Waar valt jouw mond van open?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :eek:

Door een bepaalde leraar/lerares of door de hele school?

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Ik heb een keer met een kennis meegemaakt dat mijn oudste met haar kind zou gaan spelen en eenmaal daar was het van "oh ja ze heeft trouwens wel waterpokken... maar ja dat kan je maar beter gehad hebben hè!" :eek: Boos dat ik was! Uiteindelijk is mijn dochter er niet ziek van geworden maar vind het niet kunnen om er dan op het laatste moment mee te komen.

3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Irritant zulke mensen en je kind zal het vast wel krijgen (ik heb trouwens zelf nooit waterpokken gehad) maar dat is niet aan een ander om te bepalen of jij dat risico nu wilt lopen of niet.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, hetzelfde... Er zijn een hoop verschillende interpretaties over hoe de Bijbel opgevat moet worden, dus wie heeft er dan gelijk?

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Mijn man heeft het op zijn 15e gehad, is er zeker 2 maanden doodziek van geweest. Dus in die zin ben ik het ermee eens dat hoe jonger je het doormaakt hoe beter maar alsnog vind ik wel dat ik dat dan moet bepalen over mijn eigen kind. En inderdaad niet eens iedereen krijgt de waterpokken.

hummeltje5, Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Volgens mij raak je daar nu precies de kern.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik snap je :thumup:

8. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Oh hoe herkenbaar! hier heeft een jaar lang een klok zonder batterijen gehangen. De oude was stuk en toen kochten we die. Maar die tikte heel hard! Heb na een week de batterijen er uit gehaald :roflmao: inmiddels een klok gekocht die niet tikt :p

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Ik heb ook ass (en tinnitus/hyperacusis ) en ben dus heel prikkelgevoelig voor geluiden. De oven zet ik bijna nooit op de heteluchtstand ivm geluid en als ik bij mijn schoonmoeder ben geweest zoemt dat geluid van haar koelkast nog steeds door m'n hoofd. Is soms net een helikopter :confused:

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    De bijbel is ook maar door mensen geschreven....

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Hier valt mijn mond van open.
    Niemand wordt gedwongen om ergens wel of niet aan mee te doen. Het is een openbare school binnen een overwegend katholiek dorp. Als heel het dorp op zijn kop staat vanwege Vasteloavend dan is het raar als school gewoon het vaste programma blijft doen. Er is dus samen met de andere (katholieke) school een scholen optocht. En daarna verkleedfeest.
    En in de herfst is er de herfst viering. In december het lichtjesfeest. Dat is de laatste jaren in de avond. Dus als er moslimkinderen zijn en kerst en ramadan vallen samen, dan kunnen ze toch gezellig meedoen met het etentje op school.
    En ze gaan mee in datgene wat er speelt bij de kinderen.
    En het belangrijkste. Niemand wordt buitengesloten.

Tijdens de lessen wereldoriëntatie wordt aandacht besteed aan alle grote religies.

hummeltje5, Sherbet en DQueen vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Vreemd dat jouw mond daarvan open valt want ik had het niet eens over "jouw" school... Maar ik ken wel ouders die hier veel problemen mee hebben gehad.

13. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Maar als hij door mij niet heilig gezien wordt, kan/mag ik toch gewoon zeggen "die vent"??

hummeltje5 en tuc vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Niet helemaal waar wat je schrijft. Ontstaan van de aarde en de geschiedenis ervan inclusief evolutietheorie wordt wel degelijk als theorie gebracht.
    En ik heb nooit gehoord dat op school dat sterretje verhaal wordt verteld.

En ik ben blij met de vrijheid van onderwijs. Ieder kiest de school die bij hem past. Zowel in geloofsovertuiging als in onderwijsvorm.
    En de inspectie is ervoor om te waarborgen dat aan een minimale standaard voor goed onderwijs wordt voldaan.
    Of dat is in elk geval de bedoeling ervan :D

15. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Mijn mond valt open van die heerlijke chocolade pepernoten die al in de winkels liggen! Omnomnomnom

#altweezakkenweggewerkt:D

Marbloempje, Lexie74, Lisa280887 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Het mag maar de vraag is wel (want daarover ging het) of dat respectvol is...

Evanesco, chrystel73 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Je kan hem toch gewoon uitleggen dat dat gevaarlijk kan zijn voor de baby.

18. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Omdat er niemand meer leeft om het echte verhaal te vertellen.
    Dat boek is al eeuwen oud, ik denk dat minimaal de helft er gewoon bij verzonnen is.

19. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik vind het niet respectloos, maakt het dit dan ook niet respectloos is omdat dat voor mij feit is of is het de mening van een ander dat het respectloos maakt.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Sterker... De oerknal heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Maar het ontstaan van de aarde en dat dat niet door 1 God (ik zal niet vent zeggen ;)) is gedaan is wel meer bewijs van. En een stuk plausibeler dan het oorspronkelijke Bijbelverhaal.
    Vergeet niet dat de Bijbel is geschreven in een tijd dat we nog niets wisten over de aarde. Laat staan andere hemellichamen. Alles moest verklaard worden. Dan is het logisch om te bedenken dat 'iemand' dat wel bedacht zou moeten hebben. En gemaakt ook. Dus die 'iemand' moet dan wel een super wezen zijn

hummeltje5, Sherbet en Zwierezwaai vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina