Ik ben nu 23 weken zwanger en ik werk op vrijdag een hele dag van 8 tot 18uur In die tijd dat ik werk heb ik in totaal 1 uur pauze Ik sta de hele dag op mijn benen in een supermarkt dus ik kan ook niet ff gaan zitten s'avonds als ik thuis ben na deze werkdag kan ik niet goed meer lopen omdat ik dan last heb van mijn benen Het liefste blijf ik de hele avond dan op de bank zitten maar dit gaat niet met nog 2 kleine kinderen Ook als ik s'nachts naar de wc moet rond 4 uur heb ik nog last! Nu vraag ik me af zouden jullie aan je leidinggevende vragen of je misschien bijv die werkdag om 15 uur naar huis mag en dan die laatste 3 uurtjes in de ziektewet of zouden jullie dit anders op lossen en zo ja hoe? Ik kan het nog wel volhouden een hele dag maar als ik thuis kom kan ik bijna niks meer omdat ik dan teveel last heb Ik heb ook last van ischias zo nu en dan en dat maakt de situatie er ook niet beter op helaas
Ik zou na 3 uur niks meer doen.. en rust nemen ik studeerde en ik ging alleen naar school en daar moest ik mee stoppen en rust nemen dus als ik jou was zou ik dat ook doen ik denk dat je leidinggevende dat wel begrijpt is ook een lange dag en dan ook nog heletijd staan nounou
ik zou het zeker bespreken en idd deels of gehel in de ziektwet gaan. Heb ik ook gedaan met mijn rugklachten. Ik was alleen pas 32 weken voordat ik dit besloten heb, maar heb dan ook geen kleintjes thuis. Ik kon het op t werk wel goed volhouden, maar kon thuis dan ook niets meer. Man moest bijan hele huishouden doen. Ja dat kan natuurlijk ook niet naast zijn baan, dus toen op advies van de fysio de ZW in gegaan. En het wordt natuurlijk steeds zwaarder, hoe groter de buik wordt!
Ja zoiets had ik al eens gehoord/gelezen Ik zit soms weleens iets langer om pauze en heb niet echt het idee dat dit helpt Ik zit dan en dan is mijn tijd voorbij en dan moet ik weer aan het werk maar dan kan ik al bijna niet meer ( is dan rond 15uur) maar voor mijn gevoel moet ik dan nog 3 uurtjes werken Zouden jullie dan zomaar tegen je leidinggevende zeggen dat het beter is dat je de laaste uurtjes in de ziektewet wil? Dit vind ik ook zo raar om te zeggen Maar om nu de hele dag te werken zodat ik s'avonds eigenlijk niks meer kan lijkt me ook geen goede optie
Ik zou het inderdaad gewoon met je leidinggevende bespreken. Waarschijnlijk komt hij/zij zelf ook wel met de oplossing van een paar uurtjes ziektewet. Want als je straks echt uitvalt omdat het je teveel geworden is, zitten ze helemaal met de gebakken peren. Enne...jij en de kleine zijn nu gewoon belangrijk!
Ik zou het idd bespreken met je leidinggevende. Ik ben sinds vorige week gestopt ivm bekkeninstabiliteit. Mijn bekkentherapeute zei dat je binnen 2 dagen "hersteld" moet zijn. Dit was bij mij helaas niet het geval.
Stoppen met werken of 50% stoppen iig. Zit (zat) in beetje hetzelfde schuitje en mocht je naar arboarts moeten zal deze je ook gelijk geven, of ander werk adviseren. Dat zou je dus ook nog met je baas kunnen bespreken. Ga een week volledig in de zw, sterk wat aan en ga dan halve dagen proberen en/of vraag verangend werk. Je krijgt er echt spijt van als je door blijft gaan en je straks extra lang nodig hebt om te herstellen!
Ik zou het absoluut met mijn leidinggevende bespreken. Kijken wat hij voor je kan betekenen. Kijk je CAO na. Je moet echt om jezelf en je kleine denken. Ik heb ook een baan waarbij ik heel veel loop, maar als het niet gaat dan zeg ik het gewoon. Gelukkig gaat het nu nog goed.
Zomaar wat alternatieven.... - Je hebt in elk geval recht op 1 uur extra pauze bij 8 uur werken. In jouw geval dus zelfs iets meer. Misschien dat je daar een eind mee komt en dan eventueel nog wat uurtjes eerder stoppen. - Andere optie is aangepast werk, dat je tussendoor bijvoorbeeld werk krijgt waarbij je kunt zitten. Je werkgever is verplicht hieraan mee te werken. Als je je ziek meldt (deels) dan krijg je een oproep om bij de arboarts te komen en die zal ook eventueel als advies aan je werkgever meegeven dat je aangepast werk moet hebben. - Kun je misschien andere werktijden krijgen? Of tussendoor uurtje thuis liggen? Misschien dat dit kan helpen. Misschien dat je dit eerst bij je werkgever aan kunt kaarten, laat je in elk geval zien dat je meedenkt. Mocht dit niet lukken of je blijft last houden dan zou ik denk ik ook minder gaan werken. Sterkte en succes!
