Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

Sliep de baby niet? Mijn dochter sliep altijd veel beter als we onderweg waren en ik een grote hydrofiel doek over de kinderwagen heen gooide.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  2. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Jawel maar het doek lag over het lijfje. Zuurstof ??

DQueen vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik ga in die legging!

DQueen vindt dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Dan kan een baby echt nog prima ademen hoor (leg zelf maar eens een hydrofiel over je hoofd). Ik legde vaak (schone) spuugdoekjes over de gezichtjes van mijn kinderen. Dan waren er geen prikkels meer en sliepen ze heerlijk. Ik denk dat het goed is dat je er niks van hebt gezegd ;)

Syane, hummeltje5 en DQueen vinden dit leuk.
  5. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Geld rebreathing dan niet met een hydrofiel? Mijn kindje viel wel eens met een doek op zijn hoofdje in slaap maar durfde dat niet te laten liggen haha

6. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Echt?? Ik vind het doodeng. Tegenwoordig mag je niet eens meer een hydrofiel voor de opening van de wandelwagen hangen..en ook mag je je baby niet met kap omhoog in de wandelwagen binnen laten slapen. dat is me zo bijgebleven dat mijn mond dus openviel toen ik dit zag.

7. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Het is alsnog gevaarlijk zeker als door het in en uit ademen de doek een beetje vochtig wordt of de luchtvochtigheid erg hoog is word het moeilijker om door een doek te ademen , Maar de kans dat elk stukje van de doek moeilijk word om lucht door te laten is heel klein maar is er wel plus toch adem je achter een doek veel oude lucht in ookal komt er nieuwe lucht ook doorheen.

8. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat geld tijdens warme dagen dan kan de warmte niet weg uit de bak. Niet voor dit weer.

9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Mijn zoon kreeg ook vaak een hydrofiel over zijn hoofd als we op een drukke plek de fles gaven en viel zo in slaap en dan bleef de doek er ook overheen.

Adje vindt dit leuk.
  10. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Maar het was 2 weken geleden met die hitte.

DQueen vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Tuurlijk mag je wel een hydrofiel over de kinderwagen hangen (of een dooky, oid), als je maar zorgt dat er wel nog genoeg opening is voor ventilatie en niet de wagen in de volle zon zetten, omdat er toch een schaduwdoek over hangt (dan wordt het te warm van binnen).
    Een hydrofiel laat prima lucht door en daarbij weet je toch ook niet hoe lang die moeder die doek laat liggen. Misschien haalde ze hem er wel af zodra de baby sliep.

hummeltje5, Ella1988 en DQueen vinden dit leuk.
  12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Nee, dat geldt bij volumineuze stoffen (kussens, dekbedden, knuffels, e.d.) Ik bleef er ook wel bij trouwens. Dat doekje was bij prikkels, dus in de kinderwagen of box oid. Op de kamertjes was het donker, dan gebruikte ik geen doekje.

hummeltje5 en Ella1988 vinden dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat ben ik helemaal met je eens.

MyMiracle vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Duizend keer liever iemand zoals jij die zich ervan bewust is en het ook niet ontkent en er op probeert te letten, dan iemand die zich ervan bewust is maar gewoon doorgaat met discrimineren omdat hij/zij geen reet om die ander geeft.

MyMiracle vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ohhh ik zie gelijk onze dorpsgenote voor me: een vrouw van over de 70, met lang, grijs haar, die het ie-de-re dag in twee paardenstaarten van opzij draagt :roflmao:
    Ik moet er iedere keer weer om gniffelen :D

Gewooniemand, Anouk2005 en DQueen vinden dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar om onze koning als voorbeeld te nemen, die heeft ook een voorbeeldfunctie waarin hij zich voorbeeldig moet gedragen, maar denk je nou echt dat die thuis nooit scheld of eens uit zn plaat gaat?

En wie zegt trouwens dat zijn beroep past bij hem als persoon?
    Ik denk eerder dat hij zijn persoonlijkheid aan heeft moeten passen aan zn beroep, dan dat zn beroep hem op het lijf is geschreven (overigens geen kwaad woord over onze koning verder, dit is puur logisch beredeneren).

En nogmaals: hoeveel geduld ik ook had met de dementerenden, wil nog niet zeggen dat ik nooit mn geduld verlies tegenover onze kinderen..
    Was het maar zo'n feest ;)

Syane en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Okee ik heb echt geen zin meer om eerst nog 4 pagina's te moeten lezen om er vervolgens misschien achter te komen dat nog niemand die vraag heeft gesteld... maar wat betekent bias in hemelsnaam? :eek:

@GroeneBomen en @BliksemSter o.a.
    Vast vakjargon?

Gewooniemand en cosdy vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.563
    31.040
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon mijn rondje rennen en op het einde van de route de supermarkt in, boodschapje halen en het laatste stukje naar huis rustig uitwandelen. Niet eend hypothetisch, want zo heb ik het al vaker gedaan

En ja... Dan loop ik heftig zwetend de winkel in. Jammer dan als iemand dat stoort.

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.518
    13.805
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :roflmao:

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.308
    113
    Vrouw
    #1300 GroeneBomen, 7 sep 2019
    Laatst bewerkt: 7 sep 2019
    Simpelste uitleg een afwijking die de uitkomst beïnvloedt. Kan in de statistiek gebeuren, maar ook interpersoonlijk (bekendste is 'ik rijd beter dan de gemiddelde Nederlander' en dat dan 95 procent van de ondervraagden dat vindt haha waarin dus zelfoverschatting de cognitieve bias is)
    En dan heb je ook nog statistische biases, als je weer een fijne deelnemer hebt die opzettelijk een vragenlijst invult met alleen maar A omdat hij er geen zin in heeft en je uitkomsten daardoor beïnvloedt worden en je moet corrigeren of de vragenlijst moet herzien omdat je de bias mogelijk hebt gemaakt haha

Deel Deze Pagina