Wat vinden jullie? Mijn meis wordt de laatste weken steeds rond 04.30/05.00 wakker en is dan klaarwakker. Als ik haar laat liggen schreeuwt ze de hele boel bij elkaar. Ik weet echt niet wat ik moet doen om haar weer in slaap te laten vallen. Bij ons in bed werkt niet, dan gaat ze keten, en beneden zitten om 04.30 vind ik ook geen optie. Ze kwam voorheen altijd rond 06.00/06.30. Dat is ook vroeg, maar dit is echt midden in de nacht. Nu ben ik er eigenlijk niet zo voor om weer een nachtvoeding te gaan geven omdat ik bang ben dat ze eraan gaat wennen. Maarja, misschien heeft ze wel gewoon honger. Diksap of water heb ik wel geprobeerd, maar dat helpt niet. Ik heb haar op aanraden/aandringen van anderen (en geheel tegen mijn gevoel in, maarja, je moet wat proberen) nu twee nachten laten huilen. Tot 06.30, maar dan wel af en toe naar haar toe. Maar dat helpt ook niet, ze is dan echt overstuur. Plus dat ik me de hele dag schuldig voel... Wat moet ik doen? Overdag krijg ik er niet meer in qua vast voedsel, zal ik de flessen weer meer maken of een nachtvoeding doen ofzo? Ze krijgt momenteel trouwens rond de 450 cc melk op een dag, volgens het cb al te veel eigenlijk (maar daar luister ik niet zo naar hoor).
hier hebben we er ook last van, alleen is onze dochter 14 maanden. Ik geef haar nu een fles om 23.30, en nu komt ze niet meer. Daarmee gaat ze door tot een uur of 8. Het is wel jammer dat ze hem nu weer nodig heeft. Maar ik ga er vanuit dat het straks vanzelf weer overgaat
Jesper is ook wel eens zo vroeg wakker. Ik haal hem er dan vaak even uit en leg hem 10 minuutjes later weer terug. Soms slaapt hij dan direct, soms huilt hij 1 minuutje, maar 9 van de 10 keer valt hij dan wel weer in slaap gelukkig.
Ik spiek even mee. want bij die van mij is het hetzelfde verhaal... Ook om 04.00 uur wakker en dan ook echt klaarwakker! Niet meer in slaap te krijgen, niks werkt! En eigenlijk zit ik er niet op te wachten om hem een voeding te gaan geven zo vroeg. En om 23.30 wakker maken voor een voeding ook niet echt. Ik ben benieuwd!
hier ook eentje die soms komt(laatste fles is hier om 19.30). Zo slaapt ze 2 weken door, zo komt ze 3 nachten achter elkaar. Ik geef haar dan een kleine fles van 90cc en daarna valt ze altijd prinsheerlijk in slaap (en wij dus ook) Onze meid went er iig niet aan want ze komt er niet iedere nacht om. Helpt het bij jou misschien om iets meer in de laatste fles te doen?
Merel had dat ook rond een jaar. We hebben haar als ze wakker werd gewoon een fles gegeven en dat duurde een weekje en toen sliep ze weer gewoon door.....
Hey hoi... Hier nog altijd hetzelfde probleem...ook ongeveer vanaf 11 maanden! Heb geen tips voor je..maar lees wel effe mee
het hoeft niet per se honger te zijn, ons meisje heeft dit ook een tijd gehad. Soms was ze totaal overstuur en leek ze bang. Toch gaven we soms een klein flesje warme melk, dan kalmeerde ze en kon ze daarna weer inslapen.
Hier was het precies hetzelfde, het was ook echt een fase. Dus lekker een flesje geven en dan weer in bed.
Doen wij ook, maar dan doe ik een flauw flesje. Hij lust namelijk ook best een flesje met maar 1 schepje voeding. Dus dat doen we dan zodat hij niet aan went om een hele voeding te krijgen om 4 uur. Hij slaapt dan weer lekker in. Ik denk dat ze dan gewoon wakker worden van bijv een droom en dan niet de slaap meer kunnen vatten. suc6
Ik gaf Jelle dan gewoon zijn ochtendfles alvast. Want meestal was het gewoon honger, omdat hij de avond van te voren niet goed gegeten had. dus dat kon wel kloppen... Meestal sliep hij dan door tot rond 8.30 en dan kreeg hij gewoon wat vroeger zijn fruit... Kwam hij echt eerder in de nacht dan gaf ik hem gewoon een extra fles, maar dat is niet heel vaak voorgekomen. Soms hebben ze gewoon wat extra's nodig... Jelle zit sinds 2 dagen weer aan de avondfles van 19.00 omdat hij het anders niet red tot de volgende ochtend... (Lees: om 1.00 klaarwakker en gillen om een fles)
Nou, misschien toch maar proberen dan om een flesje te geven. Ik zal dan wel een kleintje maken, niet een hele. En dan maar hopen dat het inderdaad weer overgaat. Vanmorgen was het 04.00... Laat morgen wel even weten hoe het gegaan is...
