Onzekere eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Chaneleg, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaneleg

    Chaneleg Lid

    30 sep 2014
    18
    2
    3
    NULL
    NULL
    Hoi, ik wil graag even mijn verhaal kwijt en ben misschien ook wel opzoek naar steun of antwoorden. Ik weet het eigenlijk niet zo goed..

    Gister heb ik mijn eerste echo gehad.. met wat ik dacht 6 weken zwangerschap, omdat mijn zwangerschap onverwachts was zouden we nu al een echo doen om duidelijk vast te kunnen stellen hoelang ik zwanger ben. Tijdens de echo was er wel een mooie zwangerschapskring te zien in het midden van mijn baarmoeder alleen paste dit niet bij het plaatje van een zwangerschap van 6 weken maar van pas 4 weken.
    Mijn verloskundige vertelde me dat het kon zijn dat ik pas 4 weken zwanger was.. maar ook dat het niet goed is en een miskraam kan worden aangezien ik 2 weken geleden al positief teste..

    Wachten op de 1e echo was al slopend, maar dit is nog erger. Ben zo bang dat het niet goed is, dit kindje is zeker enorm gewenst ondanks dat het niet gepland is!

    Ik moet een week wachten en dan krijg ik weer een echo. Vroeg mij af of er iemand is die dit ook heeft mee gemaakt?
     
  2. angel02

    angel02 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ja ik had iets wat er wel op lijkt ik had op de 18 augustus positief getest .maar mijn laatste menstruatie was op 25 juni dus het was niet bekend hoe lang ik zwanger was ze dachten 8 weken omdat dat overeen kwam met mijn cyclus.maar ze zagen alleen een verdikt baarmoeder.dus er werd gezegd of minder of een bbz.toen gingen ze hcg meten dat kwam overeen met 5 weken .Toen moest ik na 2 dagen weer echo en hcg en toen naar 2 dagen weer en toen was het zeker dat ik pas 5 weken was.dus hebben ze bij jouw ook hcg gemeten en hoe hoog was hij.dus er is een kans dat je gewoon minder ver bent dan je denkt en dan kan het goedkomen kijk maar naar mijn banner haha
    Ik duim voor je voor een hele mooie echo volgende week.
    Liefs.ps ik snap je onzekerheid heel goed hoor.
    Dikke knuffel.
     
  3. Chaneleg

    Chaneleg Lid

    30 sep 2014
    18
    2
    3
    NULL
    NULL
    Oh dankjewel voor je reactie! gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik had 15 augustus mijn laatste menstruatie. en 16 september positieve test. Ze hebben mijn hcg niet opgemeten, maar berekend vanaf mijn laatste menstruatie had ik dus gister ongeveer 6 weken moeten zijn.
    Ik hoop zo dat het nog maar 4 weken is en nog gewoon lekker doorgroeit. Ik heb ook geen last van buikpijn en ook geen bloedinkjes gehad. Wel wat kramp en roze slijm 3 dagen voordat ik ongesteld had moeten worden meer niet. Helaas kan ik alleen maar wachten... verschrikkelijk gevoel :( Hoop dat ik net als jou straks wel gewoon een mooie echo heb..
     
  4. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Allereerst; Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Uitgaande van mijn laatste menstruatie zou ik bij mijn eerste echo iets van 7 of 8 weken moeten zijn. Ik had de vk aan de telefoon verteld dat ik net toevallig deze ronde een erg laat ei had, maar ze geloofde me niet. Dus ik lag klaar voor een echo met 4 weken en 5 dagen. Toen kreeg ik ook te horen "dat er nog vanalles kon gebeuren, aangezien ik eigenlijk al verder moest zijn". Ik wist gelukkig zelf precies wanneer de eisprong was geweest en dat het allemaal wel los zou lopen. Ik moest twee weken later terugkomen voor een volgende echo, om te kijken of er dan al meer te zien was. Op dit tweede echo zagen we dus een duidelijk kloppend hartje, precies wat we hoorden te zien bij de termijn die ik aangehouden had.

    Je ei kan dus bijvoorbeeld gewoon later zijn geweest, waardoor je nu "pas" 4 weken zwanger bent. Wachten is helaas het enige wat je nu kunt doen :( "Gelukkig" mag je over een week alweer!
     
  5. Chaneleg

    Chaneleg Lid

    30 sep 2014
    18
    2
    3
    NULL
    NULL
    Ah lief dankjewel! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik weet ook wel dat er nog van alles kan maar het leek net of de verloskundige me wou doordrammen dat het een miskraam werd..
    Wat fijn dat je ook van jezelf zo zeker was! Ik heb geen idee wanneer mijn eisprong was, niet echt mee bezig geweest, wel ongeveer maar geen ovulatie testen gedaan.
    Daarom durf ik nu niet zeker te zijn. Gelukkig mag ik maandag inderdaad weer! Gister hebben we ons hondje opgehaald, dus dat is een goede afleiding deze week.. En ik blijf gewoon positief! Al zakt me soms de moed in mijn schoenen...
     
  6. Noah04

    Noah04 Actief lid

    9 mei 2014
    354
    0
    0
    Ook zo'n soort ervaring. Met 6 weken echo. Alleen vage vlek. Kon zwangerschapsring zijn of beginnende bloeding. Geen vruchtje en al helemaal geen hartje. Als ik zeker wist dat ik 6 weken was, moest ik me voorbereiden op een miskraam. 2,5 week later kloppend hartje en een termijn die precies klopte. Nu ruim 30 weken zwanger.
     
  7. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    16sept eerste posi test betekent dat je dan ergens tussen de 3 en 4 weken zwanger bent. Niet op basis van je menstruatie, maar omdat je ongeveer rond die tijd posi test. Daar kan een dag of wat verschil in zitten, maar geen weken. Maandag was het 29 sept. 13 dagen verder. En dan ben je dus grofweg 5 tot 6 weken zwanger.

    Het spijt me, maar ik heb dus op zich geen geruststelling voor je. :-S Je ei kan niet later zijn geweest, want je hebt posi getest op 16 sept. En een posi test kan echt pas als je een week na je eisprong zit. En dan zou je extreem vroeg zijn qua testen. Want een week na je ei is 7dpo en de meesten testen posi vanaf 10-12dpo.

    Tenzij... Je posi test reageerde op je eisprong. Dan zou je nu dus op ongeveer 4w zitten. Kan dat? Hoeveel tests heb je gedaan? Kan het qua gemeenschap? Hoe zag het streepje eruit?
     
  8. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik had op 14 juli een positieve zwangerschapstest. En op 25 juli de eerste echo al toen was ik 5+1. Daar was alleen een leeg vruchtzakje op te zien, en het kon 2 kanten op zei de gyn.
    op 08-08 weer een echo met 7+1 en hier was een prachtig kloppend hartje op te zien.. Morgen ben ik 15 weken zwanger

    Duim voor jou dat het goed zit...
     
  9. Chaneleg

    Chaneleg Lid

    30 sep 2014
    18
    2
    3
    NULL
    NULL
    Kan een zwangerschapstest reageren op een eisprong dan? Het zou misschien wel kunnen. Heb er 2 gedaan op 1 en dezelfde dag allebij direct knal positief. Qua gemeenschap zou het ook kunnen..
     
  10. fitty

    fitty Bekend lid

    9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb gisteren ook 6 weken echo gehad. Ook alleen nog vruchtzakje te zien. De arts zei dat dit normaal is met 6 weken en dat je bij 7 weken echo pas een kloppend hartje kan zien.
     
  11. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu met je?
     

Deel Deze Pagina