Nee, geen kinderlogica. Maar wel flink op mijn plek gezet door mijn 2-jarige spruit. Gisterennacht is hij flink aan het spoken geweest. Eerst huilen, dus maar uit bed gehaald, flesje pap gegeven, tanden nog een keer poetsen, verschonen en hop terug naar bed. Stiekem best wel eens lekker, samen midden in de nacht knuffelen op de bank. Ware het niet dat hij na dit 'avontuurtje' klaar wakker was en dus een partij aan het spoken en spelen is geslagen! Uiteindelijk klom hij lekker tussen ons in (bedje staat nog bij ons op de kamer) en ik had goede hoop dat hij zou gaan slapen. MISPOES! Hij heeft dik een uur in mijn ogen zitten prikken terwijl hij; "Oowg" zei. Daarna mijn knotje uit zijn verband zitten rukken en puntje bij paaltje ging hij rete irritant met zijn nageltjes over het matras zitten krabben. Nou, als je al op je naadje bent omdat het inmiddels half 2 is, de wekker 7 uur gaat en het er naar uit gaat zien dat slapen niet meer gaat gebeuren, is dat een minder goed plan. Lichtelijk geïrriteerd en dwingend zei ik zijn naam. "Deahienn." Je kent het wel. Vervolgens gaat hij rechtop zitten zegt; "koes!" geeft mij een kus en zegt daarna; "nu napen, oke?" Maar op een belerend toontje. Alsof IK hem de hele nacht wakker gehouden heb. Nou, klaar ben je. Lichtelijk gesmolten omdat mijn kleine wijze kruimel even besluit dat IK toegesproken moet worden op mijn nachtelijke activiteiten en ook flabbergasted, want tsja. Eerlijk is eerlijk. Ik was ook wakker terwijl ik dit niet moest wezen. -Maar, vertel. Heeft jouw kind je wel eens 'op je plaats gezet' en hoe ging dat dan?-
Hier moet ik mn dochter er aan herinneren dat ze wat moet drinken.en nu elke keer als ze drinkt wijst ze naar mijn glas en mama "moet" dan ook drinken.ook als ik nét heb gedronken.
geweldig dit om te lezen moest wel beetje lachen het is altijd wel wat met onze kruimels heb het ook eens gehad met mijn jongste ze bleef wel op haar kamertje spelend en wel praten over van alles liep naar haar kamertje al 3x om te vragen of ze niet moest slapen omdat het al zo laat was zegt mijn meisje nee maar jij wel lapen nu stond verbijsterd te kijken haha en zeg nog jij ook want het is bedje tijd zegt ze weer nee mama baby huilt toch ken nie lapen (haar pop)
ik vind het vreselijk als mensen met volle mond praten en wil dus absoluut niet dat mijn kinderen dat doen. dus als ze hun mond vol met eten hebben en gezellig beginnen te kletsen zeg ik altijd dat ze eerst hun mondje leeg moeten eten voordat ze wat gaan vertellen. en soms doe ik het zelf ook. en dan krijg ik de opmerking ' mama je mag niet met volle mond praten' en daar hebben ze dan ook gelijk in haha
Hahaha Gister komt onze dochter binnen met een zucht en zegt: "ohhh is het weer zo ver mama? Ben je Wéér de kaartjes vergeten eraf te halen, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?" Ehum tja.. Ik was vergeten een kaartje van een nieuwe broek te halen!
Hahaha echt leuk kleine doerakjes dit soort verhalen zijn zooo leuk voor later, mijn oudste was helemaal fan van teletubbies en ze moest en zou haar teletubbies pantoffels aan naar bed, inmiddels is ze bijna 16 en wilt niets weten van teletubbies, je snapt dst ik teletubbies verhalen vertel aan iedereen die het horen wilt haha
De oudste zette laatst een oude man van een jaar of 75 op zijn plek. We waren in de AH, zoals zo vaak was ze aan het klieren, ze stoot haar hoofd en gaf mij de schuld. Staat die man te lachen om haar. Schreeuwt ze heel hard tegen die man "je mag niet lachen!!!" Ze had natuurlijk groot gelijk maar ik voelde me toch lichtelijk beschaamd omdat ze zo hard schreeuwde
"mam, het dopje zit er nog voor," als ik een foto wil maken. En dan meteen er erachteraan: "dat vergeet jij altijd he, maakt niks uit hoor."
Ja alleen niet om goeie redenen Als ik zijn haren wil wassen zegt hij "mag niet!" En als ik denk een leuk liedje voor hem te zingen: "Mama, stoppen!"
