Ik ken de ouders wel maar ook niet heel goed en vindt het toch wel lastig om dan met een belerend vingertje aan de deur te komen. Gisteren heeft ze haar toestel overgezet op een ander toestel en ik weet niet of de foto’s er nog op staan. In de app groep zijn ze weg maar misschien staan ze nog in haar galerij.
Allemaal kinderen van de klas? Ik zou het met juf bespreken denk ik. Het lijkt met goed als die er dan aandacht aan kan besteden. Niet belerend, maar meer een lesje in ' wat kan er wel/niet in een groepsapp/Social media. Bij ons op school beginnen ze in groep 7 met een klassenapp. Juist om dit soort zaken te kunnen bespreken. De jongens in kwestie zijn al door de meiden aangesproken en hebben excuses aangeboden. Dat vind ik wel heel positief aan dit verhaal. Dat ze dat durven te zeggen en dat die jongens dan blijkbaar ook beseffen dat ze te ver zijn gegaan.
De jongens zitten op een andere school en ze gaven inderdaad aan dat ze te ver waren gegaan en hebben excuses aangeboden en dat klonk ook wel oprecht maar ik begrijp werkelijk niet hoe ze aan die zooi komen
Ja kan me voorstellen dat dat lastig is. Ik heb nog geen kinderen in de leeftijd die jij hebt, dus weet nog niet wat ik zou doen. Succes!
Ik heb laatst een soortgelijke situatie gehad met de oudste. Ik heb wel contact opgenomen met de ouders. Niet met een belerend vingertje, maar omdat het gewoon niet kon en ik het als ouder ook had willen weten.
Hoi, heb je dit in overleg met je zoon/ dochter gedaan ? Mijn dochter wil namelijk niet dat ik dit ga bespreken want ze is bang dat ze haar een verrader vinden. Lastig en wat je zegt ik zou het ook willen weten.
Vreselijk he wat er rond gaat in die apps. Hier heeft dochter van 10 het ook al voorbij zien komen in de groepsapp
Daarom zou ik ook geen baas willen zijn; van boven wordt er op je gestampt en van onderen tegen je getrapt. En jij als baas zit er middenin of tussen en je doet het nooit goed.
Misschien kun je ook eerst bellen met de ouders van een ander vriendinnetje om te zien hoe die er in staan? Ik zou die ouders van die jongens wel bellen denk ik, niet met een boos verhaal maar vragen of ze ook weten dat dit gebeurd is en dat jij er best van geschrokken bent en je kind er last van heeft. Je kunt ook bij de ouders aangeven dat je niet wilt dat er met namen gestrooid word. Het is dan aan de ouders om daar op elegante wijze over in gesprek te gaan met hun kind zonder dat er een schuldige is.
Vandaag hadden we de woningbouw over de vloer omdat wij gaan verhuizen. Het standaard rondje om te kijken wat we ter overname hebben voor een nieuwe huurder en wat we weg moeten halen/schoonmaken. Uiteindelijk de ronde gedaan en staat de man van de woningbouw het lijstje nog met me door te nemen. Daaronder stonden lege regels voor aanvullingen. We staan naast de kattenbak tijdens die bespreking. Dus de man van de woningbouw zegt zo dat er wel eens katten op dat lijstje gestaan hadden. En dat was geen grap. De voormalig huurder was bang dat de katten niet zouden kunnen aarden op het nieuwe adres. Volgens de verhuurder had de nieuwe huurder de katten nog overgenomen ook.
Ja heb ik gedaan. Hij was er niet heel blij mee in 1e instantie, maar vond het zelf ook wel te ver gaan. Ik heb wel de ouders verzocht het niet bij hem neer te leggen en dat is goed gegaan.
Das nog netjes. Hier ooit een nieuw huur huis, en er zat steeds een kat buiten op de vensterbank. Beest werd graatmager dus eens rond gaan vragen. Die was dus door vorige huurders achtergelaten. Zo kreeg ik dus die kat, kon het niet aan zien. Toen ze 4mnd later kwamen om post op de halen heb ik ze geconfronteerd met die kat. Waren niet van plan hem mee te nemen, dacht en dat ze allang dood was. Stakkers. Kat is uiteindelijk 17 jaar oud geworden en heeft nog mooie jaren bij me gehad.
Dat iedere keer als ik probeer mijn ex in te laten zien dat het gedrag dat hij vertoont zo'n effect heeft op onze dochter, zelfs zo erg dat ze nu al aangeeft dat ze niet naar papa wil, hij dat steevast moddergooien noemt. Je dochter VERDORIE geeft zelf aan dat je altijd slaapt en dat ze dat niet fijn vind en ik probeer je te behoeden voor een groot probleem … dimwit … zie dat dan. Als ik wil moddergooien dan pak ik dat echt wel anders aan. (ter achtergrond: onze dochter geeft al weken aan in tranen dat ze niet naar papa wil. Gisteren EINDELIJK kwam het hoge woord eruit dat ze altijd aan haar lot wordt overgelaten omdat papa altijd slaapt smiddags en zij dus eigenlijk alleen zit. En dat ze dat saai vind. En dat ze dat niet leuk vind. En dat ze papa niet wakker krijgt als ze aan hem schud. En dat ze het niet zelf over wilde praten met papa omdat (en ik citeer!) "er toch niets veranderd" (ze is 5 mensen!!) Behalve dat ik het levensgevaarlijk vind, want als er iets gebeurd met haar dan kan hij niet adequaat reageren). (ter achtergrond 2: mijn ex is altijd in slaap gevallen op de bank, dus als mijn dochter aangeeft dat dat zo is, geloof ik haar in dit geval. En aangezien hij niet werkt, is dat nu dus gewoon iedere dag ) zucht
Is het niet een idee om het met de ouders van de groep te bespreken. Dus niet alleen met de ouders van de jongens. De juf/meester inschakelen om hier wat tijd in de klas aan te besteden is misschien ook een optie. Mijn kinderen zijn een stuk jonger, dus ervaring heb ik niet.... Kan me voorstellen dat zowel jij als de kinderen uit de appgroep geschrokken zijn. Sommige plaatjes gaan echt veel te ver.
Daar valt mijn mond ook van open. Heel veel sterkte met de situatie . Kan me voorstellen dat je jouw dochter niet met een gerust gevoel daar naartoe laat gaan