Waar voordelige trouwringen kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamia, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ik had ook een max budget in gedachten voor onze ringen. Bij lucardi ed geweest maar dat was het allemaal niet.
    Uiteindelijk bij juwelier op het dorp direct ons oog laten vallen op twee prachtige ringen. Bijna 3x ons budget. Maar ik kreeg ze niet meer uit mijn hoofd.
    Je draagt ze de rest van je leven. Ze moeten echt prachtig zijn vind ik en helemaal je smaak. Niet "we doen deze maar, die zijn ook best mooi". Maar ja je moet het er wel voor over willen hebben.
     
  2. Vlinder1985

    Vlinder1985 Bekend lid

    10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Marktplaats!

    Ik heb toevallig nog een mooie witgouden met diamant erop staan! :)
     
  3. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    We wilden eerst voor de lucardi ringen gaan..
    maar wij vonden ze te simpel.
    morgen halen wij onze ringen op van flamingo €270 euro.
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hebben afgelopen week onze ringen gekocht. Ik had van te voren geen idee hoe duur trouwringen wel niet waren. We hebben bij vier juweliers gekeken. Lucardi ook, maar die ringen waren 'het' gewoon niet. Verder hadden twee andere juweliers zo'n tweede ring gratis of voor 10 euro aanbieding. Hiermee hebben wij honderden euro's bespaard. Uiteindelijk voor 1200 euro waren we klaar. Ik zou zelf niet voor vriendschapsringen gaan of voor een tweede keus ring maar liever wat langer doorsparen. je trouwt maar 1 x
     
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
  6. Ana leigh

    Ana leigh Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Heb niet alles gelezen, dus misschien dubbel, maar is Titanium niet wat voor jullie? Wij hebben ook titanium ringen, met een gouden randje, die van mij heeft 5 steentjes, en was 129, die van mijn zelfs maar 59 euro. Niet duur, wel mooi en stoer! :)

    Liefs,
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Wij hebben uiteindelijk toch gekozen om duurdere ringen te kopen. We wilde toch wel graag (wit)goud en ook een goede hoeveelheid karaat.

    Als je nu het budget niet hebt zou ik persoonlijk kiezen voor titanium of zilveren vriendschapsringen en op een later moment echte trouwringen uitzoeken.
     
  8. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Heel leuk, die vriendschapsringen van Lucardi.. Ik heb de mijne 2 jaar gedragen ofzo en die zag er eeeeecht niet meer uit op het laatst!

    Ook wij hebben onze trouwringen geheel naar smaak laten ontwerpen bij die ene juwelier in Spijkenisse, die al eerder genoemd is. Ed Nobel ;) Een echte vakman, liefde voor zijn werk, een originele ring van goede kwaliteit en ook nog eens stukken goedkoper dan bij andere juweliers!

    Zag 123 Gold ook al voorbij komen. Ik ben daarvoor gewaarschuwd.. Zij verkopen 'goud' als 'goud', terwijl er veel minder goud in zit dan wanneer je het bij een juwelier koopt. Zij mogen het stempel 'goud' erop plakken, omdat de ringen in het buitenland geproduceerd worden, en daar iets al eerder als goud wordt neergezet dan in Nederland. Je hebt hier een minimaal aantal karaat nodig om iets 'goud' te mogen noemen, in het buitenland ligt dat aantal lager.
    Ik weet niet in hoeverre dit helemaal waar is hoor, het is mij verteld.. Maar ik zou het wel even helemaal uitzoeken voordat je daar zomaar iets bestelt.
     
  9. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Ter ondersteuning van wat ik zojuist benoemde:
    'Geel 8 kt. goudhoudend metaal (33,3 % goud) en geel 9 kt. goudhoudend metaal (37,5 % goud) hebben een zeer laag goudgehalte. Hierdoor is het materiaal in verhouding zacht en gebruikssporen zoals krasjes zijn eerder zichtbaar dan bij goud 585/- of goud 750/-. Het argument om toch voor geel 8 kt. goudhoudend metaal of geel 9 kt. goudhoudend metaal te kiezen: wanneer u geelgouden trouwringen wilt, maar uw budget beperkt is, is dit de juiste keuze.'

    Bron: https://www.123gold.nl/trouwringen/trouwringen_goud.html

    Dit impliceert niet per se dat alle ringen daar minder goud bevatten, maar je moet daar dus wel opletten: hoe goedkoper de ring, hoe minder goud, hoe zachter het materiaal, hoe snellere slijting.
     
