Waar vullen jullie de broodtrommels mee van de kinderen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Meiske2015, 30 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Mijn jongens smeren ‘s ochtends allebei 3 broodjes om mee te nemen. 10 uurtje is fruit of schoolkoekje. Verder grote fles water. Simpel maar met iets anders maak ik ze echt niet blij.
    Ben zelf leerkracht en de 27 kids in mijn klas eten eigenlijk allemaal brood als lunch.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sinds kort nemen mijn dochters ook regelmatig een beker yoghurt mee naar school. De ene keer met stukjes appel, maar ook wel met muesli (in apart vakje).

    Verder dubbele boterham met kaas, en daarnaast komkommer... plakjes leggen ze dan tussen de boterham :) en de rest eten ze op.
    Tomaatjes, kohlrabi, druiven, komkommer, zimmt-apfel (appelstukjes met kaneel er over gestrooid), stukjes kaas of worst, rijstwafel, ontbijtkoek.

    En verder hebben ze 0,5 of 1 liter water mee naar school.
     
  3. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.458
    2.152
    113
    Van dit soort regels krijg ik toch altijd wel de kriebels. Wat een onzin zeg, waarom moet school bepalen wat een kind tijdens de lunch eet? Natuurlijk, er zijn grenzen, maar geen fruit of ontbijtkoek bij de lunch??? Nog erger zijn de scholen waar ik hier weleens over lees die pretenderen gezond te willen zijn en dan allerlei regels opstellen over eten en drinken, die eigenlijk helemaal niet zo gezond zijn.
    Bij ons op school is er 1 regel wat betreft eten en dat is dat het twee vaste dagen per week fruitdag is. Dan moet er bij het 10-uurtje fruit gegeten worden. Prima, mijn kinderen moeten van mij 4 dagen per week fruit mee en mogen op vrijdag iets anders.

    OT: mijn kinderen krijgen meestal gewoon brood mee, maar ik maak ze dolblij door dat af en toe af te wisselen met een pastasalade of wrapjes. Dat is echt een traktatie voor ze dan. Verder ben ik niet zo creatief. Daarnaast krijgen ze 1 of 2 plakjes worst en/of blokjes kaas mee in hun broodtrommel. Voor hen is dat een traktatie i.p.v. een snoepje erbij. Dat vind ik niet bij de lunch horen, dat krijgen ze na schooltijd thuis wel als ze willen. O ja, dochter neemt nog wel eens een koude pannenkoek mee als er over is na pannenkoeken eten. Zoon vindt dat niet lekker.

    Overigens zit dochter nu net op de middelbare dus zij moet nu zelf haar eten klaar maken om mee te nemen en nu ben ik wel wat losser wat het fruit betreft, maar eigenlijk neemt ze meestal gewoon fruit mee. En tussen de middag heeft ze nu 1x wat op school gehaald, maar dat is dan een tosti dus dat vind ik geen enkel probleem. En de volgende keer neemt ze een broodje gezond meldde ze al.
     
  4. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Hier ook moeilijke eters. Op school mogen ze alleen fruit en een 'gezonde' lunch meenemen:

    -Banaan of appel voor de fruithap. Heel veel meer fruitsoorten lusten ze niet of eten ze veel te langzaam voor een fruitmoment op school. Beker water mee
    -Voor de lunch altijd 2 volkoren boterhammen met hartig of gezond beleg. Oudste krijgt nog een extra knijpzakje fruit in zijn broodtrommel of soms een een plak ontbijtkoek. Beker melk mee.
     
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Naast het genoemde (heb niet alles gelezen) ook wel eens havermoutpannenkoekjes. Verder beleg ik het brood ook wel eens ‘anders’ dan enkel een plak vleeswaren ofzo. Roomkaas met bieslook, kaas en komkommer is op het moment favoriet. Maar ook kaas, salami en komkommer, kaas met appelstroop zijn gewilde combinaties (bijna altijd met kaas merk ik als ik het nu zo op schrijf ).
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Vanaf welke leeftijd maken de kinderen de eigen lunchtrommels klaar bij jullie? Hier groep 4 en vind toch echt dat hij zijn eigen boterhammen kan smeren.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het is dat de oudste niet meer overblijft anders deed ik het in groep 7 en 8 ook.
    Dat staat hier weer los van het feit of ze dat kunnen of niet. Als kleuters konden ze hier hun eigen brood al smeren, en doen dat ook dagelijks.
    Van de overblijftrommel echter maak ik een feestje en verras hen graag.
     
  8. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Hier idd ook vanaf groep 4. Maar ze vinden het nog wel erg lekker als mama het doet
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Dochter zit in groep 4, ik smeer de avond van te voren haar brood.
    In de ochtend hebben vanaf morgen de regel dat ze het zelf doet, zet wel alles klaar.
    Hier twee slechte eters plus allergie dus lees dit topic nog eens door voor variatie tips.
     
  10. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier meestal wel 2 sneetjes brood met vleeswaren, kaas of een gekookt eitje. Soms wil hij een krentenbol mee of maar meestal liever gewoon brood. Daarnaast vul ik nog een vakje met fruit, meestal druifjes, framboosjes, bosbesjes of aardbeien. In een ander vakje doe ik een bifi-worstje, ook al is het geen feestdag ;), een babybell kaasje, een smeerkaaspuntje of cheesdippers. Als drinken een dopper met ranja. Hij eet alles elke dag netjes helemaal op.

    Koek en snoep is bij ons op school verboden (ook peperkoek).
    Om 10 uur mag ook alleen fruit worden gegeten en water worden gedronken.
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Brood, volkoren wel te verstaan. Vult goed, wat ons betreft een volwaardige lunch inclusief een beker melk.
    Beleg hartig en zoet.

    Verder geen andere dingen er bij, fruit is voor het 10 uurtje.

    Hier op de TSO willen de kinderen graag spelen, dus dan is het hup brood en melk op en dan gauw naar buiten!
     
    ikkie97 vindt dit leuk.
  12. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Nou, gewoon brood.
    En fruit voor de pauze.
     
  13. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Bij ons op school is de regel dat je op maandag, dinsdag en woensdag fruit meegeeft, op donderdag en vrijdag mag er een koekje bij. En qua lunch gewoon brood. Ik vind het prima :)

    Zelf geef ik voor de ochtend twee soorten fruit mee, of een soort en een koekje.

    Voor de lunch krijgt ze twee volkorenbroodjes mee, vaak één hartig, en één zoet met wat snackgroente. En soms een ei. Meestal water erbij, soms een pakje melk.
     
  14. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier de kant vanuit een juf die dat ook lastig vind...
    vorig jaar van school gewisseld.
    Hier is het echt alleen brood en fruit. Geen koekje, ontbijtkoek, yoghurt enz. Alleen melk of water bij de maaltijd.
    Ik snap het best aangezien dan anders soms het einde zoek is. Maar zelf eet ik ook graag een keer yoghurt met fruit of muesli, een plakje ontbijtkoek of iets dergelijks. Kan ik dus niet eten met de kinderen erbij vind ik :oops:
    Haha.. heb collega’s willen overtuigen maar geen kans helaas
     

Deel Deze Pagina