Niks voelen, wel wat voelen... onzeker.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ago, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die net zo onzeker zijn als ik. Morgen ben ik alweer 23 weken zwanger. Alles gaat eigenlijk gewoon goed, maar toch maak ik me continue zorgen. Het komt vaker voor dat ik de kleine een dag niet of nauwelijks voel en ik ben dan meteen erg bezorgd en bang dat er iets mis is.
    Ik heb in al een keer in het weekend de vk hier gehad omdat ik de kleine toen 2 dagen niet gevoeld had, alles bleek echter gewoon goed te zijn. Waarschijnlijk lag onze spruit toen gewoon met de rug naar m'n navel toe waardoor ik de schopjes niet kon voelen.

Nu heb ik gisteren weer zo'n dag gehad waarin ik amper iets voel. Gelukkig heb ik vanmiddag weer gewoon controle bij de verloskundige.

Maar ik heb gewoon last van mijn eigen onzekerheden. Ik kan wel huilen... Normaal gesproken kan ik wel optimistisch blijven en positief denken, maar ik vind het nu verdomde moeilijk. Ik ben gewoon zo bang om onze kleine kwijt te raken.

Zijn er meer meiden die dit hebben in deze termijn van je zwangerschap en hoe gaan jullie daarmee om?

2. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik herken het zeker weten, al ben ik 5 weken korter zwanger en dus 17 weken. Ik voel ook al heel veel 'plopjes', maar gisteren bijna niet en dan ga ik gisteravond echt op bed liggen en heel geconcentreerd liggen of ik wat voel. Je word er inderdaad onzeker van, maar vannacht werd ik wakker en voelde ik weer 2x plopjes, dus dan ben ik direct weer opgelucht.
    Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, het komt allemaal goed! :)
    Liefs, Elleke

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb het ook, de ene dag voel ik het meer dan de andere dag....Hangt er bij mij vanaf hoeveel ik op een dag gedaan heb.
    Als ik een drukke dag heb gehad dan is het zodra ik rustig op de bank ga liggen ineens heel druk in mijn buik.

Ik heb ook 2 dagen gehad dat ik niks voelde en was toen best angstig maar op het moment dat ik dacht 'en nu ga ik de vk bellen' kreeg ik ineens een duidelijk schop. :)

Hoe ga ik ermee om?? Tja....toch proberen een posi te blijven en ieder momentje dat ik kan proberen om me even echt op mijn kleintje te concentreren om beweging te voelen....
    Verder bespreek ik mijn ongerustheid vaak met mijn vk.

4. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    herkenbaar en dit komt ook mede denk ik omdat je een miskraam heb gehad,net zoals ik. Dan beleef je je zwangerschap gewoon anders,angstig omdat je zo gelukkig bent met de kleine en zo bang bent dat het fout gaat. Volgens meerdere dames ga je dit toch echt wel een klein beetje de hele zwangerschap door houden en dat is normaal!!! ik heb het ook,maar het zou zo zonde zijn om je angst de rest vd zwangerschap te laten overheersen,en ook echt niet nodig waarschijnlijk! een baby slaapt nou eenmaal ook heeeeeel veel,dus al voel je niks,schiet niet in de stress,je baby is gewoon lekker ah rusten en groeien!!!succes

5. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me ook weleens onzeker als ik de kleine een of twee dagen niet heb gevoeld. Dat hoort er ook een beetje bij denk ik. Probeer het gewoon zoveel mogelijk van je af te zetten en probeer te genieten van het wondertje dat in je groeit!

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het ook gehad tot week 30, nu voel ik echt elke teen die ze beweegt..
    Kon me ook gigantisch opwinden als ik haar even iets langer niet voelde dan normaal. Ik heb geen tips eigenlijk..
    Kan je wel zeggen dat je straks wakker gehouden gaat worden snachts, dan is het echt zo goed voelbaar!
    Probeer niet te vergeten dat de kleine nu nog heeel veel beweeg ruimte heeft en vruchtwater waardoor je niet elke beweging waar kan nemen als ze heel rustig zijn.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Thanks voor alle berichtjes!
    Inmiddels zijn we net bij de vk geweest en alles is gewoon goed. Voordat we er naar toe gingen begon de kleine natuurlijk ineens te schoppen... eindelijk!

Het blijft een beetje een spel tussen negatieve en positieve gedachten. Gelukkig groeit de baby goed en weet ik alvast dat ik 'm straks veel duidelijker ga voelen. Ik kijk daar nu al naar uit! :D

8. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik herken het ook wel. Ik had het ook.
    Maar het gekke was ook, dat mijn vriend de kleine soms wel voelde en ik zelf niet, haha...

Maar mij werd verteld dat je de kleine vanaf week 28 dagelijks moet voelen, en voor die tijd nog niet, en is het dus ook helemaal niet raar als je de kleine een dag niet voelt.

Misschien stelt je dat een beetje gerust

Deel Deze Pagina