Gisteren nog. Ik ben ziek thuis en stond even rechtop. Komt dochterlief binnen, pakt mijn hand, loopt met me naar de bank en zegt "liggen mama, onder deken" . En vervolgens legt ze het dekentje over me. Lief!
Hier gisteren zo hormonaal dat ik het in tranen uitbarsten vanwege het avondeten uitgesteld was en dat we uit eten gingen.. Komt mijn dochter naar me toe, mama zielig mama knuffel.. kwam ze me een knuffel geven.
Zo heeft mijn zoontje ooit eens in de winkel heel hard geroepen "mama die meneer stopt iets in zijn jas en dat mag niet dat is stelen!" Hij had uiteindelijk wel gelijk, en een van de medewerkers kwam even later naar ons toe met een surprise ei omdat hij het had aangegeven! (Beetje jammer dat zoon geen chocola lust, maar dat speeltje heeft hij nog steeds en mama heeft genoten van de chocola) Maar ook al was het goed wat hij deed voelde me behoorlijk in de kijker staan.
Haha, ik was een beetje lomp met mn zoontje aan het stoeien. Kijkt mn zoontje me lichtelijk geirriteerd aan en zegt: Solly jeeden!! .. Met andere woorden dat mama nu maar is Sorry Jayden moest zeggen.
Mijn meisje is nog te klein om dit soort dingen te zeggen maar wat jullie vertellen is echt te grappig.
Stel je een bijna 2jarige meisje voor, koppie vol blonde krullen, wijs en bijdehand mondje met een guitige blik... Een mevrouw stoot per ongeluk tegen haar aan in de kruidvat: ze kijkt die vrouw quasi nonchalant aan en mevrouw kijkt niet op of om. Heel sarcastisch roept ze mevrouw na "sorry zeggen we dan!" Ze draait haar hoofd weg, neus in de lucht en loopt weg Hahaha, kon me opvegen!! Mijn man staat met haar in de rij van de kassa en een oudere norse man baant zich een weg richting de kassa door de mensen aan de kant te duwen. Zo werd ook Julia zonder pardon aan de kant gedrukt. Voordat mijn man überhaupt iets kon zeggen riep ze al: "Mag ik er wel even langs?? Jaaaawél!!" De hele rij moest lachen en de man liep stoicijns en al duwend verder om naar buiten te komen. "Mamaaaa, een doorlopen!" Wanneer het niet snel genoeg gaat volgens haar.. "Papa, wel je bordje leegeten!" En dat terwijl haar eigen eten er nog staat. We hebben al heel wat moeten lachen om ons bijdehand meisje
Hier ook dochter van 2,5 die zegt tegen papa dat hij moet eten. Gister aten we andijviestampot en dat luste hij dus niet. Zegt m'n dochtertje papa niet eten en D wel. We zitten in de auto nog op de parkeerplaats. Ik had bij haar de gordel omgedaan maar papa had die nog niet om en wilde al weg rijden. Zegt ze papa ook om. En gister was ze wat aan het uitspoken in de keuken. Daar stond een doosje en ze deed daar haar spulletjes in dus mijn vriend gaat kijken zegt ze doodleuk tegen hem. Papa mama toe en dan net als op die reclame met die kat ksjksj haha
Laatste tijd zegt mijn dochter elke keer dat wanneer ze bedankt zegt, dat ik wel 'graag gedaan' moet zeggen. Wijsneus.
Mijn man heeft de fantastische gewoonte om sokken te dragen in zijn sandalen. Nu had ik van de zomer een paar sandalen voor onze zoon gekocht. Dus ik kon het niet laten om hem in de winkel wel even duidelijk uit te leggen dat je in je schoenen sokken draagt, maar dat bij sandalen blote voeten moeten. Sindsdien krijgt mijn man regelmatig op zijn donder van onze zoon. Aan mij vraagt jij tegenwoordig als we boodschappen gaan doen; "Mama, heb jij je briefje bij je?"
Ja gisteravond tijdens avondeten. Mijn dochter liet een boer in eerste reactie zeg ik, dat hoort niet zo!! ik wil dat niet weer horen tijdens het eten. Waarom een vriendinnetje wat mee at heel droog tegen mij zei. Euh wil jij niet met volle mond praten? dat is niet netjes.
Ik zei net op heel boze toon tegen een drammende peuter: "Nu ben ik er klaar mee, ga maar even naar de gang!!!" Er viel een korte stilte... "Mama, doe is tóf!" (maar dan toohooooof...) Weg boosheid, weg consequent zijn, hallo lachstuip!