Kunststof kozijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Wij wonen hier nu bijna 2 jaar (koophuis) en hebben overal houten kozijnen. Boven hebben we de kozijnen nog niet opnieuw geschuurd en geverfd, omdat dat echt iets is waar we tegenaan hikken. Dat is zoveel werk. Beneden hebben we wel afgelopen zomer geschuurd en geverfd.

Nu zagen we vanuit het bovenraam dat het hout gaat rotten. :x We hadden het toch moeten bijhouden. Maar het is gewoon zo'n rotklus, dat we na zitten te denken over kunststof kozijnen overal boven.

Nu hebben we maar weinig spaargeld, dus we kunnen dit niet betalen.

Ik heb er de ballen verstand niet van, maar kan het bedrag van de kunststof kozijnen bij je hypotheek in, zodat je hypotheekbedrag iets word verhoogd? Heeft iemand hier verstand van? Lijkt me ideaal, hoef je alleen maar de kozijnen en ramen te wassen voortaan.

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je overwaarde op je huis hebt kun je dat deel opnemen mits er voldoende inkomsten is om de hypotheek te verhogen. Dezelfde criteria als bij het verstrekken van de hypotheek.

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

wij hadden een bouwdepot toen we ons huis kochten en daar hebben wij de kunstof kozijnen ook van betaald. Anders konden wij het ook niet doen. Ben er overigens wel heel blij mee!

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, dus het zou misschien wel kunnen. Hoeveel zouden we dan ongeveer meer moeten betalen? Zou ik dan moeten denken aan 50 euro per maand meer? Of misschien wel 150?

We zullen eens even gaan praten met onze accountant binnenkort.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoeveel je meer gaat betalen kan niemand je hier denk ik zeggen. Daarvoor zul je toch even moeten gaan praten met de bank/hypotheekverstrekker en dan is het helemaal afhankelijk van de hoogte van de verhoging en de rente ed.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De kosten worden mede bepaald door de afspraken die je tijdens de koop van de woning hebt gemaakt. Wij hebben bijv een afspraak vastgelegd dat wij een x bedrag kunnen verhogen zonder hiervoor opnieuw naar een notaris te moeten. Heb je dat niet dan moet je er rekening mee houden dat ook deze kosten er bijkomen

7. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor alle info. Meer vragen ga ik er maar niet over stellen, want van dit soort zaken heb ik echt de ballen verstand niet. :) Dit is niet mijn sterkste punt. ;)

Dan gaan we het dus binnenkort eens bespreken.

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Zie nu dat je er bijna 2 jaar woont, ik wil je niet ontmoedigen maar als je geen grote verbouwingen hebt gedaan die waarde vermeerderend werken dan ben ik bang dat er weinig overwaarde is. Helemaal met de strengere regels van momenteel en de zakkende huizenprijzen en ingekakte woningmarkt.

9. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    En even goed rond kijken, prijzen verschillen nogal.
    Wij hebben het jaren geleden laten doen door Koen Maes uit belgie! Scheeld echt heel veel met nederland.
    En nu als er iets is na zoveel jaar hoef ik hem maar te bellen en hij komt kijken zonder extra kosten.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor alle info.

Deel Deze Pagina