Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    De prijzen van een kindertheatervoorstelling. Ik snap echt dat dat niet voor 3 euro pp kan en dat iedereen die er aan mee werkt gewoon betaald moet worden... maar voor 2 kinderen en 2 volwassenen zijn we voor een voorstelling van Kikker 70 euro kwijt voor 4 personen, voorstelling duurt een uurtje.. En dat zijn niet eens de duurste kaarten!

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Niet aangeboren hersenletsel.
    Sorry als ik voor m’n beurt praat ;)
    Heb een tijdje als maatschappelijk werker in een revalidatiecentrum gewerkt en daar noemden ze het ook zo.

3. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Afgelopen weekend is mijn man met S naar K3 geweest met de aanbieding van de appie. Het was nu met zijn 2 voor 52 euro, normaal is dat pp! Ze hadden super goede plekken en zwaar genoten! Maar of ik het door de 100 euro had waard gevonden voor die 70 min ....

Ik vraag zulke dingen meestal voor verjaardagen, bijv mijn zus gaat met S naar de bios en mijn schoonzus gaat met haar naar de musical Assepoester. Ook van die dure dingen.

momwithcamera vindt dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja ik had dat ook met Juf Roos. We hebben maar besloten dat één van ons met dochter gaat en niet met z’n drieën.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Vandaag kregen apothekersassistentes onderling ruzie bij de balie. Keer wat anders dan met patiënten. Nu werkt daar ook een vreselijke muts, die al meerdere mensen aan het schreeuwen en huilen heeft gekregen van pure frustratie omdat ze bot is. En onterecht bot. Enige dat ze doet is mensen afbekken, tegen patiënten praten alsof ze compleet simpel zijn en nooit verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag. Ze voelt zich erg verheven, ook boven haar collega's. Mevrouw had geen zin in meer baliedienst en liep weg, waarop haar collega zei: daar sta je op ingeroosterd vandaag ! Nou bingo. Ze ging los! Wat haar collega wel niet dacht hoe ze het lef had om haar aan te spreken etc etc. Heel schouwspel maar voor ons als patiënten was het fijn om te zien dat ze blijkbaar overall een valse heks was en ze niet alleen tegen de patiënten zo afschuwelijk deed. Vrouw naast mij zei ook al: vreselijk mens.

Al sta je wel raar te kijken dat ze onderling ruzie krijgen haha

chrystel73, Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.425
    2.211
    113
    Ja vreselijk duur hè? Hier gaat dus nog maar 1 ouder mee. Ik heb nu ook een Kidsclubkaart voor de kinderen (fc Twente, weet niet of andere grote voetbalclubs dat ook hebben) en dan krijg ik dus op heel veel dingen korting. Bios, dierentuin, speeltuinen maar dus ook 30 of 35% korting op theater. Scheelt weer iets.

7. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Volgens mij hebben wij dezelfde apotheek. Niet dat ik bedoel dat ik de situatie herken, maar ook zo’n vreselijke, afsnauwende, chagerijnige, denigrerende HORK van een w**f

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk... ik heb in een achterstandswijk gewerkt maar ook in een zogenaamde ‘rijke’ wijk. Heb meer geweld gezien in de rijke buurt dan in de achterstandswijk! Maar dit is misschien een uitzondering...

MyMiracle vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    #4989 GroeneBomen, 23 okt 2019
    Laatst bewerkt: 23 okt 2019
    Tegen mijn man zei ze gister op de meest denigrerende toon 'meneer kan niet goed tellen he?' Terwijl de fout bij hun lag.... (collega kwam aangesneld om uitvoerig excuses aan te bieden gelukkig)

Zelfs ik heb al mijn stem verheft tegen haar uit pure frustratie omdat ze op een vreselijke toon zei: 'je denkt toch niet dat je belangrijker bent dan de rest he?' Nadat ik de rij passeerde (ook in uniform) om te vragen om de spoed medicatie voor een cliënt die op sterven lag en door hel ging terwijl er vooraf over gebeld was dat ik eraan kwam en of het akkoord was dat het spoed was en ik het gelijk mee kon krijgen(was akkoord) . Moest achteraan sluiten.... tot enorme verbazing van de mensen in de rij en ja ik ben toen even uit mijn rol gevallen.... En de rij gaf mij groot gelijk en tot irritatie van haar stond ik vooraan.
    'Had ik toch mijn zin gekregen' (echt mens, snap je dan niet dat ik daar niet sta voor mijzelf? )

Naaaa echt, kon haar wel wat aandoen.... Ik zei ook: Ik ben hier NIET voor mijzelf maar voor een vrouw die vandaag zal sterven en door jou mag ze extra lijden! Ik heb het zelden dat ik in mijn werkrol mij zo laat gaan maar ze overschreed een gigantische grens bij mij.... denigrerend naar mij toe was 1 ding, maar dat het zo ten koste ging van een patiënt ging mij echt veel en veel te ver. Terwijl er keurig overlegd was vooraf (en ook doorgegeven aan haar! Ze zag het gewoon staan).
    En ja leidinggevende van mij heeft ook later contact opgenomen (en namens apotheek ook excuses.niet namens haar uiteraard ;) ). Aangezien die tr#t mij alsnog opzettelijk langer liet wachten.

Ik snap dat haar collega's ook haar wel naar haar pensioen kunnen kijken, ze zorgt ook voor slechte beoordelen van de apotheek...

In mijn hoofd had ik haar over de balie willen meetrekken en aan het bed van die patiënt willen zetten: dit gaat niet om ego, maar om iemand die ondragelijk lijdt. Die nog maar paar uur te leven heeft en die we graag willen laten gaan op een menswaardige manier...

Ik ben absoluut tegen geweld tegen hulpverleners (en heb er zelf ook echt wel ervaring mee helaas) maar er lopen ook types rond die deascalerend werken niet kennen en zelf het liefst het vlammetje aansteken en daarna nog olie erop gooien. Zij pleurt er een compleet olievat op en is verbaasd dat er dan een ontploffing is. Ook in contact met haar eigen collega's.... totaal ongeschikt voor de functie maar te duur om te ontslaan zeg maar....

heidiane vindt dit leuk.
  10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Niet aangeboren hersenletsel. Wordt vaak gebruikt voor hersenletsel na een ongeval, maar heel veel hersenaandoeningen geven hetzelfde soort problematiek. Met name bij een ongeval kan het nogal eens gebeuren dat je beide frontaalkwabben schade oplopen. In dat hersendeel ligt onder meer je initiatief, gevoel voor sociale situaties, en het vermogen om je driften uit de lagere hersenfuncties te reguleren. Dus iemand kan kort gezegd nogal lomp en impulsief zijn of een agressieprobleem krijgen (naast veel andere problemen)

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Van de zotte eigenlijk hè. Ik ga aankomend weekend met mijn oudste dochter naar kinderen voor kinderen. Hebben niet de beste plek, maar ben toch bijna 60 euro kwijt.

En wat denk je wat een dagje uit naar Legoworld kost als gezin zijnde. Hadden wij nog "geluk" dat de jongste nog gratis naar binnen kon.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Zo dat is ook niet mis! Ik wou met zoon naar buurman en buurman maar had niet verwacht dat je er zoveel voor betaald pfff, dus helaas. Ga ik liever naar iets toe waar ik mij de hele dag kan vermaken voor dat bedrag.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik had vanavond avonddienst in de wijkverpleging. Ontdek om 16.45 uur bij een cliënt dat er (voor de zoveelste keer) wat fout gegaan was met de medicatie. apotheek had geen insuline gebracht.
    Ondanks dat ik in dossier lees dat collega al meerdere keren contact met apotheek had gehad en dat ze het met spoed zouden brengen . Niks dus. Apotheek gaat om 17.00 uur dicht dus ik snel bellen, uitgelegd dat ze een fout hebben gemaakt en dat ik ze nu op wil komen halen. Was ondertussen 16:50 uur.
    Ik had helaas de b*tch van de apotheek aan de lijn dus op een zwaar geïrriteerde toon:" hoe laat denk je te komen?, want we gaan wel zo dicht en we willen naar huis". Sorry? Jullie maken de fout waardoor ik het nu moet komen halen waardoor m'n route uitloopt EN ik mag eigenlijk helemaal niet met medicatie over straat. Maar, ik kom er nu aan".
    Kom ik daar 16.55 uur aan, zet m'n fiets meer en er staan nog 2 klanten. binnen. 1 geholpen en 1 wachtende. Ik loop naar de deur. Wat denk je? Miss b*tch draait zo met een triomfantelijke blik de deur voor m'n neus op slot en draait bordje gesloten om. Terwijl ze ziet dat ik in uniform daar sta, ik net gebeld had en sta te gebaren. Ze draaide zich om en liep weg.:mad:
    Geprobeerd apotheek te bellen maar uiteraard al het bandje dat ze gesloten waren.
    1 klant kwam naar buiten dus ik heb me snel naar binnen. Gewurmd.
    Je dat dat gezicht moeten zien:rolleyes:
    Of ik niet gezien had dat ze gesloten waren want ze vind het brutaal. Heb haar toen even, niet zo aardig en waar nog 1 klant bij was, verteld dat NET gebeld had dat ik eraan kwam, door HUN zoveelste fout en dat ik het nogal onbeschoft vond om zo de deur voor iemands neus dicht te gooien, helemaal omdat ze ziet dat ik van de thuiszorg ben. En wie er ook staat, zeg dan op z'n minst even netjes dat je gaat sluiten.
    Nou, ze was gepikeerd:confused:
    Ik Was zo boos, ik kon dr wel meppen. Klant gaf me buiten gelijk.

