Oh help! Abces in mn lies

Discussie in 'De lounge' gestart door Kolovski, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

En die zit er echt al eeuwen!

Zo'n 1,5 jaar geleden wilde de huisarts hem opensnijden ( had ie beter niet kunnen zeggen want dan wordt ik panisch ) en mocht hij niet snijden.
    Flinke AB kuur gehad en toen was hij verdwenen *jeeeeej*

Maar nu zit dat kreng er weer en de ontsteking gaat maar niet weg. Hij gloeit doet pijn klopt etc etc hij is al een paar keer open gegaan en dan komt er allemaal viezigheid uit:) vervolgens gaat hij dicht en begint t riedeltje weer van voor af aan.

En nu ben ik zo bang.. Zooooo verschrikkelijk bang want ik weet al 1,5 dat als ik de huisarts bel ze hem echt open gaan snijden:) *huilttttt*

En ik ben daar zo verschrikkelijk bang voor dat ik dus niet bel en elke keer maar hoop dat hij vanzelf weggaat als hij open gesprongen is en ik weer week in de soda ( wat overigens ook brand als de hel!!!):):):)

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Gewoon open laten snijden. Ben je er vanaf. Als het goed is verdoven ze wel ff doorbijten haha

3. Kolovski

Huisarts zei dat verdoven geen nut had en dat ie dat daarom niet deed.

En doorbijten..:$:$:$

Voor het snijden zelf ben ik nog het minste bang maar het knijpen wat ze daarna gaan doen.. * huilt nog harder*

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat naar voor je. Klinkt pijnlijk. Ik weet er niet veel vanaf, maar waarom moet een dokter een abces open snijden dat vanzelf open gaat? Weet het niet hoor. Maar ik denk eerder dat ze een nieuwe kuur zullen geven ofzo. Hoe dan ook, je kunt er niet mee doorlopen. Ik zou bellen

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vraag me ook af of dat echt geen nut heeft. Ik hoop dat iemand met verstand van zaken hier een oplossing weet, dit klinkt niet fijn nee.

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik heb dit helaas ook al eens een paar keer gehad en idd....er zit niets anders op dan het te laten openmaken.
    En echt...dat valt reuze mee!
    Bij mij hielp een AB kuur ook echt niet meer en was ook de enige optie.
    Naar de nightcare gegaan en kwartiertje later van alle pijn af. :)

Succes meid, even doorbijten!

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Heb ik ook een keer gehad, open laten snijden zonder verdoving, en ik vernam het bijna niet, ze maken er maar een klein stukje open en dan komt alles eruit.
    ik zag er ook tegenop, maar het is me echt meegevallen, doordat hij al zeer doet voel je dat meer dan zo`n mesje die ze erop zetten.
    Desnoods voor die tijd een pijnstiller innemen!

8. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Je kan toch een afspraak maken en kijken wat die zegt ?

9. Kolovski

Ja dat vraag ik me dus ook af aangezien hij gewoon open gaat steeds vanzelf ( dus wat er in zit loopt er uit ) Nou met opensnijden doen ze niet veel anders volgens mij:)

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ze kunnen de abces ook bevriezen dan sneetje er in en je voelt helemaal niks.

Zo is er bij op mijn buik een abces weg gehaald en ik was nog zwanger ook. Ik voelde er helemaal niks van.

Anders spiegel pakken naald ontsmetten en zelf open maken de pijn van het abces of even dat sneetje dan is de druk er meteen er van af en doet het pus uit knijpen eigenlijk geen zeer meer.

Je kunt het ook zo laten en straks helpt er geen ab meer tegen wat dan?? Je kan je ook door laten verwijzen en kijken of er abces gangen zijn die kunnen ze ook schoonmaken een chirurg die doet het wel met verdoving..

11. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb ook zo nu een dan een flinke bult in de buurt van mijn lies. is soms echt heel groot. en ik moet ook wachten tot hij open knapt. dan probeer ik er zelf zoveel mogen troep uit te duwen. en dan ben ik weer een paar maanden van af.

ik ben vroeger echt vaak bij verschillende huisartsen geweest. ze wilden er nooit iets aan doen. en kreeg er ook niks voor.
    soms kon ik niet eens lopen of zitten. meestal na een week knapt ie open en is de pijn weg.

na mijn zwangerschappen heb ik er minder vaak last van. denk dat het iets met hormonen te maken heeft.
    soms heb ik ook kleinere in mijn oksel.

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oh vreselijk...als ik het alleen al lees word ik al misselijk:)
    Ik wil je heel veel sterkte wensen.. verder geen tips, sorry.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb hem ook gehad, op precies dezelfde plek. Die pijn is gruwelijk erg!
    Bizar, maar ik liep er sinds 2009 mee. Eerste 1,5 jaar was het een dikke onderhhidse bult die zo nu en dan heel pijn deed, maar op de een of andere dag deed ie zooooooo'n gruwelijke pijn dat ik gewoon huilde van de pijn. Het zette ineens op. Kon geeneens meer een stap meer verzetten, zitten of liggen.
    Ik mocht met spoed bij de huisarts komen, hij had hem verdoofd, doorgesneden en er kwam me toch een smerige srinkende zooi uit (zowat een plastic bekertje vol)
    En toen begon de ellende... Het vulde zich om de haverklap met pus die ik zelf uit narigheid doorprikte met een steriele naald (heel dom, maar dat verlichte de pijn tenminste). 9 van de 10 keer lukte het niet.
    Het deed zooooo'n pijn dat het zelfs m'n hele bevalling overstemde.

Uiteindelijk had ik me vorig jaar (april) maar doorverwezen naar een chirurg (de huisarts verteld me altijd dat de kans bijna zeker is dat ie terugkomt).
    Ik moet zeggen, de ingreep duurde maar 10 minuten en het littekentje stelt echt niets voor. De chirurg haalde, onder verdoving, alle 'zieke kliertjes' weg.
    Tot nu toe heb ik er geen last van gehad.

Echt geloof me, laat die kliertjes weghalen voordat de huisarts erin snijdt, dan is de kans nog minder dat het terugkomt.

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Heb ik ook een paar keer gehad. Zelfs de dag voor mijn bruiloft... In plaats van een sexy onderbroekje, had ik mijn lelijkste onderbroek aan met een dikke maandverband erin :p. Maar beter dan niet kunnen lopen van de pijn.

Opensnijden doet zeer, maar duurt maar een paar seconden. En zo'n opluchting daarna!

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Het beste is toch echt open laten maken door een chirurg en dan blijven spoelen totdat alle viezigheid eruit is.

Een goede antibioticakuur en dan rustig dicht laten groeien van binnenuit, het moet gewoon goed schoon gespoeld worden zodat er niet nieuwe viezigheid in komt en dat weer dichtgroeit want dan krijg je inderdaad om de haverklap dat het weer een nieuw abces wordt.

Ik snap dat het een akelig idee is om het open te laten snijden maar het lijkt me toch echt wel het beste.
    Je zal toch een keer door die zure appel heen moeten.

Een vriendin van mij heeft dat gehad in beide liezen tegelijk en heeft zich toen aan beide kanten direct laten helpen.

17. Kolovski

18. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Heb het ook gehad was ook echt bang. Eenmaal bij de huisarts zette ze het mes erop en dat deed echt pijn, tot dat die leeg liep wat een verlossing

19. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Het is echt zo gepiept. Vraag een doorverwijzing en maak een afspraak met de chirurg. Het duurt nog geen 10 minuutjes en je staat weer buiten.
    Leeg laten lopen heeft geen zin, binnen no time zit het er weer.
    Het zijn echt de kliertjes die er uit moet.

20. Kolovski

Wordt dat geen lelijke plek dan??:)

Deel Deze Pagina