sinasappel?

Discussion in 'Voeding' started by emmie, Dec 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

binnenkort wil ik zelf fruithapjes gaan maken...hoe doe je dat?...ja flink pureren..maar hoe krijg je het een beetje dunner? ik dacht met verse sinasappelsap..maar dat kun je beter nog niet geven?

een tijdje geleden heb ik voor ons zelf verse sinasappelsap gemaakt met een banaantje erdoor het gemixt..ik heb seff toen ook een paar hapjes gegeven, maar hij vond het inderdaad nog wel iets te zuur!

liefs Emmie

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik geloof dat je het kan mengen met moedermelk of flesvoeding melk...dan wordt het ook dunner. Ik dacht dat ze in het begin nog geen citrs vruchten mogen ivm allergie?

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    je kunt ook gewoon water geven.

beetje sinaasappelsap kan volgens mij geen kwaad als het maar niet teveel is, want dan wordt het zuur. In de meeste potjes met gemengd fruit zit ook sinaasappelsap. Maar anders water of melk(moeder- of poeder-..)

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

het beste inderdaad melk of water. sommige fruitsoorten zijn van zichzefl al best waterig. Meloen en peer zijn voorbeelden hievan.

sowieso is het handig om 1 soort fruit per keer te geven. en dan een paar dagen achter elkaar. als er dan geen reactie komt in de vorm van krampen of vreemde ontlasting kun je rustig wat soorten mengen met elkaar.

sinds deze week doe ik een halve sinasappel uitknijpen om de boel dunner te maken. tot nu toe heeft Dano nergens last van.
    Ik gebruik alleen wel die zote navels, geen perssinasappels

Share This Page