Ik laat mijn hart spreken en op 1 of andere manier komt altijd DE passende naam eruit , ik weet ook niet hoe dat komt moederhart voelt het type kind aan of zo
Internet. We wilden een niet al te gangbare naam maar ook niet te gekunsteld. Wel met mooie betekenis. Vooral gezocht naar Hebreeuwse namen, Elissa is er van afgeleid. Abigail wilde ik al jaren als tweede naam voor meisje. Jongensnaam was ook Hebreeuws.
Ik ga toch even overal rondkijken dan Ja qua meisjesnaam was ik er al uit maar me vriend vond de naam Audrey / Aubrey helemaal niks Dus moet ik weer verder gaan zoeken haha
Voor de jongensnaam hadden we toevallig allebei dezelfde naam in ons hoofd. Echt héél toevallig. De meisjesnaam hadden we een paar criteria (kort, hollands en moest bij de jongensnaam passen). Toen is mijn vriend op een namensite gewoon wat namen gaan voorlezen en toen DE naam voorbij kwam riep ik: die vind ik mooi! En zo hadden we ook een meisjesnaam
Dit gaat vast een beetje zweverig klinken.. maar ik weet het niet. Ik werd wakker op een ochtend toen ik rond de 17-18 weken was en had zoiets van dít wordt het. Ik ken niemand met de naam die ik heb uitgezocht voor mijn zoontje, nooit iemand tegengekomen met die naam o.i.d. Heb daarna wel nog even gekeken naar de betekenis etc en daar was ik ook blij mee.. heb geen een andere naam gevonden waar ik zo'n goed gevoel bij had dus... (het is wel een bestaande naam dus ik moet 'm dan zeker toch ergens ooit eens op het internet zijn tegengekomen?!)
Ik had er al jaren 1 voor een meid, voor een jongen ook maar zo heet mijn neefje al en mijn man wilde mij vernoemen als het een meisje werd. Dus ze heeft 2 namen onze meid . Mijn naam als voornaam en de roepnaam en 2e naam is Elena. (die ik uitgekozen heb)
Onze kleine zou eerst Lola heten, mijn vriendin werkt op een school en had daar een Lola in haar klas en dat vond ze mooi, en ik twijfelde daar altijd over. Het is wel een leuke naam voor een schattig klein meisje maar niet voor een volwassen vrouw die graag serieus genomen wil worden. Ik had Sara altijd al in mijn hoofd en dat voelde gewoon veel beter. Uiteindelijk is het dat geworden. De naam is schattig voor een klein meisje, stoer voor een puber en serieus voor een volwassen vrouw. Een naam waar ze haar hele leven mee kan doen en dat was mijn belangrijkste criterium. En ik hou van makkelijke en bekende namen. Ook Emma, Lotte, Lieke en Anna stonden op het lijstje. Mijn inspiratie komt dus vaak uit de top 20. Als onze dochter ooit een broertje krijgt staan Luuk, Daan en Thijs hoog op ons lijstje.
De jongensnaam waren wij al heel snel uit, toen we elkaar net kenden. Ik had al lang een naam in mijn hoofd. Toen liet mijn man het rouwkaartje van zijn vader zien, bleek hij hetzelfde te heten! We waren er toen al aan uit, dat als we ooit een jongen zouden krijgen, hij dan zo zou gaan heten. Dus over een paar weken weten we het. Voor een meisje had ik al lang Emma in mijn hoofd, maar het wordt toch een andere naam, die van een country zangeres waar we beiden van houden. Mijn broers en ik hebben alledrie gemakkelijke, maar niet veel voorkomende namen, dus ik zou voor mijn kind niet anders willen.
We wilden altijd Amy, maar dat past toch niet bij ons, en hebben op internet gekeken voor andere mogelijkheden en kwamen toch op Emma uit. Haar tweede naam Zelda, komt uit de game Legend of Zelda, is vriend helemaal fan van. En derde naam gewoon samen op internet gezocht en gekeken wat er mooi achter staat; Sophie!