Zoontje 6 weken niet lekker in zijn vel? Osteopaat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamvanjessie, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Goedemorgen,

Ik heb een zoontje van 6 weken en die is de afgelopen week erg huilerig. Hij heeft al vanaf het begin dat er geen regelmaat zit in de voedingen. Meestal wil hij elk uur drinken, heel soms na 3 uur.
    Overdag wil hij ook niet in zijn bedje slapen, alleen bij mij hangend. Als ik hem toch slapend wegleg wordt hij na 5 min weer wakker..

Ik heb gesproken met een lactatiekundige en die gaf aan dat hij wel goed aanhapte en dronk. Nu wil ik langs een osteopaat gaan en was eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen..

Wie herkent dit? en ben je naar een osteopaat gegaan?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja hier bij 5 weken geweest bij baby osteopaat (tip: zoek goede via via). Hier zat nekjr vast door ks. Na 2 dagen volledig andere kind.
    Klachten die hier waren: poepen 1x per 4-5 dagen; verborgen reflux, onrust, huilbaby, slaapt slecht etc. Hele pakketje.
    Bij 5mnd zijn we nogmaals geweest maar was eigenlijk alles prima.
    We hebben daar weg goede ervaring mee zou na volgende ks gewoon gelijk gaan zonder redenen

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij zijn rond de 8 weken naar de osteopaat geweest. Kan niet zeggen dat ik 'een ander kind terugkreeg', maar ze is er wel minder onrustig door geworden en ontlasting kwam regelmatiger.

Osteopaat is m.i. voor ieder babytje goed, ook al zijn er geen klachten. Het is een soort APK-check :)

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij ook goede ervaringen. Onze man had sterke voorkeurshouding naar rechts en was zonder huilen niet te corrigeren. Had spanning op nek en schedel...te lang ingedaald gezeten (vanaf week 31). Huilde ook altijd bij aankleden e.d. wilde maar op één kant slapen en was eigenlijk nooit "happy" voor mijn gevoel. Volgde ons naar links alleen met zn ogen, niet met zn hoofdje.
    Volg je gevoel hierin, als je vermoedt dat er iets niet lekker zit. Ik was zo onzeker, had geen vergelijkingsmateriaal dus dacht dat het normaal was. Niet dus!

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Wij zijn gisteren geweest. Ons mannetje is morgen 5 weken. Dit ivm onrustigheid, voorkeurshouding en ademhalingsproblemen.

Geen idee of het wat heeft gedaan. Er was idd spanning in zijn lijf. In zijn nek, heupen en rondom de longen. Dus klopt allemaal wel. We gaan over twee weken terug. Ik laat het weten als we verbetering zien maar ik zou het sowieso gewoon proberen. Wel bij 1 die ervaring heeft met baby's!

Succes!

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Ja, let wel op dat het er eentje is die veel baby's "doet"!

Deel Deze Pagina