Vreselijk geschrokken

Discussie in 'De lounge' gestart door jada08, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Goedemorgen,

Pffff ik moet even van me afschrijven ben me net helemaal kapot geschrokken.

Ik was om half 9 uit bed met mijn mannetjes, hun een ontbijtje gegeven etc en toen ben ik even een sigaret gaan roken in de bijkeuken. Wij wonen in een hoekhuis met een achterom, gewone schuttingdeur die altijd open staat. Mijn man is net 10 minuten weg en ineens hoor ik de deur open en dicht gaan. Dacht nog wat apart, want ik hoor geen auto. Het duurde ongeveer 40 seconden en ineens staat hier een man achter bij de achterdeur met een grote capuchon op, ik schrok me wezeloos. Want ik herkende die persoon niet, hij had zijn hand ook al op de deurkruk, alleen hij keek naar ons achterraam. Hij had mij nog niet gezien. Ik bleef naar hem kijken en ineens zag hij mij dus ik sprong op en deed snel de deur op het schuifslot. Het was een somalische man, en ik zei wat doe je hier wegwezen. Hij schrok en zei sorry ik ben bij het verkeerde huis. Ik zei ja het is wel goed wegwezen hier. Toen liep hij weg en kwam weer terug en ging weer voor het raam staan en deden zijn handen voor zijn lichaam en deed net of hij ging bidden en zei, sorry sorry sorry. Ik zei wegwezen nu. Jeetje wat schrok ik, mijn man is weg en ik zit hier wel met 2 kleine kindjes thuis ( zij hebben gelukkig niks mee gekregen omdat de gordijnen nog dicht zaten). Heb mijn man gebeld en daarna mijn moeder, zij werkt ook op het politiebureau. en ze zij gelijk politie bellen want deze komt met hele andere bedoelingen. Dus de politie gebeld en mijn verhaal gedaan. Ook daarna de buurman gebeld want hij kijkt op mijn huis uit zodat hij het wat in de gaten kon houden. Half uur geleden ging hier ineens de deurbel, weer mijn hart in mijn keel maar het was de politie. Deze agent het hele verhaal gedaan, en hij zou mij laten weten of hij hier een aangifte van zou doen. Ze waren nog in de buurt rond gereden, maar hebben niks gezien. Hij vertelde wel dat hier 1 straat verder op iets was gebeurd, wanneer dat was heeft hij niet verteld, maar hij vertelde wel dat er insluipers actief zijn in onze woonplaats.
    Ook vertelde hij dat hij niet verwacht dat deze persoon nog een keer terug komt omdat ik hem heb gezien, en wij hebben een hond en zodra die 1x aanslaat gaan ze meestal weg.

Ik ben er echt raar van, normaal ben ik niet zo snel bang maar ben me nu echt kapot geschrokken. Het was gewoon zo'n eng gezicht hoe hij hier stond met die grote capuchon op.

Moest even mijn verhaal kwijt.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pffff he bah meis, dat is zeker schrikken geblazen! Ik hoop dat hij niet terugkomt (en dat zal denk ik ook niet, vooral met een hond in huis).

Knuff

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Even een tip. Ik ben vaak alleen thuis ook s'nachts ivm het werk van mn man, en ik heb gewoon een hele grote honkbalknuppel in de hal staan bij de voordeur en naast mn bed en supergrote maclight. Enneh als het nodig gebruik ik die ook. Misschien ook handig voor je eigen gemoedstoestand.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Jeetje, dat is idd schrikken! Kan me je paniek goed voorstellen! Maar wie weet was ie echt in het verkeerde huis? Heb er verder geen verstand van maar mij lijkt dat een inbreker die op heteraard betrapt wordt er meteen vandoor zou gaan zonder de moeite te nemen om terug te komen en sorry te zeggen.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oo bah wat naar! wat goed van je dat je ondanks je angst nog de knip erop hebt gedaan! bah wie weet wat die engerd kwam doen! ik zou ook op mn hoede blijven en alles op slot houden inclusief de poort! je hoort de engste verhalen hierover! gelukkig is het niet zover gekomen! lekker de boel dichthouden vandaag! tis toch rotweer dus dat scheelt......

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Jeetje zeg dan schrik je je wezenloos. Krijg er kippenvel van!! Goed dat je meteen aangifte hebt gedaan, en hopelijk blijft ie ook weg.

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en dat verhaal van sry verkeerde huis dat geloof ik niet. zodra je ergens de tuin inloopt zie je echt wel dat het niet het huis is waar je moet wezen. vooral als je achterom komt, dat betekent als zijn verhaal waar is hij het huis ook zou moeten kennen anders kom je wel via de voordeur!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja dat zei mijn moeder inderdaad ook, dat als hij ergens moet zijn je vaak wel via de voordeur komt. En om eerlijk te zijn ken ik hier niemand in de straat die omgaat met somalische mensen, zijn meer oudere mensen die hier wonen.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Goed gehandeld!
    Beetje vreemde meneer.
    Als zijn verhaal echt is, dan komt 'ie niet meer.
    Maar ik zou alle deuren wel even op slot houden, ook van de schutting.

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Een vaag donker figuur met een capuchon op en met een geweten? Dat geloof ik echt niet hoor. Bedoel ik niet discriminerend, maar het verkeerde huis gaat er bij mij niet in.

Nou ja ... mijn overbuurman zag ik een paar maanden terug ook aan de voordeur rommelen met een sleutel bij zijn buren, maar dat was met carnaval en hij moest dus een deur verder zijn... Dat was dan wel weer leuk om te zien.

Maar dit is echt heel eng! Jakkes vreselijk zeg, in ieder geval goed dat de politie even geweest is.

Het lijkt me heel sterk dat hij ooit nog terug komt.

Sterkte ermee.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gadver voel me echt heel raar op dit moment.

@ Sas, er stonden wel bierflesjes naast de achterdeur binnen, maar het kwam niet bij me op om 1 daarvan te pakken. Was gewoon een beetje lamgeslagen eigenlijk.

Iedereen bedankt voor de reacties. Ben blij dat ik me verhaal even kwijt kan

12. noukie89

noukie89 Niet meer actief

zo hebben wij een 1 jaar lang een gluuder gehad die man trok er savonds op uit om bij mensen te gaan gluren uiteindelijk ben ik verhuist een straat verder op mijn moeder woont nog op dat adres die ineens savonds laat belde toen zijn we op jacht gegaan naar die persoon met resultaat die persoon is gepakt

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Lijkt mij meer een geval van poging tot inbraak, of nouja inbraak, het huis binnen wandelen en god mag weten wat zijn intenties waren! ik heb echt niets tegen buitenlandse mensen hoor (ben zelf half surinaams) maar het valt me wel op dat als er zulke dingen gebeuren en je ziet het op tv of leest het ergens dat het in 99% van de gevallen over buitenlandse mensen gaat! dus als je dan zo'n creep aan je achterdeur hebt staan is het logisch dat je de ergste dingen erbij denkt. en denkt, wat nou als ik het niet had opgemerkt? pffffff

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik geloof wel dat dat niet discrimenerend bedoeld was maar dan had je dat 'donker' ook wel kunnen laten. Had 'vaag figuur met capuchon' wel volstaan.

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb ook niks tegen op buitelandse mensen, maar ik ken verder ook geen somalische mensen en ik weet eigenlijk ook wel zeker dat er niemand onze straat contact heeft met somalische mensen. Anders hadden we dat wel eerder gezien lijkt mij. Daarom gingen de raarste gedachten door mijn hoofd. Maar het was gewoon zo eng gezicht omdat ik zijn gezicht niet zag, later wel en zag dat hij een donkere huidskleur had. Hij was heel smal in zijn gezicht en doordat ik het zo slecht zag dacht ik eerst een junk ofzo.

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heh gatsie wat eng! Ik zou me ook helemaal wezenloos schrikken.

Een hele tijd terug, was ik 's middags alleen thuis, stond ineens de opa van mijn vriend midden in de woonkamer! Ik had niets gehoord of gezien. De poort kon niet op slot en daar waren ze door naar binnen gekomen. Omdat het mooi weer was, had ik de achterdeur ook open staan, Dat betekende dus dat ieder ander vreemd persoon zo bij ons naar binnen zou kunnen lopen, zonder dat ik het in de gaten zou hebben. Nu kan de poort alleen opengemaakt worden met een sleutel.....

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    he jakkes! gelukkig is het goed afgelopen! zou er zeker een aangifte van doen. wie weet probeerd hij het nu wel ergens anders!

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Gadver wat eng! En wat sterk dat je gewoon 'cool' bent gebleven en die man zo aan heb gesproken!
    (ik weet dat je heel bang was, maar je hebt je toch kranig 'geweerd'!)

Ik had het op een gillen gezet geloof ik, niet zo heel stoer dus!

19. Yelice

Yelice Niet meer actief

Jeetje wat eng ! gelukkig is die weg gegaan en kon je de deur snel op slot doen! bah!

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Jeetje, dan schrik je je ook helemaal de apelazerus!

Gelukkig is het goed afgelopen! Hopelijk komt hij niet terug.

Deel Deze Pagina