Wat doe je als je het niet red?

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Financieel gezien..

Ga je dan werk doen wat te zwaar is en je rug naar de klote gaat?
    Of ga je toch weer aan een opleiding beginnen (2 begonnen niet afgemaakt) en moeten je kinderen fulltime naar het kdv en van de psz af.

Besparen doen we al. Op alles wat maar kan.
    We hebben wat financiƫle tegenslagen gehad afgelopen jaren en daardoor achter de rekeningen aan gelopen. Waardoor we nu in dit gedoe zitten.

Ik wil m'n kinderen weer kleding geven, Emma moet nieuwe schoenen hebben maar die kunnen we eigenlijk niet betalen.

Ik wil niet bedelen om kleding of geld of wat dan ook.

Ik ben op zoek naar oplossingen en meningen en advies, help!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Maar werken jij en je man nu wel of niet?

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mischien partime erbij gaan werken? werk dat te doen is bijvoorbeeld supermarkt? of een krantenwijk erbij nemen ofzo?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

schrijf open sollicitaties
    laat je inschrijven bij uitzendburos
    ga naar de aldi of lidl en let op de allergoedkoopste merken
    reageer hier op gratis aanbiedingen ( proefmonsters)
    evt sigaretten de deur uit
    verkoop spullen op marktplaats zoals boeken, dvd's of andere spullen die je niet meer gebruikt of die waarde hebben
    abbonementen opzeggen
    een vast bedarg per week pinnen en het daar mee doen
    op marktplaats worden ook vaak gratis kleding weggeven
    bij de kringloop kijken voor spullen
    goedkoop eten maken dus bv niet elke dag vlees

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik werk nu niet.
    Ik wil wel werken maar heb maar vmbo en voor de supermarkten ben ik te oud.. Ik heb al heel vaak gesolliciteerd en bij de ah moeten ze m'n ervaringsjaren (heb er 4 jaar gewerkt) meetellen en dan ben ik veel te duur.
    Ik ben al heel lang op zoek naar een parttime baan maar er is amper iets.
    Ik heb huisjes schoon gemaakt op Texel maar dat is me te ver weg van m'n kinderen.
    En ik ben zo bang dat Martijn en/of Emma van de rel raken door naar het kdv te gaan.
    Martijn is al zo aanhankelijk..

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Jeetje meid dat is mooi klo** dat het tegenzit op financieel gebied net nu het beter gaat op relatie gebied ( wat ik in je topics lees dan;)) ik zou al het werk aanpakken en vanuit daar gaan kijken naar een andere job die je lichamelijk wel aankan. Misschien is thuiswerk een optie. Misschien zou je is kunnen kijken welke spullen je op mp kan zetten zodat je schoentjes terug kan kopen op mp voor je dochter. Alle vaste lasten nakijken en luxe dingen afmelden ( mobiele tel, tv gids, internet) speelgoed uitzoeken en op mp. En op het moment dat het beter gaat langzaam aan weer internet. Zo zou ik het doen denk ik maar dat is makkelijk kletsen want ik zit zelf niet in de situatie.. Ik wil je heel veel sterkte wensen want het lijkt me geen pretje.

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Roken doen we gelukkig niet.
    Abbonnementen enz hebben we allemaal opgezegd.
    Marktplaats spullen verkopen hebben we gedaan maar kwamen geen reacties op helaas.
    Maar verder al goeie tips!

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@Ts misschien een krantenwijk ernaast kun je eventueel samen met je kindjes lopen duurt dan wel lang maar heb je ze toch bij je en je verdient wat.. Speelgoed uitzoeken en op mp zetten.. Schoonmaken kan soms ook in de avonduren, daar geod naar kijken..

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Dank je wel Luna, het is inderdaad zo'n rot moment!
    M'n kinderen hebben qua gezondheid heel wat te verduren gehad en onze relatie was bijna over.
    En dit sloop er wel steeds tussendoor maar er komt een keer een einde aan..

10. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou zelf nooit meer een opleiding willen doen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ik zou dan als ik jou was solliciteren bij thuiszorg organisaties voor schoonmaakwerk. Is vaak een paar ochtendjes per week en je verdiend mooi bij.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik wou dit net zeggen ja, je zal geen contract oid krijgen maar als oproepkracht kun je best wat bijverdienen.
    Ik werk op het moment 2 ochtenden omdat ik het ivm mijn rug ook niet meer trek.

12. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel je man verdient, maar misschien moet je eens gaan informeren bij de Sociale dienst en de voedselbank en kijken waar je allemaal recht op hebt.

en de kinderbijslag, kan je daar geen kleding en dergelijke van kopen voor de kids?

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    heel rigoreus, maar is schuldsanering dan niet een optie? op het moment dat je het niet meer trekt is dat wellicht een volgende stap. is geen lolletje, verre van, maar je hebt wel een vast bedrag per week te besteden en dus de zekerheid dat je je kinderen kunt voeden en kleden.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    En werken en leren tegelijk?

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

is er geen baan die minder fisiek funest voor je rug is?

een opleiding is meer voor de lange termijn, daar koop je nu direct geen kleding van en kan je geen rekeningen van betalen. dat is voor op de lange termijn. als de nood hoog is schiet dat dus niet op.

16. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou eerst eens goed kijken wat je allemaal wel kan en gericht zoeken naar een baantje. Er is waarschijnlijk best iets te vinden. Daarbij raken kinderen niet meteen van de rel als ze 2 of 3 dagen naar een kdv gaan hoor. Zeker voor een aanhankelijk kindje is het wel goed.

17. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik zou idd eens kijken of je miss een paar ochtend bij een thuiszorg organisatie kan gaan werken.
    Vaak is dat parttime en onder schooltijd van 9 tot 12 en verdient nog best leuk!
    Succes ermee

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou idd ook kijken in de zorg, verpleeg/verzorgingshuizen zoeken vaak medewerkers in de schoonmaak/huishouding. Daar hoef je geen opleiding voor te hebben en het zijn vaak ochtenden.

Bij mij in het verpleeghuis bijvoorbeeld (uit je buurt, maar als voorbeeld) werken veeeel moeders. Je kan dan een 0 uren contract krijgen meestal, dan kan je zelf kiezen welke diensten je werkt. Dat is ideaal te combineren met kids.

Of een ochtendkrant en deze doen voor je man gaat werken als dat enigzins te doen is. Kan je wel 200 euro in de maand mee verdienen volgens mij.

Sterkte er mee, is een rot situatie zo!

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

als je niet veel geld voor kleding hebt kan je ook altijd na de kringloop. Daar hebben ze heel vaak leuke kleren. Hier betaal je maar 0,50 tot 1,00 per kledingstuk waar ik altijd heen ga, en schoenen ook maar 1,50. Ik slaag daar ook vaak voor de kinderen. Ze groeien zo snel, ik kan dat niet bijbenen hoor, en ze maken ook veel stuk vooral de broeken en schoenen. Dus dan is de kringloop zeker handig en scheelt veel geld!

verder misschien betaalde mails gaan doen, het is geen vetpot maar ik spaar het altijd even op en dan heb ik toch weer een leuk potje waar ik weer wat mee kan doen!

En anders de schuldsanering in als t mogelijk is, zij hebben je heel veel. Mijn vriendin heeft ook niks meer, schulden dankzij haar ex en zit in de schuldsanering. Heb je geen vrienden/familie of kennissen die je kunnen helpen met kleren enz? ik help haar nu ook waar ik helpen kan.

Succes meid!

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

de krant is een "tricky one" hoor. er gaat nog 1 derde naar de belansting. en dat moet je dus elke maand opzij leggen.iets wat in de praktijk als je te kort komt niet zal gaan lukken. met aan het einde van het jaar dus weer een probleem erbij.(ik denk ook dat het minder is als 200 voor een doorsnee wijk)

Deel Deze Pagina