Zondag wilen we gaan zwemmen maar nu vragen we ons af of dat niet te koud is in gewoon zwembad. Moet het verwarmd zijn? Zijn de meeste kinderbadjes verwarmd? djw
Aan je naam te lezen kom je uit Rijswijk? Ik ga zelf altijd naar Leidschendam, de Fluit. Dit is naar mijn idee het leukste en fijnste zwembad voor kleintjes in de buurt. Je hebt er een vrijzwembad, met een glijbaan, stroomversnelling etc. Je hebt een wirlpool, een klein babybadje met glijbaantje, een groot diep bad en een bad wat afloopt (speciaal voor kindjes). Erg leuk daar! Wij gaan af en toe int weekend (vandaag toevallig) maar ik ga vaker doordeweeks in de ochtend. Dan is het lekker rustig, maar een paar ouders/oma's met hun (klein)kinderen, en een paar oudere mensen. Maar.. Ook int weekend is het goed te doen, sowieso in het aflopende kinderbad. Veel plezier! Ps. Alle baden (met uitzondering van t grote diepe bad) zijn heerlijk warm, op gevoelsteneratuur. Hier kan je zonder problemen met je kindje in.
Het hoeft niet persé verwarmd te zijn, maar dan moet je er gewoon niet te lang in blijven. Kan sowieso niet zo lang met een baby.
@Jois, in een gewoon wedstrijdbad is het echt veel te koud voor zo'n kleintje hoor, dat zou ik echt niet doen! Die verwarmde baden zijn idd al snel te koud, laat staan die koude!
meestal zijn die kinderbaden toch wel verwarmd hier in scheveningen is t zondag morgen lekker verwarmd
Bedankt allemaal! Verwacht eerste keer maar kwarier/half uurtje of misschien 5 minuten haha. Ja kom uit rijswijk zit nu te twijfelen fluit,monster of scheveningen. Als de wereld niet vergaat natuurlijk
ik ben benieuwd waar je voor gekozen hebt, ik had zelf even gebeld voor de watertemps en dan lekker kiezen voor het warmste bad. Bij ons is het peuterbad net zo warm als het recreatiebad... dus bij ons zit er wat dat betreft geen verschil tussen, maar genoeg zwembaden waar het peuterdeel 2 graden warmer is en 1 of 2 graden verschil, scheelt al enorm! 30 graden bv is vrij fris, 32 is prima met je kleintje. Een bubbelbad is meestal tussen de 34/36 graden (lekker, tot héél warm ) .
kindjes mogen in een bubbelbad alleen schijnt het beter te zijn als de bubbels uit staan voor de hele kleintjes, omdat dat de chloordampen wat meer vrijkomen als het ware... maar ik weet niet goed waar de grens ligt. Bij veel babylessen, warmen de baby's na de les juist nog even op in het bubbelbad... Dus mijn idee: Wel doen, maar niet te lang omdat ze met hun neusje als het ware bijna óp het water hangen.
Een bubbelbad is wel erg warm en dus meer gevoelig voor bacteriën. En over de warmte: bij ons is het zwembad 30 graden en het peuterbad voelt niet veel warmer aan. Maar ging hier prima hoor! Gewoon niet te lang in het water en weer lekker opwarmen! Waar ik ga babyzwemmen is het 32 graden geloof ik.