Waar vind ik dekentjes van goede prijs/kwaliteit

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nina89, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haai,

Het onderwerp zegt het al.

Waar vind ik zowel wieg als ledikant dekentjes kopen van goede prijs/kwaliteit verhouding?

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ligt er een beetje aan wat je goedkoop vind natuurlijk maar bij Hema heb je ledikant lakentjes van 8 euro. Die blijven ook mooi in de was. Bij Prenatal heb je ledikant lakens voor 16 euro (vind ik nogal duur) en dekentjes voor 20 euro.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb dekentjes van Jolein & van Koeka voor de wieg
    Voor de ledikant heb ik het 4-seizoenen dekentje van Koeka, misschien niet goedkoop maar wel nuttig vond ik :)

Lakentjes gewoon witte v/d Hema aangezien die toch niet zichtbaar zijn :)

4. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ben toevallig eergisteren bij de hema geweest om te kijken en heb daar een ledikant deken gekocht. Deze kostte 22,95 geloof ik. Over de kwaliteit en zo kan ik nog niks zeggen heb hem nog niet gebruikt of gewassen. Ben ook zoekende net als jij, ik zie door de bomen het bos niet meer :(

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik lees even mee :)

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Die van de Prenatal (eigen merk) zijn lekker dik maar pluizen wel behoorlijk. Als het lakentje even niet goed zit (of je bent er even doorheen) dan zit je kindje onder de pluisjes.
    De dekentjes van de Hema zijn heel fijn, alleen wel goed weer in model trekken voor het drogen.
    Andere dekentjes heb ik niet dus kan ik niks over zeggen.

7. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Dekens van het merk jolein en iets duurder maar qua kwaliteit uitmuntend Koeka

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik heb een Jolein 100% katoen, niet gebruikt dus weet nog niet of het goed is :)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Gewoon Hema, die zijn echt prima!

10. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een katoenen Koeka, een zelfgebreide deken en een Hema als reserve. Die van Koeoka vind ik wel erg mooi en is ook lekker groot, de Hema heb ik nog niet veel gebruikt.Wel vind ik de lakentjes van Hema echt niks, ze zijn te smal waardoor ik ze niet goed vastgestopt krijg. Verder vind ik ze te dun waardoor het dekentje er doorheen schijnt.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier van baby's only.
    heb een dunne en een dikke met teddy.
    Bijde blijven ze goed in model en zien er nog als nieuw uit.

Maar, de prijs is wel behoorlijk :(

12. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had een hele tekst getypt. Maar m'n laptop liep vast. Mag weer opnieuw typen haha!

Ten eerste ben ik erg blij met mijn boxkleed van baby's only (de Stoer variant). Alleen heb het idee dat deze sneller pluizen dan de kabel variant?

Ik zal eens bij de Hema kijken voor dekentjes. Met welke hebben jullie ervaring. Kunnen jullie hier een link van mee sturen?

Die van de prenatal wilde ik toevallig proberen. Maar als deze zo snel pluizen, heb je er natuurlijk niet veel aan!

Verder heb ik bij mijn vorige kind een deken van de primark gekregen. Deze was lekker klein en gebruikte ik voor erbij. Hebben meer mensen ervaring met de rest van de dekens?

Die van Koeka en jollien zien er ook erg leuk uit. Blijven deze mooi, ook na het wassen?

Zie dat er meer mensen dit probleem ondervinden. Hopelijk meer tips.

Zijn er ergens aanbiedingen, horen we het natuurlijk ook graag!

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    voor mijn zoontje had ik 2 van de hema de wieg en ledikant deken en echt goede kwaliteit ze zien er nog uit als nieuw

nu wou ik een roze en heb ik eentje van jolein maar die is nog niet in gebruik

14. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    De katoenen dekens van Jolein en Prenatal bevallen hier prima.
    Die van Prenatal pluizen inderdaad wel een beetje.

Ik heb sinds de zomer 2 wollen ledikantdekens, die vind ik ook erg fijn. Komen bij Kinderbeddengoed - Polydaunshop.nlvandaan. Aanbieding 1+1 geldt nog steeds zie ik :).
    De dekentjes zijn iets dunner dan de katoenen dekens.

15. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Die van Jolein 1 keer gewassen, werd wat stug maar na heel even in de droger weer prima in orde. Pluist iig niet.

16. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw! Ik zie dat er een aantal ook nog in de aanbieding zijn. Aanbieding plus 1 gratis dus?

Blijven ook goed na het wassen?

17. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van de Hema ga ik het dan ook op wagen.

Van jolein... Ik heb geen droger. Blijft deze ook goed wanneer ik hem recht aan de lijn laat drogen?

18. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ja, aanbieding + 1 gratis. Klopt echt!

Ik was ze met wolwasmiddel van ecover op wolwasprogramma 30 graden.
    Drogen aan het wasrek. (niet met knijpers ophangen, maar eroverheen, liefst zoveel mogelijk van het dekentje liggend laten).
    Blijven heerlijk zacht.

Ik heb deze Peuter Bubble wollen kinderdeken 120 x 150 grijs - Merino wollen peuter dekentjes - Polydaunshop.nl. Ik hoorde van de week iemand die de grijs iets roze vond kijken. Bij mij niet, maar dan weet je het i.i.g.

19. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik droog alle dekentjes aan het droogrek, gaat prima.
    (ivm kans op uit model raken door zwaarte als ie nat is, hang ik dekentjes nooit met knijpers op, maar hangend over de lijn).

20. Nina89

Nina89 Actief lid

4 dec 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leonike bedankt voor de tip! Ik ga zeker bestellen. Ik laat de dekentjes ook altijd hangen zonder knijpers. Ik leg het gewoon over het wasrek heen. Dan droogt zoveel mogelijk van het dekentje ook liggend. Nogmaals dank!

Deel Deze Pagina