450 cc melk... gewone melk of opvolgmelk? zou het 450 cc gewone melk zijn is dat wel echt te veel zuivel. Dat is niet goed voor de nieren.... Maar ik neem aan de je opvolgmelk bedoeld? En ik zou ook geen voeding geven in de nacht, maar goed dat is persoonlijk! Heb je wel eens een nachtlampje geprobeerd? Dat heeft hier wonderen gedaan. Hij slaapt dan vanzelf weer in.
persoonlijk zou ik echt geen voeding geven meer snachts.dan leer je ze dat juist aan.en ze worden dan juist snachts wakker. als ze geen water of siroop willen dan hebben ze ook geen honger denk ik. britt wordt hier snachts ook regelmatig ff wakker. en dan wil ze gewoon ff kroelen.we geven dr dan meteen een schone luier,en doen dan alle beesies weer opnieuw truste zeggen.en dan meestal trapt ze erin en gaat ze weer slapen.of ik zet zo'n ding aan die je op een muur of plafond schijnt met een liedje.dat helpt soms ook wel eens.en ik heb n flesje water op dr kamer staan maar dat wil ze niet altijd. ze krijgt bij ons zo'n 400-450 cc melk op n dag (nutrilon 3) wij doen ook als t een periode is dat ze steeds komt,steeds 5 of 10 min laten huilen.dat lukt ook nog wel eens.
Jelle eet/drinkt hier nog ruim 500cc melkproducten (gewone) en ik kan er niet wakker van liggen.... Ik denk ook niet dat het echt voor de nieren is dat je maar *zoveel* cc mag geven, maar meer om te voorkomen dat je de honger onderdrukt door teveel melk, waardoor ze ander eten laten staan. En dus niet genoeg andere voedingsstoffen binnenkrijgen. Mijn man en ik zijn echt melkdrinkers, dus het verbaast me niks dat Jelle het zo lekker vind...
Ik kan je alleen maar gelijk geven... Maar goed het is een richtlijn he? Melk is goed voor elk maar niet voor.....
Ze krijgt op zich opvolgmelk, maar we zijn wel langzaamaan aan het overgaan op gewone melk. Maar ik vroeg me dat ook al af: zit daar zo'n verschil in dan? Ik weet wel dat je bij gewone melk vitamine D bij moet geven, maar mag ze er minder van dan? Dat hebben ze op het cb eigenlijk helemaal niet gezegd, alleen dat ze zo langzamerhand wel over mag op de gewone melk. Ik geef trouwens liever opvolgmelk hoor, is gewoon makkelijker voor 's avonds en 's ochtends, zet ik een thermoskan en poeder boven. Met gewone melk is het zo emmeren... Het lijkt me ook dat gewone melk minder vult? Tenminste, als ik naar mezelf kijk zit ik ook niet vol van een glas melk. Maar het probleem was er trouwens al voor de gewone melk hoor, dus daar zal 't niet aan liggen.
Ik lees even mee, want ons dametje slaapt sinds een maand of 10 (sinds ik 's avonds met borstvoeding ben gestopt) ook niet meer door. Ik geef haar dan een fles. Vaak probeer ik een klein flesje, omdat ze vervolgens 's morgens haar ontbijt niet meer hoeft omdat ze nog vol zit van de nacht. Maar dan blijft ze dus net zo lang wakker tot ze zo veel krijgt dat haar buikje alsnog vol zit. Meer dan 2 uur hou ik dat zelf niet vol (zij wel ). Soms denk ik even de oplossing te hebben gevonden (strak instoppen, liggend in bed een flesje geven en haar er niet uit halen) en lijkt het even wat beter te worden, maar het probleem lost zich niet op. Volgens mij heeft ze die nachtvoeding niet echt nodig, aangezien ze dus nauwelijs ontbijt en vervolgens probleemloos haar ochtendslaapje gaat doen (2-4 uur!). Overdag drinkt ze te weinig en eet ze niet veel, haalt ze 's nachts dus in. Hierboven las ik de tip van toch om 23:00 uur wakker maken voor een fles. Ik ga dat nu toch overwegen, want dit is ook niet vol te houden, vooral niet naast mijn werk. Vaak mekkert ze even half slapend rond 23 uur en slaapt ze meteen weer door als ik haar een speen geef. Het nadeel van haar dan wakker maken vind ik dat ze op die manier niet zelf aan kan geven wanneer ze het niet meer nodig heeft, beetje onnatuurlijk. Wie heeft er ervaring met wakker maken? Ik zie zelf even geen anere oplossing meer.
Even opstaan om een flesje klaar te maken of 2 à 3 uur wakker zijn door het gehuil of wakker liggen van je kindje midden in de nacht? Ik verkies het eerste hoor. Wat is er nou mis aan een flesje geven 's nachts? Als ik dorst heb, verbiedt mijn vriend me toch ook niet om te drinken? Velen verwachten dat hun kindje gaat slapen het klokje rond zonder voeding maar ik vraag me eigenlijk af of dit wel heel natuurlijk/normaal is.