Mijn inmiddels zes maanden oude zoontje drinkt vaak om de twee a drie uur 's nachts. Dit al een hele tijd. Overdag is het vaak rond de drie a vier uur. Hij groeit erg goed. Volgens mij zoekt hij 's nachts ook troost. Ik merk dat mijn productie aan het afnemen is overdag, ik denk door de vermoeiende nachten. Hij gaat ook pas slapen nadat hij bij mij heeft gedronken. Moet ik hier wat aan doen of het op zijn beloop laten? Bedankt voor je reactie.
Hallo, Het gedrag van je zoontje is iets wat je veel ziet rond 6 maanden. Het kunnen verschillende dingen zijn. Enerzijds behoefte aan voeding. Overdag te druk met van alles ontdekken en dan 's nachts bijtanken. Veel kindjes doen overdag veel indrukken op die ze in de nacht verwerken. Dromen, wakker worden. Tja, als je dan toch wakker bent...... OOk de rust en het zoeken naar het bij jou zijn. Alles zal meespelen. Je kan er aan toegeven, het gaat ook weer over. Je kunt ook proberen het patroon te doorbreken. ALs hij een goede voeding heeft gehad, laat hem dan door je partner op een andere manier troosten. Aai over de bol, een knuffel, zachtjes praten met je hand op zijn borstkast terwijl hij in het bedje ligt. Dan welterusten en slapen. Kortom een andere manier die ook troost kan bieden zonder direct aan de borst te gaan. Ik hoor vaak dat dat voor 1 of meerdere nachtvoedingen helpt. Hij moet natuurlijk niet echt honger hebben dan. Succes Ilse