Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Even voor mijn collega's opkomen:):)
    Een ouder kan denken dat het een cito toets is, terwijl het een "gewoon" oefenblad is of zelfgemaakte toets. Ik werk bijna 20 jaar in het basisonderwijs en heb het nog NOOIT meegemaakt. Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet gebeurd, maar zo wordt het imago van de leerkracht wederom omlaag gehaald door iets wat misschien verkeerd begrepen is:D

Miss T, Evanesco, Strijkkraal en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. DQueen

DQueen Niet meer actief

Heb jij het weleens meegemaakt dat door leerlingen de cito's verbetert mogen worden met hulp van de leerkracht? Dat is hier op school namelijk echt gebeurt een aantal jaar geleden.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik kom weer voor mijn collega's op.
    Als je graag wilt komen, zorg je ervoor dat het kan.

Evanesco en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee. Maar heel vaak zijn dit verhalen van de tante van de slager van 6 jaar geleden. (wil je verhaal niet bagatelliseren, maar ik ken je niet. In mijn vertrouwde omgeving gebeurt dit gewoon niet.)

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik ben oud leerkracht dus ik weet wel hoe het werkt. Ik heb die ervaring helaas wel (niet van horen zeggen en zeker geen verwarring met oefenbladen), zij het gelukkig zeer weinig. En daarnaast heb ik er ervaring mee dat ouders de hand weten te leggen op cito toetsen en thuis gaan oefenen.
    Ik had het ook niet per se alleen over leerkrachten, maar meer over de mogelijkheid tot frauderen met tussentijdse cito toetsen.

En als dat dan gebeurt, vind ik dat extra schokkend als het door een leerkracht gebeurt, want die moet echt beter weten. Ouders die dat doen, vind ik gewoon stupide.

Syane en Gewooniemand vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik denk ook niet dat veel mensen er te koop mee lopen. De collega die ik kende deed het heel stiekem een doortrapt. Ze zou er zeker nooit zelf voor uitgekomen zijn.
    Maar het gevolg werd wel duidelijk zodra de kinderen en andere leerkracht hadden. De toetsresultaten storten toen behoorlijk in...

DQueen vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.570
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vertel?

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    En andersom: als je wil dat de ouders komen zorg je ervoor dat dat op een voor hun zo gunstig mogelijk tijdstip is. En als kleine kinderen niet mee mogen is dat voor de meeste ouders de avond zodat 1 kan komen en 1 bij de kinderen blijft.

Snap best dat die avonden allemaal extra werk/tijd is maar imo hoort dat er wel gewoon bij

mama079, Syane, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    Ehm erzijn ook veel ouders die savonds werken dus ik vind overdag dan juist wel erg fijn ;)

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Daarom zei ik "de meeste" ;)

12. DQueen

DQueen Niet meer actief

Mijn nichtjes hebben dat mogen doen, dus mijn verhaal is 1e hands (van mijn zus) helaas. Was fijner geweest als het niet waar was.

13. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ze staan op marktplaats te koop. Las het vanmorgen al in het AD vanmiddag zelf gezocht en ook gevonden op MP helaas.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    :eek::cry: Belachelijk!
    Ik heb meteen even zelf gekeken en ze staan er gewoon echt. Te bizar gewoon...
    368ACC39-6DD5-4EA8-9E06-F1C8941B71E5.png

Roanna, Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Toch hè, blijft mijn mond altijd openvallen van vrouwen die hun uiterlijk zo veranderen als ze eenmaal moeder zijn geworden. Want, komt ie, dat is zo lekker makkelijk. Ik zie het best vaak in mijn omgeving (gelukkig niet dichtbij) dat vrouwen hun haar pittig kort laten knippen, hun bril weer opzetten ipv lenzen dragen èn als kers op de taart lekker functionele kleding dragen.
    Ik snap het gewoon echt niet! Niet van jezelf, maar ook niet van de partners die dit maar ‘goed’ lijken te vinden.
    Goed; ik sta ‘s ochtends ook niet úren voor de kast of voor de spiegel, maar ik heb wel altijd iets leuks aan; ook als dat niet echt functioneel is. Waarom verslonzen sommige vrouwen zich soms toch zo nadat ze een baby hebben gekregen???

Evanesco, hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vult aan: die geen rijbewijs hebben dus niks van de normale verkeersregels snappen en dan dus allerlei domme en gevaarlijke fouten begaan :mad:

Daar valt míjn mond van open :eek:

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat zou toch op een of andere manier verboden moeten worden?

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Vult aan; op een ELEKTRISCHE fiets :confused:

Gewooniemand vindt dit leuk.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Amen!!
    Ik ga leuk de deur uit de kinderen naar school brengen en boodschappen doen, dan thuis mijn functionele schoonmaak kloffie aan, en kleed me daarna weer leuk om om de kinderen te halen! Schaam me al als ik in die kleding een pakketje aan moet nemen laat staan dat ik er de hele dat zo bij zou lopen. Kan me voorstellen dat een man dan gillend weg rent of zijn behoeften ergens anders gaat zoeken als hij zijn vrouw dagelijks zo aantreft als hij uit zijn werk komt.
    Ik noem die joggingpakken / huispakken / en andere functionele kleding altijd grappend de beste anticonceptie die bestaat. Zo heb ik een fleece onesie voor in de winter. Die trek ik aan als ik geen zin hen in polonaise aan mijn lijf en het werkt want man vind me net zo onaantrekkelijk daarin als ik zelf vind.

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Helemaal mee eens! Ik lees net dat kopieën niet verkocht mogen worden op mp, ivm auteursrechten. Maar originele boekjes wel, want dat is vergelijkbaar met boeken verkopen. Absurd dat mensen dar überhaupt in hun hoofd halen (zowel kopen als verkopen).

Sherbet en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina