Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Nu wil ik dus weten wie dat was, wanneer dat was en waar het precies over ging. En nog belangrijker; wáárom heb ik dat gemist ;):roflmao::roflmao::p

hummeltje5, Syane, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    De juf van mijn jongste had zelfs een snoeppot in de klas staan! Waar ze dan wel alleen uit trakteerde als je alles goed had:evil:. En dan moet ik daarnaar luisteren?

Syane en DQueen vinden dit leuk.
  3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik vind ook dat het volledig doorgeslagen is. Leuk hoor, een versierde banaan ofzo trakteren op je verjaardag o_O
    Vroeger werd er ook gewoon iets lekkers getrakteerd. En welgeteld zaten er slechts een paar kinderen met overgewicht op school. De balans werd vroeger gewoon thuis opgemaakt. Traktatie op school, dan wat minder thuis. Maar nee, tegenwoordig wordt thuis zoveel gesnoept dat een verjaardag op school niet meer normaal gevierd mag worden. :rolleyes:

DQueen vindt dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En kinderen die wat moeilijker leren maar hartstikke hun best doen krijgen dan niets? Waanzin zeg.

baby90, hummeltje5, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Waar mijn mond nog meer van openvalt is als mannen bepaalde dingen niet van hun vrouw mogen. Kom op zeg. Het is je kind toch niet? Er was hier ooit een topic over een vrouw die het hele vrijgezellenfeest van haar man in handen wilde houden en de schrik van haar leven kreeg omdat hij op een boot ging èn er een stripper was :roflmao:

Of van die vrouwen die alles beter denken te weten dan hun man mbt de kinderen. Ik zag laatst een stel in Kruidvat en hij zei; ‘we kunnen toch ook de voeding van Kruidvat zelf nemen? Scheelt een tientje’. Die blik van haar! Alsof hij voorgesteld had heroïne te kopen. En daarna zei ze ook nog: ‘als je zo doorgaat mag je volgende keer niet meer mee’. :roflmao:
    Ik heb een ex-collega en die vond niets wat haar man deed goed. Had hij hun kind leuk aangekleed, ging zij het over doen. Had hij gekookt, ging zij nog apart eten maken voor het kind. En maar zeiken op hem. Van bovenstaande vrouwen krijg ik de kriebels. Misschien nog wel meer dan van die mannen die dit nog laten gebeuren ook :rolleyes:

baby90, hummeltje5, Marbloempje en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik wil mijn kinderen zeker bijbrengen dan gezond ook lekker kan zijn en dat vinden ze zelf ook want ze vinden een bak fruitsalade heerlijk. Daarnaast leer ik ze ook dat jarig zijn een feestje is en bij feestelijke gelegenheden mag je best wel snoepen en ongezond eten.

baby90, hummeltje5, Marbloempje en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Hoezo? Omdat er meerdere mensen vielen over je post van een baby op de fiets? Dat is toch niet erg dat ze dat doen? Het is ook een beetje gevaarlijk. Ik ben juist blij soms als sommige mensen me op iets wijzen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een kind krijgt geen obesitas van iedere week een “ ongezonde “ traktatie.
    En een kind met thuis al een ongezonde leefstijl is even kort door de bocht niet mijn probleem. Mijn kind hoeft daarom geen appels, mandarijnen oid te trakteren maar mag gewoon een lekkere cupckake trakteren, haar feestje.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Jep! Ik kwam erachter nadat mijn zoontje een keer in tranen thuis kwam (hij heeft idd wat meer moeite met leren). Hij vertelde dat hij nooit een snoepje mocht uit de geheime pot. Ik vond het te gek en geloofde het om eerlijk te zijn niet, tot ik er meer ouders over hoorde. Ze heeft het ook een keer gepresteerd om de hele klas niks te geven, omdat 1 meisje het fout had (ze werd in de klas genoemd). Daar viel mijn mond pas van open. Toen ik verhaal ging halen zei ze dat het al jaren op die manier deed. Was gelukkig bijna einde schooljaar en dat was ook niet het enige.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    :eek::cry:
    Wat ongelooflijk bizar...

Syane vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ja echt idioot. Ik geloofde het echt eerst niet, dacht dat zoontje iets teveel fantasie had. Maar toen vriendjes met dezelfde verhalen kwamen werd het wat opvallend.

12. DQueen

DQueen Niet meer actief

[/QUOTE]

Artis net zo. ik geloof 23 euro per persoon, 10 euro parkeren en het eten en drinken is erg duur. Het is dat we een jaarkaart hebben want voor de normale entree prijs is het het echt niet waard. 2 a 3 uurtjes en je hebt alle dieren wel gezien.

suus1983 vindt dit leuk.
  13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik denk dat hij daarom die opmerking maakte :roflmao:

hummeltje5 en Iertje81 vinden dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    [/QUOTE]
    Ik ga over 2 weken heen in onze vakantie. 1 kaartje haal ik van mijn airmiles en de andere 2 koop ik met korting bij de anwb. Anders had ik het niet gedaan denk ik.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ik ga over 2 weken heen in onze vakantie. 1 kaartje haal ik van mijn airmiles en de andere 2 koop ik met korting bij de anwb. Anders had ik het niet gedaan denk ik.[/QUOTE]

Nee, het is best leuk hoor, maar de volle mep betaal ik niet weer hoor. Wat een geld

16. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik heb een tijdje als arts-assistent kindergeneeskunde gewerkt en in die tijd 2 baby-tjes onherstelbaar beschadigd gezien na een val met fiets in de draagzak. 1 grote hersenbloeding, 1 schedelbasisfractuur met bijkomend hersenletsel. Ene moeder was flauwgevallen, andere aangereden door een auto. Kindjes hebben beide restschade.

Ik verbaas me verschrikkelijk over twee moeders op het KDV. Het ene zoontje (bijna 4) duwt alle andere kindjes, sommigen zijn echt bang voor dat jongetje. De andere (3,5) slaat vaak met scheppen/emmers/etc. En beide moeders lachen het weg, "ach jaaaa echte jongetjes hè?". Nee mens, échte etterige pestkopjes. Ga er eens over in gesprek met je kind en KDV hoe dit gedrag aan te pakken!

hummeltje5, RachelleNM, Marbloempje en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Nee, het is best leuk hoor, maar de volle mep betaal ik niet weer hoor. Wat een geld[/QUOTE]
    Ik ben benieuwd. Ging als kind altijd naar de oude emmen dierenpark. Maar nu wonen wij in het westen dus best lang rijden. Maar aangezien we in het land van bartje zitten wil ik graag heen :)

suus1983 vindt dit leuk.
  18. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Mijn zoon heeft op de crèche ook cakejes getrakteerd, maar dan wel kleintjes en met banaan ipv suiker. Een echte traktatie maar gezonder dan de ontbijtkoek of de spiesjes met worst en kaas (met ladingen zout en vet). Al zou ik er persoonlijk ook geen probleem mee hebben als er wat minder panisch gedaan zou worden over de traktaties, en zeker niet op de basisschool.

DQueen en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat soort moeders...
    Bij ons achter woont ook zo'n etterbak, wordt elke dag naar buiten gegooid en wordt de hele dag niet meer naar omgekeken.
    Bij zwemles terroriseert hij de hele kleedkamer en ma zegt er niets van.

20. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wat gek is eigenlijk, is dat je dit soort dingen nooit in de media hoort (over draagzak). En dat is wel vaker met dingen (stikken in pannenkoek of druif enz). Terwijl men dan pas bewust wordt vd risico’s. Misschien toch beter als ouders bij de eerste x consultatiebureau een mapje meekrijgen met wat er in NL gebeurt aan ‘domme’ ongelukken om herhaling te voorkomen. Zo had mijn kraamverzorgster bij het gezin voor mij gehad dat er een heet strijkijzer bovenop de baby was gevallen.. tja.

Over dat laatste: ik snap ouders ook niet die dit soort dingen bagatelliseren. Ik zie bijv. mijn kind ook andere kinderen pesten (hij heeft ASS) en dan doe ik dat echt niet zo af. Overdreven bezorgd reageren hoeft van mij ook niet maar je kind leren kennen en daar adequaat mee omgaan lijkt me dat je dat als ouder wel moet kunnen ja.

hummeltje5, Syane en Kukido vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina