teveel ibuprofen

Discussie in 'De lounge' gestart door Joyciejj, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Afgelopen donderdag 5 ibuprofen 600mg gehad ipv 3 (maximale)
    Nu heb ik al sinds donderdagnacht vreselijke maagpijn met vlagen.. ik heb de dokter gebeld, en hij zei dat het vanzelf over gaat en vervolg paracetamol moet nemen als ik al 3 ibuprofen heb gehad! Maar ik heb nog steeds maagpijn, soms een uur achterelkaar dan een uur weer niet, maar vaak komt het ook net als weeen opzetten (1minuut heftig, 1 minuut niks)
    Hebben jullie een idee wat er tegen te doen is? En anders hoelang gaat dit nog duren?

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom slik je zoveel ibu als ik vragen mag?

Als er iets slecht is voor je lichaam dan is het wel Ibu

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Vreselijke kiespijn, ontstoken.. (dinsdag tandarts pas)
    En had die ibuprofen van de kaakchirurg want had 2 weken geleden 2 verstandkiezen laten trekken, die werken beter als paracetamol.
    En ik dacht dat ik er pas 3 op had toen mijn man voor de nacht zei pak er nog maar 1.. maar had er dus al 4 op toen omdat ik zo vroeg was opgestaan voor te werken.. dom dom ja dat weet ik nu

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ligt eraan waarom je uberhaupt ibuprofen in zulke hoeveelheden moet slikken. Ben je ziek als in een griepje? Heb je een ontsteking? Iets anders waarbij het op dokters voorschrift is? Dan zou ik teruggaan naar de arts.

Maar als het kan zou ik verder gaan met paracetamol

Edit; gebuik je die al 2 weken dan of lees ik het verkeerd?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #5 lovewinnie, 25 apr 2015
    Laatst bewerkt: 25 apr 2015
    Paracetamol zitten andere werkzame stoffen in dan ibuprofen . Dit kan
    bijde naast elkaar gebruikt worden dus dat is geen probleem. Het versterkt elkaars werking indien het nodig is ( zelf weken lang 3x 1000 Mg ibuprofen op icm 3x1000mg paracetamol.

3200mg per dag is de Max .Wel wordt er vaak een maagbeschermend bijgegeven.

Natuurlijk kan het zijn dat je er niet tegen kunt. Zou dan of andere pijnstillers vragen of naar de weekend tandarts/arts gaan

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar als je zoveel kiespijn hebt dan ga je toch gewoon naar de Weekend Tandarts?

Ik zou in ieder geval per direct stoppen met zoveel ibu te nemen want dat is echt heel slecht voor je lichaam. Daarnaast zou ik de weekend tandarts bellen en vragen of ze je meteen kunnen helpen, als je zoveel kiespijn hebt dan ga je daar toch niet tot dinsdag mee lopen?

Ik zou die klachten van je maag maar goed in de gaten houden want als de pijn aan blijft houden zou ik direct de HAP bellen.

Ibu is echt pure rotzooi.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

En voortaan maag beschermers vragen.

8. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik ben al sinds donderdag gestopt met ibuprofen en nee ik slik deze niet al 2 weken, 2 weken geleden verstandskies laten trekken en toen heb ik er maar eentje gehad dus.. deze ontsteking is sinds maandag en ik ga pas dinsdag naar de tandarts.. ik vraag me gewoon af hoelang deze maagpijn door teveel ibu kan aanhouden?

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb jaren op advies van de reumatoloog 3 x 400 mg ibu per dag geslikt icm met 6 x 500 mg pcm. Om mijn maag te beschermen slikte ik ook omeprazol, anders crepeerde ik ook echt van de maagpijn (nu heb ik andere medicatie en heb ik geen maagbeschermers meer nodig). Heb je iets van omeprazol of andere maagbeschermers in huis?

10. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik heb heleaas geen tips voor de maagpijn..

Maar als je de volgende keer last hebt van kiespijn o.i.d. probeer dan eens kokosolie (vloeibare of harde kokosolie even verwarmen) en dan 1 eetlepel voor ong. 10 minuten in je mond houden (beetje rond 'gooien' in je mond -heb even geen betere term) als je dit 2x per dag doet helpt het tegen de pijn en ook voor de bacterien.

Je kunt de olie ook direct op de zere plek smeren en even laten zitten.

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik kreeg ook voor een ontsteking in mijn kaak zware ibuproven en daarbij maagbeschermers omeprazol. Daar had ik een heel doosje van en dat heb ik nu nog liggen. Als ik ibuproven neem (niet in mijn zwangerschap) dan neem ik altijd een maagbeschermer.
    Het is echt hardnekkig spul en het kan maagbloedingen veroorzaken als je er gevoelig voor bent.

Gewoon bij de dokter Omeprazol halen dat geeft een beschermlaagje in je maag. Misschien een aantal op voorraad in huis.
    Ik snap wel dat je ibuproven slikt want dat middel werkt zo goed! Paracetamol helpt bij mij echt niet.
    Sterkte!

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

Zou toch proberen je maag tot rust te laten komen door even geen ibuprofen meer te gebruiken. Zou even overgaan op standaard 4 dd 2 paracetamol, door standaard inname om de zoveel uur voorkom je ( hopelijk ) de ergste pijn pieken.
    Wellicht dat je voor nu iets van Rennie of Zantac in huis hebt of kan halen bij de weekend apotheek, wat je vet. kan helpen je maag tot rust te brengen?
    Mocht gebruik van ibuprofen toch nodig blijken, dan iig even een receptje vragen voor omeprazol oid.

13. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik heb geen omeprazol in huis.. zal rennie er wat tegen kunnen helpen dan?
    En ik gebruik nu ook al 2 dagen geen ibuprofen meer heb alleen gister 2 paracetamols gehad en vandaag ook..

@dducky dankje voor de tip, die ga ik onthouden!

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zou voor nu Rennie proberen of vloeibare Zantac om te kijken of het helpt een genoeg drinken.

15. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Anders nog melk proberen?

Dat kan goed helpen bij maagklachten, en zou eventueel (maar meestal niet meer, na zo'n tijd) nog kunnen zorgen voor een verminderde 'werking' van de ibuprofen.

Liefs,

16. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan niet tegen ibu.
    Ik krijg dan ook heftige maagpijn en word heel misselijk.
    Neem die rommel nooit meer.
    2x genomen,1x (de 1e keer) na een wortelkanaalbehandeling op recept van de tandarts en de 2e keer omdat we geen paracetamol hadden en ik had vreselijk menstruatie pijn.
    De pijn waar ik het voor in nam was weg maar wat was ik beroerd!!!!
    Ik hou het alleen bijparacetamol.
    Ibu is best een sterke pijnstiller en kan echt aan aanslag op je maag geven.
    Ik zou in jou geval ook iets van een rennie oid pakken om je maag wat rustiger proberen te krijgen.
    Warme melk? Kopje thee? kruik?
    In ieder geval geen ibu meer;)

17. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ga je niet naar een weekend tandarts toe? Die haalt die boel even op zodat de druk eraf is... wil je zo nog doorgaan tot dinsdag? :/

Been there, done that, heb 9 ontstekingen gehad, en eerst wat ik doe is naar een weekend tandarts gaan als het niet anders kan

18. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Op het moment heb ik meer last van mijn maag dan van de kies, die is erg rustig eigelijk.. ga eens rennie proberen!

19. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Rennie mag je niet in combinatie met ibu nemen. Wel als je het dus al niet meer slikt

20. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm ok, nou dan weet ik t ook niet :p
    Dienstdoende arts bellen dat je last van je maagt ofzo :p

Deel Deze Pagina