cadeau van ouders

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kim1983, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1983

    Kim1983 Lid

    26 jun 2014
    25
    0
    0
    Hoi allemaal!

    Het is misschien een beetje een raar onderwerp maar weten jullie al wat jullie cadeau krijgen van jullie ouders voor de geboorte van hun kleinkind?

    Mijn schoonouders hebben ons een flinke envelop met geld gegeven voor de babykamer.... maar nu verwacht mijn partner een dergelijk cadeau van mijn vader. Ik denk niet dat hij zo'n groot cadeau zal geven.

    Hoe gaat of ging dat bij jullie?
    Dank voor jullie reacties alvast.

    Groetjes!
     
  2. doedie1991

    doedie1991 Bekend lid

    28 mei 2014
    659
    0
    16
    Ik kreeg van me moeder vorige keer en de keer ervoor een kinderwagen die ik zelf mocht uitzoeken..helaas is me moeder in november overleden :( van me ex schoonmoeder kleine dingetjes.
    Deze jeer heb ik geen idee verwacht kleine dingentjes.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij hebben bij beide kinderen een kinderwagen uit mogen zoeken. (Eerst een enkele, nu een duo)
    Van de ander flink centje op de spaarrekening en de maxicosi + voetenzak en boxkleed van Koeka. (Bij beide kindjes hetzelfde, wilde ik graag)
     
  4. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Eigen ouders mooi geld bedrag plus een box. Ook nog lakens, speelgoed etc.

    Schoonouders heb ik een lijstje moeten maken o.a. wipstoeltjes, muziekmobiel, slaapzakjes.

    En van mijn schoonzus een nieuwe peperdure kinderwagen❤️ Hoezo verwacht jouw vriend nu iets soort gelijks?
     
  5. gaab27

    gaab27 Fanatiek lid

    30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Van mijn ouders een kinderwagen en schoonmoeder gaf een dikke envelop.
    Van schoonvader (zijn uit elkaar) helemaal niks maar die heeft ook vrij weinig te besteden.
    Nu zwanger van de tweede en bevinden mijn ouders en schoonmoeder zich in mindere financiële tijden en heb natuurlijk nog alle grote spullen dus verwacht niets 😊

    Maar je kan in niemand zijn portemonnee kijken en als de ene groot cadeau geeft wil niet zeggen dat de andere dat ook moet doen!!
    Je geeft wat je hebt.
     
  6. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Onze mama's zijn de meters, dus van hun hebben we de kinderwagen gekregen.
    Mijn schoonmoeder zal vooral nog veel kleertjes, prulletjes e.d gaan kopen terwijl mijn mama eerder nog iets groots gaat kopen, denk ik :) Maar ben met de kinderwagen alleen al héél blij!
     
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Van mijn moeder alles voor in de auto: isofix, maxi cosi en opvolgstoel. Keer 2 vanwege de tweeling.

    Mijn schoonouders hebben niets te besteden door een faillissement dus ik verwacht ook niets. Gelukkig hebben we het zelf financieel erg goed, ik heb alles gekocht wat ik hebben wilde zonder er over na hoeven denken.
     
  8. Dani2010

    Dani2010 Actief lid

    18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders de babykamer incl matras en beddengoed, boxkleed, kleding en bestekje met naam en datum.

    SM; pakje
    SV; 2 super mooie pakjes
     
  9. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik verwacht niks. Mijn moeder is bijna vier jaar geleden overleden. Mijn zus heeft drie kinderen. Zij kreeg wel bij alledrie een kraammand. Ik denk niet dat ik dat dus ga krijgen. Mijn vader is financieel erg gezond, maar ik verwacht niks speciaals van hem. So zijn financieel minder toebedeeld, maar daar verwacht ik ook niks van omdat sm nu bestraling krijgt dus hun hoofd staat er vast niet naar nu.
    Maar gelijk trekken hoeven ze sowieso niet te doen. Als ze iets willen geven dan mag dat. Een kindje krijg je niet vanwege de kado's maar omdat je dat zelf graag wilt.
     
  10. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Van mijn moeder de kinderwagen gekregen. Van mijn schoonouders een wipstoel en het eerste pakje. Nu verwacht ik niets eigenlijk. Ik heb alles al van mijn zoontje. Misschien wat kleertjes of een nieuwe boxmobiel maar denk toch dat ik dat zelf ga kopen.
    Ik heb eigenlijk gevraagd om niets te kopen voor de nieuwe spruit maar eerder voor mijn zoontje. Zo krijgt hij ook cadeautjes en voelt zich misschien niet zo uitgesloten die eerste dagen.
     
  11. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Van mijn ouders krijgen we de complete stokke steps kinderstoel en van mijn schoonouders de kinderwagen.

    Hoezo verwacht hij een dergelijk cadeau van zijn vader?
    Ik vind het heel lief van mijn ouders en schoonouders dat ze zo'n groot cadeau geven, maar ik was net zo blij geweest met kleinere dingen. Het gaat om het gebaar toch..
     
