geregistreerd partnerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hallo allemaal

as 7 januari gaan wij voor geregistreerd partnerschap.
    Gisteren zijn we geweest voor de aangifte van registratie (ondertrouw) en zijn we erachter gekomen dat t toch iets specialer is dan wij dachten.
    Maar nu zit ik dus met een echt vrouwen dilema :D wat moeten we aan qua kleding???
    ik zat te denken ik heb een doorschijnend zwart jurkje voor de kerst, met kerst doe ik daar een zwarte legging en shirt onder met zwarte pumps en goudkleurige accesoires.
    Als ik nou met gp eens andere kleur legging en shirt eronderdoe zodat t een beetje cassual wordt kan dat dan denken jullie?
    of moet ik echt op sjiek?
    ik wilde eerst gewoon in me dagelijkse kloffie gaan aleen de getuigen mee en klaar, nu nemen we iets meer mensen mee en doen s avonds een klein feestje geven bij ons thuis (verjaardag style zeg maar).
    en dan nog iets ik neem volledig me lief zn naam aan weten jullie aan welke instanties ik dat dan zelf moet doorgeven?

sorry voor het lange verhaal.

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wij hebben het gezien als trouwen en ik had een soort van trouwjurk aan en een feest.
    NIet al die poespas van trouwen hebben we gedaan maar ik had wel me mooie jurk aan. Hihi

Je mag in je allerdaagse kloffie komen maar ook in een mooie jurk. Wat jullie willen.

gefeliciteerd trouwens!

Ik heb mijn achternaam en die van me man samen. Tja...als we toch eens gaan trouwen dan neem ik wel alleen zijn achternaam aan. Maar...ik moet zeggen dat ik behalve bij officiele dingen gewoon op zijn achternaam sta.
    Dus bij de tijdschriften, alle dingen waar ik nu mezelf bij registreer. Je werk even doorgeven. Bank kan ook.

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    alvast bedankt voor je reactie.
    ik heb nog even 2 vragen hoe spreek jij over je lief noem je m je man of nog je vriend?
    en als mensen vragen of je getrouwd bent zeg je dan gewoon ja of leg je t uit?

4. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben toen wij gingen tekenen voor ons geregistreerd partnerschap niet in trouwkleding gegaan, maar had wel een leuk jurkje aan. De getuigen waren "gewoon", netjes(bv spijkerbroek met een net jasje en overhemd)
    Daarna zijn we gaan high tea-en.
    Ik spreek over mijn "partner" nog steeds als mijn vriend en als mensen het vragen of ik getrouwd ben zeg ik ja, soms leg ik het uit, maar veel mensen snappen niet waarom we niet gewoon getrouwd zijn en ik heb niet altijd zin om het hele verhaal uit te leggen.
    Veel plezier 7 januari, ik vond het een bijzonder moment(was ook hoiog zwanger en een week later ben ik bevallen!!!!)

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb toen wel iets nieuws gekocht, maar niet iets spectaculairs. Voornamelijk omdat we ooit nog écht willen gaan trouwen met alle poespas erop en eraan. Ik noem mijn partner wel mijn man omdat ik ook zijn naam heb aangenomen. Verder heb ik het niet echt zelf doorgegeven aan instanties omdat ik ook vaak mijn meisjesnaam nog gebruik.

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik noem hem ook mijn man want na elke keer het uitleggen was ik het zat.
    Ik heb ook een ring en hij ook.
    Daarin staat wanneer we elkaar ontmoet hebben en de dag van ons geregistreerd partnerschap.
    15-11-1997 en 15-11-2007
    Wij gaan in 2017 maar ons trouwpapiertje halen. Hihi
    Op 15-11 dan. *lol*

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een paar jaar geleden een geregistreerd partnerschap gesloten met het idee ooit nog te gaan trouwen. Dat hebben we afgelopen maandag gedaan! :D

Omdat wij toen al wisten dat we nog een keer zouden trouwen, hebben we geen bijzondere kleding aangedaan. Wel zijn we gezellig met onze ouders en broer op stap geweest. Maar dat was ook gelijk om ze te bedanken voor alle hulp bij onze verhuizing!

Ik noemde mijn man toen ook al 'mijn man', maar vaak legde ik nog wel uit hoe het zat. Ik ben blij dat we nu echt getrouwd zijn, met jurk, ringen, feest en de hele handel.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij zijn de 16e geregistreerd, we noemen het nu getrouwd en hij is nu mijn man.

Hij had een net pak aan, ik een leuk zwart jurkje en Joey ook een net pak.

Het is net hoe je je er zelf bij voelt!

