Kleine rode puntjes, wat kan dat zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal26, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoi meiden, onze dochter heeft hele kleine rode puntjes op haar handje, en ook een klein beetje op haar rugje.
    Het zijn meer van die hele kleine vlekjes, wat kan dat eventueel zijn ?
    Ik moet morgen naar het cb dus kan het daar ook vragen, maar misschien weet iemand van jullie het?
     
  2. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    kun je ze wegdrukken met bv een glas?

    groetjes kim
     
  3. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, met de onderkant van een glas er op duwen. Als je ze niet weg kunt drukken, kan het bloedvergiftiging zijn, dus ff goed opletten! Als je ze wel kunt wegdrukken, dan is het onschuldiger en zou ik het morgen bij het CB ff vragen.
     
  4. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Kan iemand even een afbeelding plaatsen hoe die vlekjes er dan ongeveer uitzien? Dan kan ik een vergelijking maken.
     
  5. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    het kunnen maar hele kleine puntbloedingkjes zijn spelden prikjes maar als je er een glas tegen aan drukt en ze gaan weg is het goed anders echt even de HA bellen. Of er met een vinger overheen wrijven. Maar de vlekjes kunnen ook groter zijn.

    groetjes kim
     
  6. Jacky78

    Jacky78 Fanatiek lid

    3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Heeft jullie dochter van de week (hoge) koorts gehad?
    Dan zou het de 6e ziekte kunnen zijn. Dan is het 2-3 dagen weer over.

    Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn.

    Anders voor de zekerheid morgen even de HA bellen!
     
  7. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hallo meiden.

    Ik ben vandaag met ons meisje naar het cb geweest, en ze hebben me aangeraden om even langs de huisarts te gaan.
    We hadden er vanmidag meteen naar toe gebeld, alleen de huisarts zei dat ik morgen kon komen.
    Bij het cb zeiden ze ook dat het niet perse meteen vnadaag hoefde.
    De dokter vroeg of ze ziek was, en of ze koorts had maar ze is springlevend en totaal niet ziek.
    Dus ik hoefde me absoluut geen zorgen te maken.
    Nu hadden we net nog naar de huisartsenpost gebeld en alles uitgelegd en ook die zeiden dat als ze bloedvergiftiging had dan was ze heel ziek geweest. Op het cb hebben ze ook een arts erbij gehaald.
    Nu heb ik 3 keer bevestiging gehad dus ik neem aan wat ik gewoon tot morgen kan wachten.
    Morgen kan ik terecht bij de ha dus ik hou jullie op de hoogte
     
  8. Trui

    Trui Lid

    20 aug 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons dochtertje heeft het van een combinatie van droogte van de huid en zweten (warmte)...
     
  9. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Krijgt ze dan ook van die rode bloedpuntjes?
    Ze hadden trouwens met zo'n glas erop gezet, maar de puntjes gingen niet weg.
     
  10. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou vandaag is het zover, we moeten met ons meisje naar de dokter.
    Ik ben gewoon ontzettend zenuwachtig.
    Gisterenavond had de huisartsepost nog een keer terug gebeld om nog een keer ons verhaal te horen. We hadden eerst de assistenten aan de telefoon en die stelde ons gerust. Die huisarts zei dat er het natuurlijk wel moeten laten onderzoeken, maar dat we ons geen zorgen hoeven te maken. Ze heeft geen koorts en is helemaal niet ziekt.
    Ik hou jullie zeker op hoogte.
     
  11. futuremama

    futuremama Fanatiek lid

    10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Sterkte meid!! Altijd vervelend in onzekerheid zitten!!
     
  12. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Bedankt, ja het is verschrikkelijk om in onzekerheid te zitten.
    Ik heb vanacht ook zo slecht geslapen.
    Ik heb haar net nog even nagekenen maar ik zie ze nog steeds. En met een glas zijn ze niet weg te drukken dat hebben ze gisteren bij het cb geprobeerd.
     
  13. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Mijn kleine man had ze ook toen is hij ter observatie opgenomen en het werden er niet meer dus uiteindelijk niks aan de hand. Het kan ook een uiting van virus zijn en nog een heleboel andere dingen. Maar je mag er niet zomaar mee blijven lopen en goed in de gaten houden of het er niet meer worden. Bij mijn kleintje bleek het ook niks te zijn.

    Heel veel succes,
    groetjes kim
     
  14. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoi meiden

    Ik ben verschrikkelijk verdrietig :(
    Gisteren zijn we met ons meisje dus naar de huisarts geweest, hij had ons doorgestuurd naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.
    na 2 keer prikken was het helaas niet gelukt, ik ben toen doorgewezen naar een groter ziekenhuis in de stad, daar zal dan een kinderarts bijkomen om te gaan prikken.
    Ons meisje hebben ze 5 keer moeten prikken en toen hebben ze het maar in de vinger gedaan.
    Ze konde dan alleen niet de stolling nakijken, maar ze dachten wat het was hadden ze aan die 3 buisjes genoeg.
    De kinderarts heeft haar meteen helemaal nagekeken, en we hadden binnen een half uur al de uitslag van het bloed.
    Helaas heeft ze een ziekte waar ze al een vermoeden van hadden.

    De uitslag was dus niet goed, ze heeft te weinig bloedplaatjes, normaal gesproken moet het tussen de 130 en de 150 zijn.
    Bij onze dochter was het maar 30, dus veel te weinig.
    Ze moet nu heel erg uitkijken dat ze niet te vaak valt, en dat ze vooral niet op haar hoofdje valt.
    Ze heeft dus een grote kans op bloedingen, en krijgt eerder blauwe plekken.
    En als ze hard op haar hoofdje zou vallen kan ze een hersenbloeding krijgen.
    Dus we moeten haar echt in de gaten houden.
    Toen zei ze ook nog dat ze haar ook wilde testen op leukemie.
    De kans was al klein omdat alles goed was verder.
    We moesten toen thuis op een telefoontje wachten.
    Gelukkig heeft ze geen leukemie.

    We moeten nu een half jaar lang iedere week bloed gaan prikken.
    Ze nemen dan bloed af aan de vinger gelukkig.
    Als het stijgt is de kans groot dat het weggaat, maar als het daalt of hetzelfde blijft kan het zijn dat het gronische wordt en dan moet ze naar nijmegen en krijgt ze daar bepaalde medicijnen.
    Ik ben flink geschrokken.
    En ik ben zo blij dat ik optijd aan de bel heb getrokken.
    Ze krijgt tot nu toe geen medicijnen want het kan bij kinderen ook zo weggaan, dus proberen positief te blijven.
     
  15. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal zeg. Ik ga voor je duimen dat het de komende weken gaat stijgen. Heel veel sterkte de komende periodehet is niet leuk als ze elke keer geprikt moet worden.
    Groetjes kim
     
  16. misa

    misa Niet meer actief

    Ach jee... Wat naar! Ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Wel heel goed dat je aan de bel hebt getrokken. Was je onzekerheid, spanning en het vake bellen dus toch niet voor niets.
    Veel sterkte, hopelijk groeit ze er over heen.
     
  17. futuremama

    futuremama Fanatiek lid

    10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Jeetje meid wat een verhaal!! Ik zit hier met kippenvel te lezen!! Heel veel sterkte!!!
     

Deel Deze Pagina