HELP Wij zijn op zoek naar een kinderwagen, maar zien door de bomen et bos niet meer ! Wie heeft er tips ? Waar moeten we op letten? Ik heb al ontdekt dat de kinderwagens van Quinny (althans van et jaar 06 en 07) met de adapter al op de kinderwagen voor de maxi cosi een hele smalle reiswieg heeft. Is niet handig dus voor wat grotere baby's, want et wordt in et midden al gauw smal. Wie heeft ervaring en kan ons een eindje op weg helpen? Mona
Ik heb me laten informeren en wat ze bijvoorbeeld adviseren is Een driewieler stuurt makkelijker, maar zorg dan dat je het zwenkwiel ook vast kunt zetten (quinny kan dat) Je hebt van die wagens met 4 wielen waarvan het de achterste twee wielen zwenken, nou dat stuurt voor geen meter. Het merk mutsy schijnt veel kleine gebreken te hebben binnen een aantal maanden, klemmetjes, bandjes en andere dingen die het vaker begeven dat bij andere merken. Let op bij de afstand van het onderste rek of je er niet tegen aan schopt tijdens het duwen. succes met keizen ik zou gewoon naar de winkel gaan en je laten adviseren bij verschillende winkels wij hebben gekozen voor de Quinny, vanwege 3 wieler en mogelijkheid tot inklappen van de buggy met de zitting erop. dit kan mutsy bijvoorbeeld niet, daar moet je eerst de buggy eraf halen.
Hoi Wij hadden met mark eerst een kinderwagen van de blokker maar meneer was 9 pond en 56 cm en paste er al heel snel niet meer in en heb hem toen verkocht en een teutonia gekocht en daar paste hij in tot een maand of 8. Nu hebben we weer voor een teutonia gekozen maar dan een driewieler.Ik zou zelf geen andere meer willen vind ze zo fijn en ontzettend makelijk in gebruik. Je kan hem inklappen zonder dat de bak eraf moet en in een handomdraai kan de kleine naar je toe of van je af liggen/zitten zie mijn album voor een foto.
Wij wisten al dat we een 3-wieler wilden. Hij moest voor ons ook makkelijk in te klappen zijn, luchtbanden hebben (omdat we nogal vaak met de hond naar het bos gaan) en de duwstang moest hoog genoeg zijn (we zijn beide nogal lang, ik 1.84m en hubbie 2.04m). We hebben ons goed laten informeren, de verkopers (we zijn naar meerdere winkels geweest) de kinderwagen in-en uit laten klappen en zelf met de wagen de winkel doorgesjeesd om te kijken of hij lekker liep. Gisteren hebben we de knoop doorgehakt en kwamen we een pracht aanbieding tegen. We hebben uiteindelijk de X-adventure Immotion 3wheel gekocht (foto's in album). Ook deze is met buggy en al in te klappen. Succes met uitzoeken! Stel voor jezelf een paar eisen, bv aantal wielen, soort banden, makkelijk in te klappen, compactheid enzo. Liefs, Tanya
Het is handig om op het volgende te letten: * Past de wagen in je auto. Bij sommigen kunnen de wielen eraf, zeer handig. * Is hij wendbaar en niet te zwaar. * Is hij makkelijk in te klappen * Rijdt hij lekker. * Is de ligging stabiel. * Is de hoogte aan te passen aan jullie beiden. Bijv. door het stuur te verstellen. * Is er voldoende opbergruimte voor boodschappen. * Hoe is de draaicirkel. * Grootte van de bak. Succes met kiezen.
sluit ik me helemaal bij aan,en wil nog ff toevoegen,laat je gewoon in een paar (goedde)babyzaken voorlichten want elke kinderwagen heeft wel voor en nadelen,maar als je goed bent voorgelicht kan je alles voor jezelf tegen mekaar afwegen en de voor jou beste keuze maken!succes en veel plezier!
Bedankt alvast vor jullie tips! We hebben afgelopen weekeinde verschillende kinderwagens bekeken, maar et was zo druk in de babyzaak dat we zeer haastig geholpen zijn. Er liep maar 1 winkelmedewerker op die afdeling en et was errug druk Wat voor levertijd zit er trouwens op kinderwagens?
Ik heb juist voor een 4-wieler gekozen omdat we veel met de honden weggaan. Dat is toch echt stabieler dan een 3-wieler. In de winkel kun je rustig wat wagens proberen, kijken wat je het lekkerst vindt rijden. Verder is het heel persoonlijk. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Mutsaert Transformer. Hij moet nog gebruikt gaan worden maar we zijn er nu in ieder geval helemaal weg van. Goede wagen voor redelijk geld.
Wij hebben een teutonia, hebben we voor onze eerste gekocht, maar vind hem nog steeds heel fijn, ga deze weer gebruiken.
ik heb 2 kinderwagens een mutsy en een quinny, ik vind de dreami van de quinny ruimer als die van de mutsy die is erg smal
easy walker sky! Gave stoere wagen, 3 wieler, lichtgewicht, makkelijk inklapbaar en draait met 1 vinger om de as. Perfecte wagen! Groetjes Cindy
Heb een Quinny Speedy SX. Hele fijne wagen. Erg wendbaar (in de winkels erg makkelijk), ziet er stoer uit, degelijk materiaal en is makkelijk inklapbaar. Silly
Wij hebben Urban Jungle van One Tree Hill. Omdat: Is een driewieler met zwenkwiel, maar deze is ook vast te zetten. Wij wilden dit omdat we VEEL wandelen (met de hond). De wagen schijnt erg degelijk te zijn, van andere gebruikers gehoord. Ook belangrijk als je hem zoals wij vaak in en uit gaat klappen (in en uit de auto, naar strand, bos etc). Er zit een grote mand onder (hebben niet alle 3-wielers), handig met boodschappen en wandelingen. En verder vond ik na wat proefrondjes te hebben gereden door de winkel deze gewoon erg lekker (=makkelijk en licht) rijden. Sommige andere 3 wielers vond ik niet erg stabiel, deze wel. En last but not least, ik vond hem er leuk uitzien. (zie album). Strak en simpel, zonder te veel poeha en niet al te breed en lomp Maar das weer een kwestie van smaak he! Kortom, het hangt er maar net van af waar je de wagen voor wilt gebruiken en wat je budget is. De urban Jungle is wel een dure wagen.
Over de levertijd. Op onze wagen zat maar een levertijd van 4 weken. Maar dit was omdat wij hem nog bestelden in een oude kleur (2006) en deze waren nog op voorraad in Nederland (gekocht bij prenatal). HEt was toen oktober. Hadden we toen een nieuwe kleur besteld dan was het toch zeker januarie geworden! Nogmaals succes met kiezen.
Bugaboo! (zeker als je erg lang bent... mijn lief is ruim 2 meter.. handig is dat dan alleen de Bugaboo of Mutsy overblijven waar hij achter kon lopen... tja en dan is de keus makkelijk....) en geen levertijd!