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ok bedankt voor al jullie reacties.
    Lief wordt in mijn ogen dus man en ik ga netjes maar niet in gala..
    ik begin er wel steeds meer zin in te krijgen.
    We zijn vandaag toch ook nog voor ringen wezen kijken maar daar zit een levertijd op van 4 weken das wel jammer maar we gaan nog even verder zoeken.

10. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi dames!

Gefeliciteerd als eerst met jullie GP!! lol
    Ik vroeg me af heh...wat houd dat dan precies in...want kijk mn vriend en ik ( we haten die woorden vriend/vriendin) willen zooo graaag trouwen...maar ook zoooo graag kinderen...en als we het afwegen, vinden we sparen voor een kleintje veel belangerijker dan een feestje...( we weten immers toch al dat we voor altijd bij elkaar willen blijven)
    Ik wil gewoon zn naam dragen...en heel eerlijk interesseert mij het helemaal niet om nu per se een heel geweldig feest met alle poeha te hebben!...Gewoon een ring...een kus en onze handtekening!
    En wie weet in de toekomst als we zoveel geld overhebben...dan geven we wellicht dat geweldige feest!

Hebben jullei tips voor mij? Wat waren jullei redenen?

liefs!

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    geregistreerd partnerschap is zo goed als hetzelfde als trouwen, het grootste verschil is alleen dat je kindje evengoed erkend moet worden.
    wij willen over een aantal jaren ook wle trouwen met alles erop en eraan.. dat kan ook gewoon alleen hebben we dan geen getuigen meer nodig.
    Maar als t je alleen gaat omdat je de naam van je lief wilt gebruiken dan is dit prima.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Onze redenen waren dat we het goed geregeld wilden hebben voor Kyra, maar niet genoeg geld hadden voor de bruiloft die wij (lees: ik) wilden.

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Maar is het een heel verschil met trouwen dan?
    Want je kunt toch zo trouwen en dan later een feest geven?
    Of heb ik dat weer fout.

Wat zijn de voordelen van GP?

14. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    GP heeft tegenwoordig nauwelijks nog nut
    Trouwen kan op de zelfde manier in het stadhuis
    GP is ooit in het leven geroepen voor de homo-stellen (die toen nog niet mochten trouwen)
    Dinds homo's en lesbiennes ook mogen trouwen, heeft GP geen echte toegevoegte waarde meer
    Behalve dan voor de stellen die dit snel willen en dan later nog een keer "echt" trouwen
    Maar wanneer dit niet het geval is, kun je net zo goed gewoon op het stadhuis trouwen

ps dit is geschreven vanuit mijn beroep, dus zakelijk gezien ;)

15. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    wij stonden ook dit jaar voor die keuze. bij ons ging het toen om een huis. we hadden zoiets wat gaan we doen. Wij hebben alle voordelen en nadelen naast elkaar gelegt. Wij hebben toen gekozen voor trouwen. dan was alles gelijk geregeld. Wij hebben gewoon een kleine bruiloft gedaan. hadden 90 mensen op het feest. Wij hadden alles in 16 weken geregeld. En ja wij hadden zoiets van wij kiezen voor trouwen. heeft toch iets meer waarde voor ons. maar iedereen zijn eigen keuze daarin

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Horselover Natuurlijk kun je eerst trouwen en daarna een feest geven. Maar ik wil ooit nog eens een "echte" ceremonie met een leuke trouwjurk zonder dikke buik. En om een paar jaar later een feest te geven en dan zomaar een trouwjurk aan te trekken vond ik helemaal niets. Dus in ons geval kwam het GP heel goed uit. En voor de rest sluit ik me volledig bij Takhen aan. :)

17. fafje

fafje Niet meer actief

oh oke...dus als je "getrouwd " wilt zijn...en later een feest wilt geven dan kies je dus voor GP??? Of noem je dat dan toch trouwen...?
    Trouwen doe j toch ook op stadhuis met getuigen erbij?

18. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vind trouwen zo overdreven... maar als ik het zo hoor dan is GP eigenlijk ook gewoon trouwen.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ja dat klopt, ook dan heb je getuigen nodig;)

Wij noemen het getrouwd, maar dat komt omdat de omgeving dat zo begon te noemen. En ja, het voelt voor mij ook zo!

20. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij ons is ook de voornaamste reden dat al onze bezittingen (huis. auto's ed) om me vriend zn naam staan, en ja wat als er dan wel wat gebeurt? gp is in gemeenschap van goederen dus dan is dat mooi geregeld.
    en wij gaan over een paar jaar trouwen maar dan hoop ik nog een kindje te hebbrn en dan willen we echt een sprookjesbruiloft.
    maar nu zijn er even geen centen daarvoor.

Deel Deze Pagina