  12. Floddertje123

    Floddertje123 Bekend lid

    12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Van mijn ouders meubels voor het kamertje en schoonouders de kinderwagen en van beide al wat kleertjes. Ik ben hier heel dankbaar voor, maar om dit nou te verwachten vind ik wel een beetje ver gaan.
     
  13. Leetje85

    Leetje85 Actief lid

    26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeder de kinderwagen (€900)
    Vader autostoeltje (135)
    Schoonmoeder kinderkamer (450)
    Schoonvader (nog?) niks

    We hebben alles steeds 'achteraf' kado gekregen, nadat we het zelf al uitgezocht hadden. Zo komt de kamer van marktplaats.
    En wat iemand al schreef, we zijn niet aan kinderen begonnen vanwege de kadoos. Natuurlijk super en erg lief dat ze (naar vermogen en wat ze willen) geven, maar daar doen we het niet voor!

    Edit: had de bedragen erbij gezet om te laten zien dat niet iedereen ongeveer hetzelfde geeft...
     
  14. Yupgup

    Yupgup Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Van mijn ouders de kinderkamer (600)
    Van schoonouders de box en wipstoel (150)

    Deze keer van mijn ouders de co-sleeper (80) en mijn ma heeft me ontzettend geholpen met roze dingen in elkaar te zetten mbv de naaimachine (onbetaalbaar).
    Van schoonouders nog niks...... het is dat ik dit topic nu zie. Wel gek eigenlijk. Ze hebben vrij veel geld en zijn normaal zo attent. ;)
     
  15. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij de 1ste hebben we de box gekregen met boxkleed van mn schoonouders en van mn ouders de kinderstoel.
    bij de 2de hebben we van mn schoonouders een maxi cosi gekregen en van mijn ouders wat kleine dingen (die zitten financieel niet zo ruim)
    Deze keer verwacht ik niks, maar als mn schoonouders en/of het vragen zou ik graag een draagdoek willen en als ze het allebei vragen dan weer een kinderstoel. (ligt aan het bedrag dat ze in hun hoofd hebben natuurlijk)
    Krijgen we geen "groot cadeau" dan kopen we het gewoon zelf.

    je hoort wel vaak dat de opa`s en oma`s grote cadeau`s geven, maar waarom eigenlijk?
    Wij willen kinderen en dan moet wij er ook voor zorgen dat we de dingen kunnen kopen die nodig zijn. alles wat we krijgen is mooi meegenomen. ook al zijn het maar sokjes bv.
     
  16. Suusvw

    Suusvw Actief lid

    13 jun 2014
    163
    0
    0
    Eerlijnk gezegd had ik niets verwacht maar we hebben van mijn moeder een deel vd kinderwagen gekregen en van mijn schoonouders een bedragje voor de kinderkamer. Schoonouders hebben zelf het wiegje gemaakt, sv het onderstel en sm de kap en lakentjes. Schoonmoeder vind her heel leuk om zelf dingen te maken, leuk! Van mijn vader verwacht ik niets want die heeft het niet zo breed. Vind het sowieso al heel wat dat we dingen hebben gekregen, lief!
     
  17. Hope1992

    Hope1992 Actief lid

    30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders kopen de hele zwangerschap al kleine cadeautjes, ik verwacht ook geen 'groot cadeau' omdat ik weet dat ze het niet breed hebben. En eigenlijk vind ik die kleine cadeautjes nog veel leuker, ben elke keer zo razend benieuwd:)
     
  18. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik verwacht helemaal niks. Mijn moeder is een truitje aan het breien en we zijn zelf alles aan het kopen voor de babykamer e.d.
    Waarschijnlijk wat knuffeltjes en kleding en zo?
    Mijn schoonmoeder moet nog steeds wennen aan het feit dat haar 21 jarige zoon vader wordt en vindt nog steeds dat hij nu dankzij mij zijn leven vergooit dus ik weet net of ze iets wil bijdragen ;)

    Ik wist niet eens dat het gebruikelijk was voor de ouders zulke dure grote cadeaus te geven.
     
  19. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Bij ons hebben ze beide aangeboden om de kinderwagen of kinderkamer te betalen maar kon het gewoon echt net aannemen.
    Ze werken allemaal erg hard en van dat geld kunnen ze ook lekker op vakantie wat ze in mijn ogen zeker verdienen.
    Heb natuurlijk wel erg veel kleine cadeaus gehad zoals kleding, schommeldier, knuffeltjes enz.
     
  20. MH1113

    MH1113 Bekend lid

    8 jun 2009
    774
    0
    0
    Vorige keer niks. Wat ik ook niet verwachtte, wij besloten aan kinderen te beginnen, wil niet zeggen dat de opa en oma maar met de portemonnee klaar moeten staan.

    Dit keer een Joolz kinderwagen van m'n schoonouders, ik wilde heel graag de earth maar vond het ook wel heel veel geld voor een kinderwagen. Ben toen op marktplaats gaan kijken en een complete joolz gevonden, ik zei het tegen m'n vriend waar mn schoonouders toevallig bij waren waarop hij zei 'mail maar dat je hem vanavond komt halen'..
    Anders hadden we vast ook niks gehad.
     

Deel Deze Pagina