Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Waar mijn mond van open valt zijn te panische zwangeren in de categorie van ik verzin even wat 'ik heb een te harde scheet gelaten, kan mijn kind nu blijvende gehoorbeschading hebben opgelopen?'

    Of ik verzin even met kinderwens:
    'Ik zit nu 1 dpo en heb 1 slok alcohol gedronken, mijn kind wordt vast geboren met FAS want de eicel is vast dronken nu'
     
    mom2be21, Zoe123, QueenMuffin en 28 anderen vinden dit leuk.
  2. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Wij hebben ons zoontje van 1.5 ook weleens in het hotel laten slapen en zijn toen in het restaurant (in hetzelfde hotel, 1 verdieping lager) gaan eten met de babyfoon op tafel.
    Tja, ik zie daar geen kwaad in. Hij lag veilig in een babybedje.
    Ik breng ook gewoon het vuilnis naar buiten of geef buiten de plantjes water als een van de kinderen binnen ligt te slapen.
     
    Marbloempje, Iertje81, Elsss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. NiVa0230

    NiVa0230 Fanatiek lid

    14 dec 2018
    1.558
    3.596
    113
    Dat er mensen blij worden van de herfst/winter!!! :eek:
     
    Lisa1987, Catlady90, Joyciejj en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Later naar bed in de zomervakantie vind ik ook moeten kunnen, maar elke dag 1 uur vind ik niet nodig. In kortere vakanties of in een weekend is heel laat naar bed gaan ook niet goed voor het ritme. Ik zie het in mijn omgeving ook regelmatig: dan hebben de ouders het gezellig en zien dat de kinderen zich ook nog vermaken. 12 uur of later naar bed (in een gewoon weekend) vind ik echt niet goed voor kinderen. Leuk dat je als ouder het gezellig hebt, maar hou ook rekening met je kinderen of regel anders een oppas.

    Ik zie hier in de buurt ook regelmatig jonge kinderen op een normale doordeweekse dag nog buiten. Hoort denk ik bij de cultuur. Die kinderen moeten de dag erna gewoon weer naar school. Geen idee of ze nog een siësta of zo houden.

    Buiten spelen: dat doen alle kinderen hier al vanaf 3 jaar. Autoloze straat, veel groen, ruimte
     
    Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  5. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Heerlijk topic weer, waar meningen en gedragingen weer worden veroordeeld :rolleyes:
    Gelukkig zijn we allemaal perfect en kunnen we een ander vertellen hoe het wel moet :thumup:
     
    Theezeefje, 2de leg, Mamafiets en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja hoor kan makkelijk. Vraag maar aan mijn vriendin. :|
    Maar of je dan nou heel gezond eet....
     
    Prettykitty en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    50 euro per week redden we niet, maar we hebben een paar jaar moeten leven van 70 per week met zijn 4en en dat ging makkelijk en wij aten gewoon gezond en gevarieerd, geen pakjes en zakjes. Geen frisdranken en geen koek en snoep. Nu hebben we het financieel weer goed, maar doen het nog van 80-100 per week inclusief verzorgingsproducten en alles voor de dieren (een hond en een kat). Maar idd, 50 vind ik wel weinig, wij hebben echt onze weg moeten vinden toen we 70 per week te besteden hadden, nu zijn we er zo aan gewend, dat we nog niet veel uitgeven.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Heeeeeerlijk topic:D
     
    Youtan en Iertje81 vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier doen kinderen in de buurt dat wel. Mijn kinderen niet, die redden dat gewoonweg niet. Om 20.00 uur naar bed is voor hen al heel erg laat. En dan vragen ze ook of ze naar bed mogen.

    Ik snap best dat andere kinderen later gaan in de vakantie. Al vind ik zelf 1.00 uur geen tijd voor die leeftijd.
     
  10. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik mis de kots smiley van het 'oude' forum. :oops:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja maar dan nog bestaat de kans dat ze wegloopt. Het is een kind, en al gaat het 99 keer goed, de 100e keer kan ze wel aan de wandel gaan. Niet om je te bekritiseren hoor, maar zit jij echt lekker binnen een boekje te lezen wanneer je kind buiten speelt?
    Ik vind mijn kinderen nog veel te impulsief daarvoor.
     
