Mijn dochter slaapt niet uit en word me toch een partij verveelend. Dus 8u is max en heel soms een uitschieter maar dat is meer niet dan wel. En ja ook in de vakantie en mee spelen met anderen gebeurd niet ze word verstoten hier.
Het grappige is dan dat ik mijn kinderen dat helemaal niet zo leer. Ik leer mijn kinderen wat gezonde voeding is en wat ongezonde voeding is, en ook dat daar een balans tussen moet zijn (bv een komkommer is gezond, maar van alleen komkommer word je niet groot en friet is ongezond, maar van een keer een frietje op zijn tijd krijg je niks). En dat staat dus compleet los van wat lekker of niet lekker is. Lekker of niet lekker heeft helemaal niks te maken met gezond/ongezond. Dus ik wil mijn kinderen helemaal niet specifiek leren dat gezond ook lekker kan zijn.
Toen mijn oudste net op school was wilde ze geen 2e bruine boterham met kaas tussen de middag want ze wilde niet dik worden... heb op school heel duidelijk gemaakt dat gezondheislessen prima zijn maar anorexia ook ongezond is en steeds vaker voor komt onder kinderen die nog op de basisschool zitten ( was net een artikel vrij gekomen dat er meiden en jongens van 9 jaar al aan anorexia leden)we ook door kunnen slaan met té gezond. Heb ook behoorlijk boos gereageerd toen ik er achter kwam toen er in de klas werd besproken wat er in de trommels zat wat gezond was en wat niet. Ik bepaal zelf nog wel wanneer ik fruit mee geef en wanneer ik eens een keer een kleine wafel mee geef en als ze daar problemen mee hebben moeten ze de ouders er op aan spreken en niet midden in de klas tegen een kind zeggen dat die koek ongezond is.
Ik verbaas me dus ook wel over het doorslaan met ‘gezonde voeding’ en alle poeha eromheen, ook op scholen. Maar goed, aan de andere kant zullen er ook wel wenkbrauwen omhoog gaan als ik zeg dat ik gezond eten veel minder belangrijk vind dan lekker eten. Ik vind het leven dus veel te kort om bij alles wat je in je mond stopt erover na te denken of het gezond is en geniet met volle teugen van lekker eten of het nou gezond of ongezond is. En uiteindelijk denk ik dat we dan over het algemeen hartstikke gezond eten, met hier en daar wat heerlijke decadente ongezonde uitschieters er tussen.
Ik zit heerlijk rustig als m'n dochter buiten speelt in het speeltuintje voor het huis of met de buurkinderen. Dan zit ik lekker in de tuin te chillen. En zij is bijna 6. Broertje van 3 mag nu ook af en toe mee. Gaat prima. Zij lekker spelen, ik lekker ontspannen.
Hier ben ik het mee eens. Snoep e.d. past best in een gezond eetpatroon, maar een school maakt de regels hiervoor. Ben je het er niet mee eens dan ga je in gesprek en kom je er niet uit dan is het slikken of een andere school zoeken. Maar als ouder je eigen regels bepalen vind ik echt nonsens.
Nog lang niet alles gelezen dus misschien is het al genoemt maar deze situatie heb ik onthouden. Degene van wie de kinderen jarig waren wilde graag laten geloven dat iemand haar zo speciaal en interessant vond en met haar bezig was en die verjaardagen dus wist. Maar het echte geval was dat dat die andere persoon 1 verjaardag (van 1 van de 4 kinderen) had onthouden omdat zij zelf (of 1 van haar kinderen dat weet ik niet meer exact) ook jarig was die dag.
Ik was denk ik niet mee gegaan (als we samen met die mensen op vakantie waren) en had gezegt dat ze lekker samen konden gaan eten en ik wel bij het kindje in het hotel zou blijven.
Ik denk dat dit echt per situatie anders is. Helemaal afhankelijk van het kind en de omgeving. Mijn zoon mocht met 4 jaar ook alleen buiten spelen (speeltuin voor de deur in een auto vrije straat). Als wij zijden je mag niet verder dan het hek deed hij dat niet. Als bijv. zijn bal het hek uitrolde kwam hij naar huis lopen om te zeggen dat zijn bal het hek (andere kant van de speeltuin) uit was gerolt en te vragen of hij hem mocht pakken. Hij heeft nog steeds een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel. Mijn dochter daarintegen is een dromer en die word over een half jaar 4 maar haar vertrouw ik niet alleen buiten.
Dat herken ik helemaal niet om me heen gelukkig. Hier staat de deur echt altijd voor iedereen open en hoeft niemand van te voren een afspraak maken om langs te komen. Juist gezellig spontane visite. Enige wat kan gebeuren als je langs komtzonder afspraak is dat we er niet zijn of dat ik aan het schoonmaken ben en dat je even 10 minuten moet zitten op de bank zonder mij zodat ik even mijn spullen op kan ruimen en me op kan frissen.
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn man snapt er niks van dat ik daar zoveel aan uit geef. Dus zijn mond valt open over de bootschappen.
Mijn mond valt open hoe duur een dagje weg eigenlijk is. Wij kunnen het lijden maar ik snap dat dit niet voor ieder is weggelegd. En dan is mijn dochter nu vaak nog gratis dus betaal ik voor 2 maar.
Ik weet nog dat mijn zoon baby was. Ik een moederfiets kopen met zitje voorop. Vroeg de fietsenwinkel naar een helmpje voor mijn zoon en werd uitgelachen en die vraag had hij nog nooit gehad. Ik dacht dus echt dat ik gek was dat ik er alleen al over na had gedacht dat zoon een helmpje zou moeten in het zitje.
Herkenbaar. Hier thuis gaat het met mooi weer ook zo met de kinderen uit de wijk en op vakantie zijn de kinderen ook tot laat wakker. Dochter sliep wel wat eerder dan 01.00 uur al in haar wagen als we nog op een terras zaten maar ging niet voor haar normale bedtijd al terug naar het appartement. Hier geld gelukkig ook voor beide kinderen later naar bed is later wakker worden.
Dat er mensen zijn die een camping gaan beginnen (leuk! Ik hou van campings) Maar dan blijkt dat er geen kampeerplaatsen op de camping zouden komen. Want mensen uit de stad hebben geen plaats in huis waar ze een tent kunnen opslaan. En caravanstallingen bestaan daar ook niet Ok. Mijn mond viel niet open. Maar ik moest wel grinniken. Ook om het topic naar aanleiding van dat camping topic over hippe stadsmensen. Echt meiden Dank jullie hartelijk voor dat prachtige vermaak
Jep! Dat lijkt ook alleen maar duurder te worden. Wij gingen laatst een dagje naar Wildlands met zijn vijfen. Bijna 200 euro aan entree, 10 euro parkeerkosten en een flesje water kostte al dik 3 euro. Slaat helemaal nergens meer op toch eigenlijk. Vind Wildlands het ook nog niet eens waard.[/QUOTE]
Ik ben zo een ouder die zich er niet aan houd. Zo lang de leidster en juf met hun verjaardagen ook niet trakteren op gezond mag mijn kind ook trakteren op iets ongezonds als ze 1x per jaar jarig zijn. Ik trakteer mijn visite op mijn verjaardag ook niet op wortels maar op taart. Zijn er kinderen die om welke reden dan ook iets niet mogen dan houd ik daar wel rekening mee.