Mijn vriendinnetje had dit ook en heeft het als volgt opgelost. Ze is naar de verloskundige gegaan, en die heeft aangeraden (op haar hart gedrukt) minder te gaan werken. De verloskundige heeft een verklaring geschreven, waar ze ook de handtekening van haar huisarts onder heeft laten zetten, en die aan haar werkgever overhandigd. Samen hebben ze gezocht naar een goede oplossing en ze is toen 2 uur per dag minder gaan werken. Ik weet alleen niet hoe dat verder is opgelost (gedeeltelijke ziektewet ofzo?). Ze kreeg iig wel gewoon betaald... Sterkte verder! Het klinkt pijnlijk en vervelend..
Ik zou halve dagen gaan werken. De uren dat je ziek bent krijgt je werkgever 100% vergoed van het UWV aangezien het zwangerschapsgerelateerde klachten zijn. Het kost hem dus niets. Het is niet goed om jezelf uit te putten hoor, want daar ben je mee bezig. Ik werk sinds een paar weken ook halve dagen en het gaat nu veel beter met me.
Ik heb een 20 uren contract Ik werk hiervan 2 halve dagen en dus 1 hele dag Even zitten zit er niet bij want werk op een versafdeling van een supermarkt en dit is helaas staand werk Maar vinden jullie dan dat ik gewoon tegen mijn leidinggevende kan zeggen dat ik die hele dag graag een halve dag werk en die andere uurtjes in de ziektewet wil omdat ik dat niet meer vol hou? Ik vind dit zo raar overkomen net alsof ik niet meer wil werken Hoe kan ik dit goed aanpakken?
hoe je het goed kan aanpakken voor jezelf?! gewoon eerlijk zijn over wat je voelt en denkt. denk aan jezelf en je kleintje! ben zelf ook gestopt met 22 weken zwangerschap en deed daarvoor al maar 50% werken ivm zwaar werk wat ik doe.en had met 17 weken al een flinke buik. ik bleef ook doorlopen omdat ik me anders een zeur vond maar helaas ging dat niet ten goede van mijn bekken en rug. nu 39,5 weken zwanger en ben blij dat ik er toch voor gekozen heb om eerlijk te zijn tegen me werkgever want heb inmiddels geen bekken klachten meer... het is vervelend en je voelt je snel bezwaard omdat je zwanger bent en niet gehandicapt maar geloof me het is echt beter om voor jezelf op te komen. mijn werkgever had er totaal geen problemen mee hij kwam zelfs zelf met het idee volledige ziekmelding en dat had ik dus nooit verwacht van hem! mocht je er niet uitkomen met je werkgever praat er dan over met je VK die kunnen je ook goed advies geven / verklaring met dat je minder moet gaan werken. succes ermee
Mijn 1e kindje is te vroeg geboren (34w6d) en het feit dat ik veel te weinig rust nam, heeft daar geen goeds aan gedaan. Nu zwanger van de 2e en heb al gesprek met Arbo-arts gehad om het rustiger aan te gaan doen deze keer. Dit houdt in: 1 dag op therapeutische basis werken (mag naar huis wanneer ik wil) en 2 dagen gewoon werken en verplicht een uur pauze tussen de middag. Wat zijn nou 9 maanden op een mensenleven? Zorg goed voor jezelf!!!!!!
Ik vind dat je dit gewoon kan zeggen tegen je werkgever. Waarschijnlijk heeft hij/zij het niet eens in de gaten. En een ander zegt het niet voor je. En is het niet mogelijk om die hele dag te splitsen in twee halve dagen?
Ik werk nu 2 halve dagen en 1 hele dag ALs ik 4 halve dagen zou werken kom ik denk ik ook niet aan mijn rust toe en ik heb niet altijd oppas voor mijn 2 andere kinderen (familie woont niet in de buurt alleen schoonouders en man is vaak van huis)dus dat is denk ik ook niet een goede oplossing Gister weer hele dag gewerkt en ik maar denken dat ik dat vol hou, aan het einde van de dag was ik kapot! Wat was ik blij dat mijn man op tijd thuis was zodat hij mij kon helpen (hij heeft bijna alles alleen gedaan en dat vind ik dan weer zo sneu voor hem)
Tijdens je zwangerschap heb je recht op kortere dagen, dus ik zou dat wel proberen, dit is ook geen doen. Zeker nu in de vakantieperiode, zou het goed mogelijk moeten zijn die uren te laten vervangen door een vakantiekracht, toch? Bespreek het anders ook met je VK en laat haar advies geven over wat verstandig is en niet, zeker ook in verband met die ischias!