  12. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Herfst in mijn favoriete seizoen! Ik kan zó blij worden van lekker binnen zitten met een dekentje, de veranderende natuur, de kleur van het herfstlicht. En winterkleding vind ik ook veel leuker dan zomerkleding :rolleyes:
     
    Xavina, Gewooniemand, Marbloempje en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Het zal misschien ook per kind verschillen. Mijn kinderen gaan elke dag gewoon rond 19.00 uur onder de douche en naar bed. Tegen de tijd dat ze liggen en slapen is het 20.00 uur en ze zijn dan gewoon moe. Ze zeggen ook zelf dat ze moe zijn en willen slapen. En als ik ze later naar bed doe zijn ze de volgende dag echt vreselijk!
    Een paar weken terug ging ik in de avond oppassen op 2 kinderen. Mijn kinderen vonden het leuk want ze mochten lang opblijven. 21.00 uur vielen ze om van de moeheid en toen die kinderen weg waren waren ze binnen 10 minuten knock out.
    Natuurlijk zijn er weleens uitzonderingen als we een dag weg zijn of een feestje hebben.
     
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Elke 20 min even gaan kijken is toch ook een optie? Stel dat ze aan de wandel gaan, dan zijn ze hooguit 1 km weg. Die van mij is 1 keer op pad geweest. Was samen met een vriendje op onderzoek gegaan, maar hij kwam ook weer terug.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is gebleken dat het prima gaat. Ik ben altijd beetje in huis aan het scharrelen of de tuin, en hoor en zie haar dan gewoon. Als de ramen open staan, ga ik gerust binnen zitten ja. Maar schijnbaar zijn alle 40 ouders zo onverantwoordelijk hier.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  16. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Oh nog eentje: ik verbaas me echt al tijden over het naleven van het gezond-trakteren-beleid op de kinderopvang, of beter gezegd het totale gebrek daar aan. De laatste traktaties die mijn dochter gekregen heeft waren zakjes chips, snoep, cupcakes met frosting en andere zooi, chocola, stroopwafels... ik vraag me dan echt af of het die ouders gewoon niets kan schelen, of dat ze denken dat dit gezond is?
    Ik ben echt geen suikernazi, mijn kinderen krijgen thuis ook snoepjes en koek. Maar als er gevraagd word om gezonde traktaties, dan verzin je als ouders toch iets anders?
     
    zwangerevrouw, Zoe123, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja ik snap dat dus wel. Voor mijn jongste 2 maak ik altijd iets van een fruitspiesje of worst/kaas/ fruit, maar mijn oudste maak ik daar echt niet blij mee, hij mag dan best van mij een zakje chips trakteren, traktatie moet wel leuk zijn Dochter kreeg laatst een grote donut én een zakje chips en dat vind ik dan weer te, maar goed, alleen gezonde traktaties vind ik niet nodig. Als je thuis gezond eet, Is het echt niet erg als ze 1-2 keer per maand op school een zakje chips krijgen.
     
    NdNk, Melief, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik ben het daar echt niet mee eens. Waarom moet leuk ook ongezond zijn? Daarnaast vind ik het gek dat je je niet aan een regel die door de opvang gesteld word wilt houden. Ouders verwachten dat hun kind elke dag buiten speelt omdat dat gezond is, maar vinden vervolgens die gezond-trakteren regel onzin? Het is voor jou maar één keer, maar er zitten ook 20(?) andere kinderen op een groep voor wie het ook allemaal 'maar 1 keer' is. En dan ook nog tig andere gelegenheden zoals geboortes van broertjes en zusjes etc. Het gaat om kinderen van 2-4 jaar he... Ik snap echt wel dat je een puber niet blij maakt met een mandarijn, maar ik snap echt niet dat je een peuter laat trakteren op stroopwafels.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Tja dan ben je het er niet mee eens. Ik vind dat een traktatie leuk moet zijn, waarom doe je het anders? En bovendien geef ik al aan dat de jonste 2 altijd een prima traktatie meekrijgen. Maar mijn oudste eet geen fruit/snoep (selectieve eetstoornis) en ik vind dat het voor hem ook leuk moet zijn.
    En verder vind ik dat de schoolbemoeienis hierin te ver gaat.
    Als je als ouders gezond eet en je kinderen een gezond eetpatroon aanleert, met daarbij voldoende beweging, dan maakt het echt niet uit als dat 30 traktaties per jaar zijn en ook niet als dat een peuter is die een stroopwafel trakteert ( oh wat een ramp, een stroopwafel).
    Overigens heb ik het over kinderen van 10-12, maar dan nog. Principe is hetzelfde.

    Edit: en als je als ouders thuis geen gezond eetpatroon aanbiedt dan helpen die paar gezonde traktaties op school ook niet.
     
    Jolna, Lafelife, Gewooniemand en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Mijn mond valt open van wat mensen tegenwoordig allemaal ongezond vinden en zich daardoor allerlei dingen gaan onthouden. Ga toch gewoon leven.
     
    Bellybell, QueenMuffin, KakieLakie en 17 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina