Wij zijn op zoek naar een babykamer maar hebben toch wat behoefte aan suggesties. Het is niet zozeer een dure smaak, maar meer dat er weinig aanbod is van meubels in hout. Bijna 95% van de babykamermeubels is wit en dit willen we niet. We zoeken iets van niet al te donker hout, wat niet al te leenbakker kwaliteit over komt. We hebben gezocht naar licht eiken, niet al te landelijk grenen, maar het enige wat we echt hebben kunnen vinden is de kamer bretagne in licht eiken van kidsmill. Dit is ook meteen zowat de duurste babykamer die je momenteel kunt kopen ( 3000) maar we vinden hem wel erg mooi. We gaan nu niet bepaald besparen op de babykamer, maar zijn toch benieuwd naar alternatieven. Als we zo zoeken hier en daar lijken er echter niet veel opties. Waar hebben we nog wat gemist?
vond deze link op internet voor je en weet dat er ook 1 in Alkmaar zit http://www.blankhoutenmeubel.nl/
Is Marktplaats geen optie? Ik wilde bij voorkeur ook een nieuwe babykamer, maar wij wilden graag beuken of lichteiken meubels en dat was inderdaad bijna niet te verkrijgen of anders best prijzig. Nu hebben we op Marktplaats een compleet beuken kamertje gevonden voor 300 euro en was nog in goede staat.
Wij zijn helaas niet zo happig op beuken. De hele inrichting bij ons bestaat uit teak houten meubelen. Wij kiezen toch vaak liever voor hout met nerven etc.
Wij hebben op marktplaats een babykamer gekocht in koloniale stijl.. echt supermooi.. ik hou ook niet zo van die steriele witte meubels en wij hebben nu dus mooi donkere meubels met licht laminaat en lichte muren.. dat is wel een mooi contrast vind ik.
Ons kamertje in notenhoutskleur (of hoe zeg je dat ) hebben we gekocht bij Prenatal. Volgens mij hebben ze daar twee modellen in houtskleur.
Nou, dat dachten wij ook maar het valt vies tegen. Als je wat vind is het of heel erg popperig, of meer richting koloniaal. Wij neigen toch meer naar licht eiken, onbehandeld teak. Verder ook gekeken voor grenen, maar dan kom je direct al op allerlei ronde vormen uit, te landelijk zeg maar.
Dit komt inderdaad al in de beurt. Al veel beter als die witte kamers die je overal ziet. Het komt alleen zo op de foto's nog een beetje over als "zelfgeknutseld". Je ziet zeg maar wel dat je met mindere kwaliteit te maken hebt.
Wij hebben een kinderkamer van Lundia (blank hout met een dun laagje blanke lak maar ook zonder lak verkrijgbaar). Misschien is dat iets.
Ehhh, nou nee hoor! het is juist heel mooie kwaliteit! Wij hebben er een hele grote kledingkast van (vierdeurs), een sidetable, en nu ook de commode/kasten-combi voor op de babykamer. Het is heel degelijk spul, en van eerlijk hout gemaakt. Alles is in bouwpakketten (maar makkelijk in elkaar te zetten, en ook weer uit elkaar te halen zonder dat het stuk gaat!) en nog onbehandeld. Je kunt het dus verven of beitsen in elke kleur die je wilt. Ideaal! Misschien eens gaan kijken? Wij zijn toen in de showroom in Eindhoven geweest, en dan zie je dat het gewoon mooi spul is, voor ene héél redelijke prijs. Succes!
Wij hebben onze babykamer bij Gardo gekocht. Het is van echt masief eikenhout en heeft een peper kleur. De naam van de babykamer is ook pepper! Hij is ook bij andere winkels verkrijgbaar. In totaal ben je dan iets van 1100,00 kwijt. Typ bij google maar eens babykamer pepper in.
Wij hebben het via de grenenstunter gedaan, je krijgt alles onbehandelt en je moet het zelf in elkaar zetten. Wij hebben gekozen voor het goedkoopste bedje, en dat is wel te merken, het bedje is super stevig, maar ik vind de lattenbodem niet helemaal geweldig. Maar voor de rest is het dus wel kwaliteit. (is denk ik van de zelfde fabriek als de link van blankhoutenmeubel). En op de foto's ziet er eer beetje hmmmm uit, maar het is wel degelijk kwaliteit! (maar dan wel niet het goedkoopste bedje kopen lol)
Wij hebben de set Pure wood van prenatal. Massiek eiken en niet zo extreem duur (rond de 1000 voor de hele set) -tip, koop hem op mama-maandag/2emaandag vd maand, dan krijg je 10% in bonnen uitgekeerd, dus nog zon 100 euro aan andere artikelen te besteden.- Het is onbehandeld. Wij gaan hem met meubelolie behandelen in een lichte tint zodat hij zoveel mogelijk in de originele kleur blijft.
Ik was gister toevallig bij de Prenetal bij Amsterdam Arena... En daar zag ik onwijs veel houten kamertjes staan. Ik weet niet of dat is wat je zoekt....
Bedankt voor de tips, wij gaan dan zeker ook even bij Prenatal kijken. Het blijft toch veel geld die kamer van babypark. Desnoods dat we onze voorkeur een beetje bij moeten schaven, met bijvoorbeeld roomwit en houtaccenten oid. Aan de andere kant hebben we wel zoiets van, we hebben ook niet echt zin om te besparen op onze eerste babykamer.
Dat had ik ook, wilde het niet te gek maken maar ook niet iets kopen en dan later spijt krijgen. Wij hebben alleen het ledikant en de commode gekocht, legkast hebben we niet nodig (hebben grote kasten) dus dat scheelde al aanzienlijk. Verder hebben we hem gekocht tijdens de mamamazzeldagen, dus 25% korting. Het kostte nu dus 700 euro - 25%= 525. De commode blijf je gebruiken ook als de kinderen groter zijn. Zeker als het iets is wat je zelf heel mooi vind. dit is de foto http://www.prenatal.nl/ProductsAndServi ... rewoodbaby