De dekens van Jolein vind ik hartstikke goed. De lakens heb ik er niet van. Hoeslakens en waskussenhoezen van Jolein zijn echt bagger.
Zijn de ledikant lakens van Jolein ook bagger? Heb er 4 laatst in de sale gekocht bij Baby Dump maar nog niet geopend en denk dat ik ze ook niet meer kan ruilen... Zou erg balen zijn als ze inderdaad tegenvallen Heb dit dekentje van Meyco ook bij hun besteld.
Bij de eerste heb ik een kabeldeken en een katoen deken van Jollein aangeschaft. Katoen deken is helemaal niet gebruikt en de kabeldeken viel enorm tegen! Uiteindelijk veel slaap zakjes gebruikt en een koeka ledikantdeken gekocht en dit had ik veel eerder moeten doen! Je betaald iets meer maar je doet er ook 2 jaar mee of nog langer als ze langer in een ledikant liggen. Ik had ook een wiegdeken van Little Dutch maar deze viel heel erg tegen qua dikte.
De Jollein katoenen dekens zijn hier ruim 2 jaar intensief gebruikt en nog steeds mooi en lekker zacht. (het is dat ze paars en roze zijn en er nu een kereltje het ledikant in gaat, anders gingen ze nog een ronde mee). Een van mijn beste aankopen. Ik was ze wel volgens voorschrift en alleen zonodig: 30 graden fijnwas, niet in de droger. Van prenatal had ik bij dochterlief wiegdekentjes, niks mis mee maar Jollein is wat dikker en zachter
Heb via die site hierboven een schattig lichtblauw katoenen dekentje besteld voor maar 14,90 inclusief verzendkosten, en krijg er dus 2 als het goed is. Het zal me benieuwen, zowel de kwaliteit als de afhandeling vd bestelling. Maar voor dit bedrag durfde ik de gok wel te nemen.
Ledikantlakens van Jolein zijn slechte kwaliteit vind ik.. Na een paar keer wassen worden ze pluizig en er zit een zijden randje oid op genaaid. Waar die vast gestikt zit, begint los te laten / te rafelen. Beter wat meer investeren dus
Vandaag eindelijk mijn bestelling van de Polydaunshop binnen gehad na 6 dagen (via DHL, als ik vandaag bij de 2e afleverpoging niet thuis was geweest had ik het pakketje in Amersfoort moeten ophalen, vanuit Veenendaal!, dus de hele dag in de buurt vd voordeur gebleven...had ook geen bericht gekregen dat het verzonden was, en kan natuurlijk moeilijk een week lang niet de deur uit gaan met een schoolgaand kind...) Had voor 14,90 inclusief verzendkosten 2 lichtblauwe katoenen dekentjes. Zelfs mijn man vond ze erg schattig Weet niet hoe ze blijven na het wassen, maar ze zijn hier voor in de kinderwagen, maxi cosi etc. Voor in het ledikantje heb ik een wit gebreid dekentje van de Hema (ook nog niet gewassen trouwens).
Ik heb mijn Jolein dekens nu inmiddels 3.5 jaar in gebruik. Ik was ze de laatste tijd erg vaak. Dit omdat mijn dochter rond haar derde verjaardag al zindelijk was, maar ze de laatste tijd weer erg vaak in haar bed plast (spanning rondom het krijgen van 2 broertjes of zusjes of een combi van). Er zijn nu dus weken dat ik de dekens elke dag moet wassen (maar eerlijk is eerlijk, nu al weer drie nachten op rij droog, hoera! ) Wat ik wilde zeggen: ze zijn nu idd wat minder zacht (doe ze, ondanks dat ik het wel heb, nooit in de droger en gebruik geen wasverzachter maar ze zijn nog prachtig en lekker warm. Voor de tweeling heb ik nu de dubbele koeka wafel dekens gekocht. Ze zitten nu toevallig voor het eerst in de wasmachine. Ik kan daar dus nog niets over zeggen. Behalve dat ik deze dekens erg dun vind en ik op advies van onze kraamverzorgster (een kennis van ons dus ze is al geweest ff de babykamer bewonderen ) er nog twee Jolein dekens (voor elke baby 1) erbij ga halen voor de twins voor onder de prachtige koeka dekens.
Mijn jolein dekens blijven ook prima hoor en ik gooi ze niet in de droger. Ik heb een laken van prenatal met schaapjes en die is vreselijk dun. Ik geloof dat ik de effen witte daar ook vandaan heb een die zijn lekker stevig. Ook die hang ik aan de lijn. Vind het fijn als ze een beetje stevig om het dekentje blijven zitten. Ik hoef ze dan niet te strijken. Die met de schaapjes wel helaas.
Ik heb dekentjes van de prenatal, ze hebben het prima gedaan in de wieg. Voor het ledikantje heb ik eigenlijk nooit dekentjes gebruikt, toen ging dochter al over naar een slaapzak. Achteraf gezien zijn de ledikantdekens hier dus niet echt een zinvolle aankoop geweest. Ik heb de dekentjes wel altijd in de droger gedaan zo bleven ze lekker zacht.
Lakens heb ik 1x een dag gebruikt. Bron van irritatie. Heb mn moeder hoesje laten naaien, dat werkt hier het fijnst gebruik ze al in de wieg!
Wij hebben een wafel deken gehaald bij de leenbakker ,erg fijn en mooi.was in de aanbieding voor 15 anders 20