Alleen overdag inbakeren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anniepan, Mar 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anniepan

Anniepan Lid

Feb 6, 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter is bijna 6 weken en heeft overdag moeite met slapen. Soms slaapt ze zo 6 uur niet en raakt ze oververmoeid. Snachts is het geen probleem en slaapt ze zo 6 uur.

Nu hebben we van het CB een inbakerdoek te leen gekregen van Pucca, en daar ligt ze nu in en slaapt als een roos! Echter gaat het volledig tegen mijn gevoel in om haar snachts ook in te bakeren, omdat ze heel goed slaapt en ik vind het een beetje eng.

Iemand ervaring?

Groetjes!!

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik had mijn dochter in eerste instantie ook alleen overdag ingebakerd omdat het 's nachts prima ging, na een tijdje wilde ze het echter ook in de nacht.
    Overdag zijn er meer prikkels dus dan Is het meer nodig, maar 's nachts kan echt prima hoor, mocht het nodig blijken te zijn.

3. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe het overdag en 's nachts. Het is een deel van het slaapritueel geworden en hij doet ieder slaapje zonder klagen!

Ik vond het eerst ook een beetje eng, omdat ik bang was dat hij het te warm zou krijgen. Maar nu weet ik hoeveel laagjes hij moet hebben.

4. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wij hebben het bij onze zoon ook alleen overdag gedaan.
    Snachts sliep hij prima zonder dus vond ik niet nodig om het dan te doen. Rond 5 maanden hebben we het afgebouwd.

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Als in de nacht zonder prima gaat en jij voelt je er goed bij dan doe je gewoon zonder als blijkt dat er in de nacht ook behoefte aannis doe je dan alsnog in de nacht inbakeren

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Hier ook overdag en in de nacht gedaan. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Wij hebben bij 4 maand afgebouwd.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik heb beide kinderen alleen overdag ingebakerd. Snachts hadden ze het beide simpelweg niet nodig. In een slaapzak sliepen ze snachts als een roos:D

8. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Hier overdag en 's nachts ingebakerd... Maar hij had het ook 's nachts nodig... Hij was en is een onrustige slaper. Wij hadden een babyfoon met camera en hij sliep 's nachts naast mij in de co-sleeper, dus eng heb ik het niet gevonden. Desalniettemin vond ik het ook best wel een stap om hem überhaupt in te gaan bakeren, dus ik begrijp wel dat het tegen je gevoel ingaat om het dan ook 's nachts te doen terwijl ze dan wel prima slaapt.

Als jouw dochter het 's nachts niet nodig heeft zou ik het 's nachts ook niet doen. Ik denk dat dat het afbouwen als de tijd daar is makkelijker maakt.

9. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik deed het tot 3 maanden zowel overdag als snachts, I had daar heel veel baad bij

Share This Page