  10. ilseroc

    ilseroc Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    In Apeldoorn bij van der mey juweliers, daar hebben ze hele mooie ringen in verschillende prijsklassen...niet duur, goeie service...aanrader on daar heen te gaan!
     
  11. Mamia

    Mamia Actief lid

    3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top! Bedankt meiden :)

    Hij heeft een witgouden aanzoeksring gevonden bij Lucardi & gaan dan later samen kijken voor trouwringen! Het was in de aanbieding dus mooi meegenomen voor hem. Ze gaan binnenkort naar Parijs & daar gaat hij haar ten huwelijk vragen :D

    Wij hebben onze ringen ook laten maken en vanuit het buitenland besteld en door familieleden laten brengen. Heeft ons 1/4 gekost van wat het hier in NL zou kosten, maar alsnog duur! Maar goed, als je niet anders kan, dan is dit ook wel ok.. Als ze maar samen gelukkig zijn :)
     
  12. Evia

    Evia Bekend lid

    11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Van verschillende mensen al goede geluiden over Antwerpen gehoord, de diamantwijk. Goede kwaliteit en mooie prijs! Enige nadeel is dat je erg alert moet zijn op oplichters.

    Zelf onze trouwringen bij Lucardi vandaan. In principe prima ringen, maar wij geven dan ook niet heel erg om een perfecte kwaliteit ofzo, wilden gewoon een mooi gouden ringetje. Wel als nadeel ondervonden dat je niet even lekker kan zitten om uitgebreid alle ringen te bekijken, waardoor wij uiteindelijk te gehaast hebben besloten over de maat ring bij ons beiden waardoor Hubb zijn ring tijdens onze huwelijksreis heeft verloren in de zee. Wel goede service gehad bij Lucardi, dat dan weer wel.
     
  13. Onze trouwringen komen van deze webshop: https://www.etsy.com/shop/peacesofindigo

    Ze maakt ringen van gerecycled zilver of goud, oftewel: ze smelt oude sieraden om en maakt er weer iets nieuws van. Wij vinden het wel mooi symbolisch dat er geen nieuw materiaal is gebruikt voor onze ringen en het was gelijk ook een stuk goedkoper :)
     
  14. Chocoholic

    Chocoholic Fanatiek lid

    25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Weet niet of het al gezegd is, maar ipv trouwringen kijken naar vriendschapsringen.vaak net zo mooi, maar zijn veel goedkoper.
    Alles waar het woordje trouw in staat, rinkelt de kassa dubbel ;)
    Oh ja en titanium ipv zilver. Maar moet net je smaak zijn.
     
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dit is redelijk algemeen en niet alleen van toepassing op 123gold. Er zijn ook in Nederland diverse type goud te koop de meest voorkomende is 14kt maar ook 9kt en 24kt worden verkocht. En helaas niet bij alle winkels is dat terug te vinden in het prijskaartje. Er zit wel een verschil in kleur in overigens alhoewel je er vaak wel een oog voor nodig hebt om het in sommige gevallen te zien. Net als met een 'steentje' is het beter om altijd te kijken wat je koopt, heb ondertussen ook al een paar keer zirkonia zien staan met het aantal puntjes 8) of een specifieke benaming voor een slijping van een diamant en dan erbij dat het een zirkonia is. :( En dat dus bij ook de wat meer gerenommeerde juwelierszaken.
    Zodra er steentjes in zitten of je ringen duur zijn is het verstandig om een echtheidscertificaat te vragen, deze zijn ook verstandig voor onder andere je verzekering.
    Heb ooit een keer een aangepaste set Swarovski gekregen van mijn ouders omdat ik niet tegen double kon de kristallen zijn toen omgezet in witgouden ketting en oorknoppen hier heb ik allemaal een certificaat van incl certificaat dat het dus niet de normale set is maar een specifieke set met witgoud.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ringen van €55 ga je niet lang plezier van hebben en ogen echt niet mooi meer na enkele maanden. Het is wel een goede oplossing als je bv nu geen geld heb en tijdens je 5 jarig jubileum iets duurzamers wil kopen.
     
  17. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
  18. stevie84

    stevie84 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Wat een mooie ringen. Wij zijn nu bijna 10 jr getrouwd en uitgekeken op de onze. Dus we kopen nieuwe dit jaar. Deze straks eens aan mijn man laten zien.
     

Deel Deze Pagina