Haar blonder maken zonder echt te verven...

Discussie in 'De lounge' gestart door Emily27, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    ... Kan dat? Ik heb van mezelf blond haar, maar mettertijd is het veranderd van middenblond naar donkerblond. Nu ik de dertig voorbij ben ook wat vaal, een beetje peper-en-zout/ net niks. Ik wil geen drastisch andere haarkleur en ik wil ook geen permanente kleuring waarvan ik de uitgroei moet gaan bijwerken en die ik heel ingewikkeld erop moet kliederen met handschoenen en aluminiumfolie ofzo :).
    Hoe zou ik mijn haar iets meer weer richting middenblond kunnen krijgen zonder echt te verven? Shampoos zoals 'zomerblond' hebben geen effect helaas. Laatst kwam ik guhl color forming mousse tegen en dat leek me dé uitkomst, heel licht kleuren maar dan gewoon door na het wassen wat mousse in te doen en na 1-3 wasbeurten er weer uit. Maar eerlijk gezegd zie ik niet echt kleurverschil ermee... Iemand nog goede tips?
     
  2. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik smeerde vroeger gewoon citroensap op de plukken die ik blond wilde hebben.. dat bleekte mooi in de zon
     
  3. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja dat heb ik ook als tiener gedaan! Werkte best goed inderdaad. Maar ik kom tijd en zon tekort om dat tegenwoordig te kunnen realiseren :D.
     
  4. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Blondsspray?
    Ik zit met hetzelfde, maar ik heb mijn haar in de loop der jaren wel vaak geverfd, Nu weer uitgroei.
    En ik heb eigenlijk geen zin om het weer te gaan blonderen, dus zit ik te twijfelen over blondspray.
    Zusje met bruin haar die had het vorige week gebruikt en het werd best mooi.
     
  5. Subois

    Subois Lid

    14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn moeder gebruikte altijd kleurversteviger van Guhl. Dat zit in van die kleine flesjes. Ze was altijd mooi blond. Nu mooi grijs (niet door de versteviger hoor!).
     
  6. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wat is dat? Net als je van die carnavalflesjes hebt voor blauw haar enzo? :) of meer een soort tijdelijke kleuring? Weet je een merk?
     
  7. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ohh die kan ik inderdaad wel eens proberen! Is dat bij wijze van shampoo? Of na het wassen?
     
  8. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Blond spray schijnt best slecht te zijn. Ik citeer:
     
  9. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Tsja......Door een kapster getypt?
    Ik ben het er wel mee eens, maar ook ik heb een aantal keren mijn haar laten blonderen en ook toen werd het heel droog, stro achtig.
    Ook is mijn haar al een aantal x blond geverfd bij een kapper, en jawel zelfs al eens 130 euro kwijt geweest aan blond laten verven bij een ''goede'' kapper en ik kwam er oranje weg :$:$!

    Dus tsja, haartjes blond maken is nooit goed voor je haar, of het nou bij een kapper is of thuis.
     
  10. Stacie

    Stacie Actief lid

    10 okt 2014
    135
    0
    16
    Zo erg is blondspray ook weer niet denk ik.. Heb het vorig jaar in de zomer een paar keer gebruikt maar m'n haar zag er niet uit als stro. Je moet het denk ik wel goed verzorgen als je wat blonder haar wil, want blonderen is natuurlijk altijd een "aanslag" op je haar. blondspray is trouwens wel permanente kleuring dus moet er helemaal uitgroeien.

    Misschien een kleurspoeling proberen van casting crème gloss? Is wat minder heftig voor je haar, maar heb je wel een mooie kleur. Denk wel dat het ook vrij lang in je haar blijft zitten.
     
  11. Subois

    Subois Lid

    14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgens mij voor na het wassen. Ze deed het altijd op de uitgroei en kamde het dan door. Het zag er heel natuurlijk uit.
     
  12. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik was even aan het googlen en schrok ook wel een beetje van de ervaringen met blondspray! Klinkt als best 'heftig spul'. Overigens ook wel veel mensen die van de guhl kleurversteviger oplichtend zeggen dat je bij lang haar erg beschadigd haar ervan kan krijgen? Mijn haar is al erg dun en futloos, daarom wil ik ook niet echt verven. Maar dus ook geen andere dingen waar het erg van te lijden heeft.
     
  13. sennavt

    sennavt Actief lid

    18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kun je denk ik wel wat tips vinden

    Je haar natuurlijk oplichten - wikiHow

    Alleen de waterstofperoxide zou ik zeker niet proberen, dit is echt heel slecht voor je haar en permanente schade aan je haar zou het mij niet waard zijn.
     
  14. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Was dat de 'oplichtend'? Ik zie namelijk niet echt een blond kleurversteviger online?
     
  15. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Kleurspoeling heb ik ook overwogen! Maar kun je dat gewoon op je haar smeren en na X minuten uitspoelen? Of is het meer werk?
     
  16. Stacie

    Stacie Actief lid

    10 okt 2014
    135
    0
    16
    Jep dat is het. Insmeren, laten intrekken en uitspoelen. Eazy breezy lemon squeezy :D
     
  17. Subois

    Subois Lid

    14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, het was oplichtend. Mijn moeder gebruikte het alleen op de scheiding/uitgroei omdat de rest van haar (halflange) haar vanzelf licht bleef.
     
  18. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    :D misschien toch maar eens het proberen waard!
     
  19. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.205
    350
    83
    Ik heb ook regelmatig kleur spoeling gebruikt, maar mijn haar pakt dat zo erg dat het er echt uit moet groeien! dus met spoeling moet je ook oppassen, ligt ook aan je haar trouwens hoor!
    en dan was het gewoon echt een spoeling na zoveel wasbeurtenis het eruit,, nouja bij mij dus helaas niet.
     
  20. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hou je dr even rekening mee dat als je je haar lichter maakt, op welke manier dan ook je dat niet kan uitspoelen. Dus na 3 wasbeurten weg kan gewoon niet. Als je je haar lichter maakt trek je pigment uit je haar. Die komt er niet meer in terug na een paar wasbeurten. Een uitgroei krijg je sowieso dus wel met bovenstaande tips.
     

Deel Deze Pagina