melkverslaving

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Caithlin79, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben de laatste weken echt verslaafd aan melk, en het wordt steeds erger. Zat ik eerst aan een pak per dag, nu haal ik de 2 pakken wel :$
    Ik probeer me echt in te houden, maar het is zo lekker en ook zo ongeveer het enige wat ik kan drinken dat helpt tegen dat vreselijke maagzuur.

Zijn er meer zo verslaafd aan melk? En kan het kwaad als je zoveel drinkt? Misschien moet ik maar magere melk gaan kopen ipv halfvolle, ik groei al zo ontzettend momenteel :)

2. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik drink tijdens de zwangerschap ook heel graag melk maar houd het toch echt op 2 glazen per dag..meer is echt niet goed..nou, ik weet niet precies wat het maximum is maar denk dat 2 glazen echt meer als genoeg is, als je niet zwanger bent is teveel melk ook al niet goed. Ik zou echt minderen en het even navragen bij voedingscentrum en/of je vk. Succes met minderen! :)

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Caithlin79, ik zou er wel een beetje mee oppassen... T is niet alleen het vet in de melk maar ook (vooral) de eiwitten die gaan aanzetten.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    De eerste weken ook een enorme melk verslaving gehad (half volle melk) tussen een half en heel pak per dag. Maar was na een paar weken weer over...heb ik altijd in het begin van mijn zwangerschappen!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

2 pakken lijken me idd wel beetje teveel. zou het bij een glas of 3-4 houden hoor meid

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik vind melk ook echt heerlijk, maar hier blijft het bij zo'n 3 a 4 glazen per dag.

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben er ook gek op al heel de zwangerschap...let alleen wel op dat je geen melk drinkt samen met je avondeten of lunch..ik deed dat wel steeds..overal melk bij...en nu is mijn hb heel erg gedaald..het schijnt dat als je melk drinkt bij je maaltijd (groente) het ijzer uit de groente niet in je lichaam wordt opgenomen als je melk drinkt ernaast...melk breekt het ijzer weer af!
    tussendoor melk drinken kan geen kwaad maar 2 liter lijkt me erg veel...van alles te veel is niet goed..

8. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook echt gaan opletten met melk... Drink het het liefst overal bij.... s'ochtends en tussen de middag en dan bij me avondeten en het liefst s'avonds ook nog... En dan van die lekkere grote glazen,...

9. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hai hai, ik dronk 2 liter per dag tijdens mijn zwangerschap!!!!

en heb een kerngezond mannetje op de wereld gezet.. ben zelf wel 25 kg aangekomen, melk is wel erg vet.. maar ja, ben alweer (zonder moeite) 12 kg kwijt..

Dus wat mij betreft lekker aan toe geven hoor, beter dan cola, koffie of weet ik veel wat..

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik drink sinds ik zwanger ben ook heel veel melk.... terwijl ik dit hiervoor nooit dronk!!! Maar ik drink het ookl juist vnl bij mijn eten en lees nu dat dat dus niet goed is.......

11. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een melk verslaving ik drink ook wel zo een pak weg op een dag. het is het enige wat ik kan drinken zonder dat ik misselijk of maagzuur krijg.
    heel veel is iid niet goed maar dat is van alles zo toch?
    er zit tegenwoordig veel niet goeie dingen in melk maar tja....als het echt kwaad kan verkopen ze het niet.

gr suuzie

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Pffff minderen... dat wordt lastig, maar moet het idd maar proberen, ben niet blij met al die kilo's die er aankomen met nog een bruiloft (niet van mij ;)) in het vooruitzicht ook.
    Het voelt echt als een verslaving, kan er zo van genieten! Helemaal omdat er verder bijna geen drinken is waar ik geen maagzuur van krijg, heb zelfs het idee dat ik van water maagzuur krijg, kan dat??

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier geeft te veel elk verstoppingen maar heeeeeeeerlijk idd;)
    Heb zelf ook mega last gehad van maagzuur niks hielp en kreeg van alles last. Heb nu maagbeschermers gehad nou die werken perfect kan weer alles drinken en eten zonder zuur!!
    Omeprazal zoeits heten ze je kan het altijd vragne natuurlijk?

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Je lichaam geeft gewoon aan dat je het nodig hebt. In het laatste trimester worden babies botten harder en steviger dus heb je extra calcium nodig, heel normaal en ik heb hier ook 2 liter pakken staan, doe er 2 a 3 dagen mee.

Charlie

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het niet met melk, maar vooral met karnemelk. Hier gaan er dagelijks ook anderhalf a 2 pakken doorheen hoor. Ook bij de vorige zwangerschap heel veeeeeeel karnemelk gehad en inderdaad geen problemen met de frummels (toen en nu) hoor.

16. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn werk dronk ik ook veel melk hoor. Heb het zelf niet huis, maar als ik het in huis had was dat pak ook binnen een dag weg hoor.

Zou inderdaad overstappen naar magere melk of karnemelk ofzo :) (ik drink zelf nu vooral sojamelk)

17. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Hey nog een lotgenoot! Ik ben nu tijdens deze zwangerschap ook verslaafd aan melk. Heerlijk. Ik drink het voornamelijk 's avonds. Dan zit ik achter elkaar lekkere grote mokken warme melk weg te drinken. Iedereen weet al dat er 's
    avonds minimaal nog 1 liter melk voor mij over moet blijven haha.

Drink halfvolle en gelukkig niet teveel aangekomen....

Drink smakelijk!

18. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook melkverslaving!
    Toen ik zwanger was van mijn oudste minimaal 1 literpak melk per dag (wel magere melk!) en nu begint het ook weer zulke vormen aan te nemen.

Zit nu op ongeveer een pak per dag, doe er net ietsje langer mee dan 1 dag... wel nog steeds magere melk en kom niet zoveel aan tot nu toe hoor.

Smakelijk! ;)

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Zwanger of niet, ik drink sowieso 2 liter melk per dag.

20. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    mmm...melk! Heerlijk als het lekker koud is! Is niet voor niets 'goed voor elk', toch? Ik baal gewoon een beetje dat het hier op is ;)
    Zou me er niet te druk om maken hoor, ik ken ook zwangeren die 2 zakken chips, of een pak chocoladeroomijs per dag eten...

Deel Deze Pagina