Hoi, Eigenlijk kan ik me er niet druk om maken maar ik kom bij de verloskundige vandaan en ik weeg nu al 4 kg meer dan op deze termijn bij mijn eerste zwangerschap twee jaar geleden.... Volgens mijn man komt dat omdat ik gewoon een dikkere buik heb, dat is ook zo.. wat denken jullie? of wat is jullie ervaring? Ik vind het niet erg om meer aan te komen dan de vorige keer maar hoop wel dat het enigszins binnen de perken blijft dus daarom toch mijn vraag.
Mijn ervaring? Tot nu toe ongeveer hetzelfde als de vorige keer, iets minder misschien maar zeker niet meer.
sneller dik niet kwa gewicht, wel sneller een buik !!!! uit mijn ervaring, vindt ik deze zwangerschap veeeeeeeeeeeeel zwaarder als bij onze eerste... komt misschien ook mede, dat minder snel rust kunt nemen... en veel meer klachten heb, bij eerste had in eigenlijk alleen last van maagzuur !
Ik lees ook even mee... ben ik ook wel erg benieuwd naar! Zelf nu bijna 9 weken en ook al een zichtbaar buikje. Dit had ik bij de eerste pas rond een week of 15...
haha nou ik hoop het niet, ben bij de 1e 20kg aangekomen.... Ben nu ook veel dikker maar hoop toch iets minder aan te komen
Ik had bij de 2e veel sneller een buikje, maar was in totaal minder aangekomen. Bij de oudste rond de 12 kilo, bij de jongste 9.
Hoi Bunchy! Ik begrijp dat je je er niet echt druk om maakt, maar het is wel een goed teken. Ik ben wel minder afgevallen deze keer en dat ondanks de spanning... Maar ik denk dat het komt omdat ik nu beter weet dat ik moet blijven eten, anders word ik alleen maar nog misselijker. Ik heb wel al een buikje, draag helemaal geen gewone broeken meer. Dat vind ik (nu) wel leuk, bij mijn dochter zag je pas met 6 maanden dat ik zwanger was. Dus ik hoop nu eerder een mooie buik te hebben.
Hier bij mijn oudste dochter 30 kilo aangekomen en al heel snel een buik. En bij mijn jongste 8 kilo aangekomen en later een buik en bij deze zwangerschap nu nog min 3 en kan mijn eigen broeken nog aan. Zegt dus niks.
sorry herken ik totaal niet van de tweede en nu de derde zwangerschap. Ik moest bij de 1e met 13 weken zw-broek aan en toen ik van de 2e zwanger was kreeg ik pas een buik met 25 weken en was maar 3,5 kilo aangekomen. Terwijl ik van de 1e de eerste 14 weken 2,5 kilo was aangekomen. Nu ik zwanger ben van de derde (eet ik meer als normaal) en nu ook niet eerder een buik of zwaarder geworden (wel opgezet door darmen).
uh nou ik woog met 34 weken wat ik in totaal bij mn eerste aankwam, namelijk 13 kg.. maar nog steeds zeggen mensen dat ze dat ehct niet aan me zien, het boeit mij ook niet hoor...maar ik had toen een kindje van nog geen 3 kg...en was 10 kg na 10 dgn kwijt... ik denk nu weer een kleintje...wel is het logisch dat je buik groter is, omdat het al es is opgerekt allemaal.. ik denk//hoop dat ik nog max 2 kg er bij aankom..en dan vind ik het wel mooi
wel sneller een buikje, maar niet sneller aangekomen, bij mijn eerste zwangerschap kon ik eten waar ik trek in had (voornamelijk vette dingen) omdat ik toch met niemand rekening hoefde te houden, nu moet ik rekening houden met een peuter en zorgen dat zij gezond eet dus ik eet nu automatisch ook veel gezonder en dus kom ik zeker niet sneller aan. Terwijl m'n buikje wel groter is dan bij de eerste zwangerschap.
Ik herken het wel hoor, wat je zegt! Mijn buik groeit niet alleen (nog) veel harder, het gewicht gaat in dezelfde vaart mee. Terwijl ik niet heel anders eet dan voor mijn zwangerschap. Heeft ook met je postuur en gewicht van voor je zwangerschap te maken geloof ik, als je heel slank bent kom je vaak meer aan dan wanneer je bmi wat hoger ligt. En het kan ook vocht zijn hè! Als je op de weegschaal staat en er in heel korte tijd ineens 2 kilo bij zit kan dat nooit vet zijn...
Ik ben nu minder zwaar dan ik bij mijn vorige was met zestien week. Hopelijk gaat het ook niet meer zo snel, en zo veel als toen. Ik zit nu op 3 kilo.
2e zwangerschap minder zwaar qua gewicht, wel sneller een buik en de buik was ongeveer even groot beide zwangerschappen met 41 weken. 1e zwangerschap 15 kg aangekomen 2e zwangerschap 6 kg aangekomen Baby's hadden (vrijwel) hetzelfde geboortegewicht.
Eerste zwangerschap was ik in totaal 11 kilo aangekomen Tweede zwangerschap in totaal 13 kilo Dus scheelt niet veel. Beide keren paste ik in mijn kraamweek weer in mijn oude kleren.
Bij Thirza viel ik in eerste instantie heel erg af, (erg misselijk). Ik geloof niet dat dat de reden was van het feit dat mijn buik erg lang niet groeide, (pas ver na de 20 weken dat mijn buik een beetje zichtbaar werd). Deze keer begon mijn buik direct te groeien. Mijn spieren zijn gewoon slapper, en daardoor komt mijn buik eerder naar voren. Ik val nu niet af, maar ben ook nog niets aangekomen. Ben nu ook veel minder misselijk, dus kan gewoon redelijk normaal eten nu. Maar dat ik nu dus een buikje heb en bij Thirza nog niet, heeft volgens mij veel minder met m'n gewicht en veel meer met de slappere buikspieren te maken dus.
Bij mij zag je mijn buik dit keer ook al veel sneller, week 8, en mijn buik groeide veel sneller, maar ben tot nu toe nog maar 2 kg aangekomen. Heeft er naar mijn idee dus niet zoveel mee te maken.
Wel eerder een buik maar in totaal kwam ik ongeveer op dezelfde omvang uit en ook het gewicht was nagenoeg hetzelfde alleen het kindje woog wel ruim 1 kg. meer.
Ik heb nu vlugger een buik en een boller gezicht maar ben ik kilo's ongeveer evenveel aangekomen als bij de eerste met dit termijn.