

Als hij gezegd zou hebben de ruiten in te gooien was het weer een ander verhaal.

In mijn ogen is het dus zeker wel een bedreiging, zeggen dat je langskomt om te zorgen dat je krijgt wat je wil.

8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja dat is een woord in NL :)

@Evanesco als je dat van iertje al een bedreiging vindt dan ben je wel heel snel op je teentjes getrapt hoor... Beetje gezeik vind ik het

Leesteken, Madelie en Ysabella vinden dit leuk.
  9. Evanesco

Nee precies, ik reageerde op je opmerking een leidinggevende te willen spreken.

10. Evanesco

Dat mag je vinden.
    Ik vind het ronduit asociaal.

En nogmaals , in het geval van ietje begrijp ik de paniek.

Maar jij wordt op jou werk op die manier aangesproken en vindt dat ok?

11. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Precies. En dat iemand zich bedreigd kan voelen als iemand zegt langs te komen, dat begrijp ik wel, en dat gevoel mag erkend worden. Maar zeggen dat je langskomt is geen bedreiging. Zelf zou ik denken aan klachten indienen, leidinggevenden spreken, collega's inseinen over laksheid. Allemaal geen leuke dingen, maar het heeft niets met bedreigen te maken.

hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.646
    31.178
    113
    Vrouw
    'laten zien dat ze wel degelijk op korte termijn een afspraak met de oogarts kon krijgen. Omdat dit zo in haar dossier staat. En omdat patiënt doodsbang is blind te worden.

Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Evanesco

Waar mijn pijnpunt hier vooral ligt is hoe normaal patiënten het vinden om een assistente zo belachelijk aan te spreken.

Snel op mijn teentje getrapt zijn ben ik zeker niet. Maar ik ben het wel zat.

Ik word de ene dag met de dood bedreigd, en de dag erna moet ik bij diezelfde patient de bloeddruk meten oid.

Het wordt allemaal maar zo makkelijk gedaan, niemand die ziet dat ook wij maar mensen zijn, in dienst van..

Gewooniemand, tasje en Louise11110 vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.646
    31.178
    113
    Vrouw
    En dat vind ik dan inderdaad ook echt niet kunnen.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.903
    5.162
    113
    Dat iemand maar in een mok gaat plassen omdat haar kind op de gang slaapt en misschien wakker zal worden als ze naar de wc gaat :confused:

Milafay, Gewooniemand en Mamafiets vinden dit leuk.
  16. Evanesco

Hahaha ik stuur mijn bezoek ook altijd naar de keuken voor een plasje :roflmao::roflmao:

17. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.903
    5.162
    113
    En dan is dat gelijk hun enige mok waar ook de koffie in moet? :roflmao:

18. Evanesco

Uiteraard, de volgorde mogen ze wel zelf bepalen.

hummeltje5 en femkes vinden dit leuk.
  19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Weetje wat ik ronduit asociaal aan die hele situatie vond? Dat mevrouw de assistente niet eens het dossier open wilde klikken.

Op het moment dat ik een zorgverlener bel ( huisarts verloskundige) is het eerste wat er gevraagd word of ik mijn geboorte datum even wil vertellen om het dossier erbij te pakken. En als zo’n snotneus dat dan weigert terwijl het gewoon in het dossier staat maar ze er ‘geen zin in heeft’ kan ze van mij ook wel een grote mond verwachten ja. Helemaal om het feit dat @Iertje81 dacht dat ze blind(!) werd. Dat is nogal iets, blind worden.

hummeltje5, Viviennee, Leesteken en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nou ik heb even teruggelezen, maar ik kan er werkelijk geen bedreiging uithalen.
    Wel een assistente die enorm arrogant reageert naar de patiënt en niet wil aannemen en controleren of deze specifieke afspraak tussen patiënt en arts is gemaakt.
    En ik haal eruit dat de patiënt emotioneel heftig reageert uit angst dat zij niet tijdig gezien zou worden door de arts en daarom als de assistente niet in het dossier wil kijken langs komt zodat het wel geregeld wordt.

En ik geef haar in deze geen ongelijk aangezien het licht al uit één oog weg is. Met zo'n niet meewerkende assistente sta je als patiënt volledig met je rug tegen de muur als je niet voor jezelf opkomt. En het gaat hier niet om een ingegroeide teennagel.

hummeltje5, MyMiracle, Leesteken en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina