wel of niet douchen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bizzy, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    met koorts?
    Mijn boefje is snip verkouden en hoest zich een ongeluk wil niet eten en ook zijn lievelings sapjes zijn vies zegt hij :( arme schat!
    Heb hem net even getempt en hij heeft nu al 38.8 is het wel of niet raadzaam te douchen met hem ben bang dat door de warmte zijn temp nog sneller gaat stijgen of na het douchen te snel afkoeld wat denken jullie??

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Niet te warm douchen :)

En daarna lekker in een niet te warme pyama in bed

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Douchen maakt voor het verkoudheidsvirus echt niets uit. Gewoon lekker douchen, goed afdrogen en lekker slapen!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien knapt de kleine er juist wel een beetje van op. Anders neem je hem lekker bij je onder de douche.. misschien kan paps hem dan aanpakken en afdrogen / aankleden.
    38.8 vind ik voor de avond voor een kind wel meevallen trouwens hoor.
    Beterschap!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij de rest.. en verder frist je kindje er misschien wel even van op. Met zo'n temp zweet je ook automatisch meer.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Wel douchen juist. Onze dochter had laatst 39 graden en we hadden de dokter gebeld. Die zei: " uitzieken en lekker douchen"

Vreemd dacht ik, maar mijn vriend ging toch met haar douchen. Ze knapte er zichtbaar van op. Ze vond het heerlijk en heeft lekker geslapen!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bizzy,
    En?

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het ligt eraan hoe hoog de koorts is. Ik denk dat als mijn zoontje boven de 39 graden koorts heeft ik hem een keertje niet onder de douche zet, maar hem was met washandje. Ik vind het zelf verschrikkelijk om te douchen met hoge koorts omdat je het al zo koud hebt. Maar daarbij moet ik wel toegeven dat je vaak na het douchen je wel beter voelt.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik doe het met Julia vaak wel, maar dan lekker samen, lekker warm tegen mij aan even afspoelen en verder niks. Ik vind het ook lekker om te douchen als ik me niet helemaal lekker voel, maar dan wel iets verwender. Lekker daarna in een warme handdoek rollen, warme kleren aan, douche deur goed dicht houden en geen tocht erbij. Is ook lekker om koortserig zweet wat van je af te spoelen...

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lekker gaan douchen; van douchen gaan de luchtwegen open(van wege de damp van het warme water) En je wordt er weer lekker fris van.

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Voor de verkoudheid is een douche ideaal, even lekker "stomen" zodat het slijm los komt. Helpt hier altijd wel. En dan lekker naar bed of op de bank.

Deel Deze Pagina