Wij hebben een dochter van ruim 14 maand, en een boerderij. Nu zullen jullie wel denken, wat heeft dat met elkaar te maken Nou, veel Onze dochter loopt al aan de hand mee, maar kan nog niet loslopen. Binnen heeft ze slofjes aan om voetjes aangenaam te houden. Voor buiten heb ik ienimini-crocs(toevallig hadden ze die in maat 18 bij de supermarkt vd zomer). Maarja, crocs hebben gaten en het is nu buiten nat en modderig...Ze heeft regenlaarsjes maar die past ze nog lang niet! Ik heb al op internet gezocht maar de meeste regenlaarsjes beginnen bij maat 20. Hooguit bij maat 19, maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Ik begrijp niet dat er geen fatsoenlijke laarsjes of rubber klompjes te koop zijn(net als crocs, maar dan zonder gaten!)voor kindjes die leren lopen in natte/koude weertypes. Ik vind dit zwaar irritant! Zo, dit moest ik even kwijt!
Ik heb gewone schoentjes gekocht ( mijn dochter is bijna 14 mnd) Ook toen ze niet liep. Is dit een optie ?
Heeft ze nog te kleine voeten voor, ik denk dat maat 19 zelfs nog te groot is. En wil ook geen dure schoenen kopen om alleen maar door de modder en andere viezigheid te lopen. Als ze straks wat beter en langer kan (los)lopen, dan koop ik uiteraard voor "normaal" gebruik wel goede kinderschoenen.
Mijn dochter loopt in viezigheid buiten in regenlaarsjes van de Hema, mt 19. Hier loopt ze al ruim een maand op, met dubbele sokken erin. Gaat heel goed en zijn niet duur!
Ik kan e niet voorstellen dat een baby van 14 maanden nog geenmaat 19 heeft. Ze hebben in een schoen ongeveer 1 cm extra nodig. Ik zou haar voetjes eens laten meten zodat je de maat echt weet en wellicht goede schoentjes op marktplaats zoekt voor buiten? Dan kosten ze niet de hoofdprijs en kunnen ze vies worden.
Mijn dochter liep al buiten toen ze 10 maand oud was, en zelfs toen vond ik perfect goeie schoentjes voor regenweer hoor. Gewoon naar een kinderschoenenwinkel stappen.
Waarom moet het perse regenlaarzen zijn? Ik kan je vertellen waarom ze niet in kleine maar zijn omdat ze niet goed zijn voor de eerste stappen. Ze bieden geen steun. Is net als slippers ga je ook pas aandoen ala kind loopt goed al. Ga naar schoenen winkel en koop gewoon babyfles booties of laarsjes. Bunnies, schoesme, renata, ocra etc. Honderden merken. Keuze zat Ze kunnen je daar ook advieseren welke zool je moet nemen. Verder volgens mij, weet niet zeker, bergstein laatsjes hebben kleine maten.
Mijn dochter is 2 en heeft maat 19/20 afhankelijk welke maat dus tuurlijk kan het wel. hema laarsjes 19 met dikke sokken zal wel gaan drnk ik!
Volgens mij heeft van haren schoenen vanaf maat 18 voor niet veel geld. Wie weet daar wat kopen voor buiten ?
Ik lees even mee. Hier ook een grote modderboel buiten op dit moment. Gewone schoentjes zijn hier niet tegen bestand en idd regenlaarzen/schoenen (liefst met een flexzool, andere zijn al snel stug) heb je ook hier niet in overvloed.
en zoiets als dit? Leder peuterschoen - Dit zijn leren schoenen, en kunnen dus wel wat tegen het vuil. Regenlaarsjes zou ik persoonlijk niet kiezen voor een kindje dat net leert lopen.. De zool is vaak heel hard, dan loopt echt niet gemakkelijk voor een kindje dat net leert lopen! Je kunt het best kijken voor een schoen met flexibele zool.
Heb gister ook bij hema regenlaarsjes gekocht, nog ietsje te groot, maar daar groeit ze wel in. Doe ze ook alleen aan als het echt nat is buiten, anders gewoon haar crocsjes, kan ze wel beter op lopen, dan meteen maar droge sokken aan als er beetje nattigheid in komt. Laarsjes/crocs zijn niet voor uren buiten lopen trouwens, het gaat om nog geen half uurtje als we de dieren voeren. Mevrouwtje kan ook nog niet zelfstandig staan, tegen de tijd dat ze dat wel kan gaan we eens even op schoenen jacht.
Schoentjes zijn er al vanaf maat 18, hebben wij als eerste schoentjes gehad voor onze dochter (van Scapino, waren 40 euro maar door actie hadden we 2 paar voor 41 euro, maat 18 én 19). Regenlaarsjes bij de Hema heb ik gehaald in maat 19, die vielen zelfs klein. Waren nieuw 10 euro, ik had ze voor de helft. Er is volgens mij best wel wat te koop, even goed zoeken. Online zag ik ze trouwens niet staan, misschien beter even in de winkel kijken.
Irritant probleem he!! En ook in maat 19 is er zoo weinig (en betaalbare!) keus! Ik heb twee paar leuke schoentjes klaarliggen in maat 20 maar die voetjes willen maar niet meewerken!
Je kan beter geen schoentjes van te voren kopen Krullie85 ivm de vorming van de voeten (breed/smal). Beter passen op het moment dat je ze nodig hebt. Wij hebben wel maat 18 en 19 gekocht van dezelfde schoenen omdat je dan de pasvorm weet en ze was heel snel uit maat 18 (na paar weken al), maat 19 heeft ze 2 maanden aangehad.