Ysabella, Gewooniemand en Madelie vinden dit leuk.
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En van de week: cliënt maakte regelmatig bezorgde medicatie kwijt dus we hadden afgesproken dat ze het bij de naastgelegen tandartspraktijk zouden brengen en dan zouden wij ze daar ophalen Zodat ze daarna in kluis bij mw gelegd konden worden. Mooi niks gebracht.
    Gebeld, we zouden vast niet goed gekeken hebben want ze waren echt gebracht.. Bij de tandarts. En dat op een toontje...o_O, 3 tandarts assistente s hadden de boel al afgezocht en er lag echt niks. Hoop gedoe, half uur staan wachten alles liep uit. Ik voor de zekerheid aan mw vragen en huis nagezocht in zoverre Ze dat toeliet ( dementerend) en ja hoor, kwna mween half uur kwam mw met de weekvoorraad medicatie. Boven in een oude handtas. Apotheek gebeld dat we ze gevonden hadden, bij mw en dus niet bij de tandarts. En NOG blijven beweren dat het niet bij mw bezorgd is maar bij de tandarts die van niks wist:confused:
    Nogmaals uitgelegd dat ze toch echt bij mevrouw geleverd zijn en dat hun dan verantwoordelijk waren als mw ze allemaal in zou hebben genomen. :mad:
    Nee, was niet zo ze waren bij de tandarts gebracht. Ze waren niet achterlijk want het stond zelfs als notitie op de doos. Niet bij mw afgeven maar bezorgen bij tandarts op Nr 65.
    Ik:" eeeuhm .... Mw woont op nr 65 en tandarts ( met grooooote bord in de tuin) woont op 67.
    Stilte...
    Ik ga het even aan de chauffeur vragen . Die hoorde ik zeggen: oh, ik heb het op nr 65 afgeleverd:rolleyes:
    En geen excuses niks hè. Ze zouden beterschap beloven.
    Niet dus. Week later weer niks bij de tandarts gebracht. Weer hetzelfde verhaal.
    Dochter haalt ze nu maar op want is 1 en al ellende bij die apotheek....

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Uoh wow ik heb echt onwijs lieve mensen bij de apotheek werken. Ik sta er natuurlijk niet beroepsmatig maar wordt altijd super netjes geholpen door alle dames daar. Zijn ook exht lief.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @Damay77 wat een ontzettende bitch bij de apotheek en waarom al zo vroeg sluiten, hier sluiten ze om half zes. Ook veel logischer omdat de huisartsenpraktijk om 5 uur dicht gaat en doorgaans zien we dan spoedjes die medicatie nodig hebben en gelijk door kunnen naar de reguliere apotheek en niet naar een ziekenhuisapotheek oid.
    Dat tweede, hebben ze bij de apotheek geen lockers?
    Patiënten krijgt per sms een code en kunnendaarmee door de schuifdeuren en zijn locker openen waar de medicatie ligt, kan natuurlijk alleen voor medicatie die niet in de koeling gaat en blijft maar drie dagen in de locker.

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Misschien eens op www.actievandedag.nl kijken. Daar staan altijd dagelijks weer nieuwe aanbiedingen op voor dierentuinen, dagjes uit, voorstellingen..
    Zo kun je als je het in de gaten houd voor een redelijke prijs nog eens leuk een dagje uit. :)
    De kaartjes zijn meestal ook nog wel een tijdje geldig.

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Wat een gedoe bij jullie in de apotheek.
    Hier ga je gewoon met uw voorschrift en krijg je wat je nodig hebt.
    Bij twijfel of andere zaken bellen ze direct naar de dokter en als ze moeten bestellen doen ze dat.
    Je schrijft gewoon aan in de rij en word geholpen.
    Als het echt dringend dringend is dan kan je dat gewoon zeggen en zal niemand daar wat van zeggen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.906
    2.067
    113
    Bedankt voor de uitleg. Ook Iertje bedankt. Zo begrijp ik wat ik lees.
    Verder vind ik het bizar om te lezen van die medewerkers van de apotheek die hun eigen ego belangrijker vinden dan klantvriendelijk zorg te verlenen

Iertje81 vindt dit leuk.
  20. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Nou legoworld vond ik nog redelijk maar dat je met parkeren 20 euro moest aftikken dat vond ik echt belachelijk

Deel Deze Pagina